jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Budapešť: Dá se DTM takhle ještě zachránit?
Budapešť: Dá se DTM takhle ještě zachránit? Text a foto: Roman Klemm

DTM je v krizi – přesto si dovolilo vedení Mercedesu použít v sobotním závodě týmovou režii. Jaká to rána pod pás těm, kteří tento šampionát a sport chtějí zachránit! V neděli sprchlo, na to ale Hungaroring nebyl konstruován a podnik jen těsně unikl katastrofě...

Sobota: Může si DTM dovolit týmovou režii?

Těžko posoudit, co přimělo zodpovědné DTM kolem Gerharda Bergera k tomu, startovat i roku 2018 na Hungaroringu, této nepovedené trati v Niemandslandu motorismu za Budapeští. A tak se trojice výrobců BMW-Audi-Mercedes v tomto složení naposledy prezentovala hrstce fandů v pusztě...

Sobotní kvalifikace vyšla nejlépe Paulovi di Restovi (Mercedes) před Nico Müllerem (Audi), Lucasem Auerem (Mercedes) a René Rastem (Audi), který měl po své těžké nehodě na Lausitzringu znovu k dispozici svůj opravený stroj. Favorité Paffett a Glock dosáhli jen 9. a 16. času.

Bývalý pilot F1 hned po startu šikovně blokoval mladého Müllera, před kterého se na čas dostal i druhý Mercedes Auera. Z prvního kola se špička ovšem vrátila v pořadí di Resta, Müller, Auer, Mortara a Rast. Zúčastnění věděli, že Ecclestoneova zatáčkovitá kreace z asfaltu neumožňuje předjetí, a proto již po 1. kole zavítalo několik pilotů k předepsané výměně pneumatik. Z této taktiky těžil především rychlý Auer: Když totiž krátce před poločasem měnili i di Resta s Müllerem, ocitl se malý Tyrolák ve vedení! Synovec Gerharda Bergera si poté zdánlivě jistě pádil směrem zaslouženého triumfu, když do sportovního dění zasáhla týmová režie: Auer musel di Restu pustit před sebe, což poslušně provedl. Za oběma Mercedesy projely cílem Audiny Müllera a Rasta, Gary Paffett si za Mortarou dojel pro cenné body za 6. místo.

Černý den zažila značka BMW: Ani jeden z jejích pilotů nestačil na top 10 a Timo Glock proto v celkové tabulce poněkud ztratil na Paffetta. To ale beztak nebylo hlavním tématem. V paddocku šlo hlavně o to, jakou sportovní hodnotu tento závod vůbec měl. Manipulovat po velkém duelu Glock-Paffett na úvod sezony v Hockenheimu již při třetím podniku sezony výsledek, to bylo i na šéfa organizace DTM, Gerharda Bergera moc: „Tak tohle opravdu nejde! Nejsme tu přeci proto, abychom publiku prezentovali show-závody! Diváci si nekupují vstupenky nebo nezapnou televizi, aby viděli auta úmyslně zpomalit...“ A také komentátor SAT1, bývalý šampion Timo Scheider (v zásadě placený za to, aby DTM vychvaloval) se nemohl udržet a označil akci za „Scheisse!“

Sobota na Hungaroringu, to byl pro DTM nepěkný den, který jí jistě nepomohl v cestě za zajištěnou budoucností. Neděle neměla být lepší...

Sobotní výsledek:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas Ztráta
1 Paul Di Resta 3 Mercedes 34 57:13,199 -
2 Lucas Auer 22 Mercedes 34 57:13,786 0,587
3 Nico Müller 51 Audi 34 57:15,435 2,236
4 René Rast 33 Audi 34 57:16,097 2,898
5 Edoardo Mortara 48 Mercedes 34 57:19,894 6,695
6 Gary Paffett 2 Mercedes 34 57:25,365 12,166

Neděle: Málem tragické trapnosti v boxech

Vozy Mercedes naprosto ovládly nedělní kvalifikaci a v pořadí Auer, Wehrlein, di Resta, Mortara a Paffett obsadily prvních 5 míst startovního roštu. Šťouralové si tedy mohli klást otázku, jaké pořadí si Untertürkheimská režie připravila tentokrát. Nejlepším konkurentem byl 6. Rast (Audi), před Mortarovým Mercedesem a Glockovým BMW.

Slunce nad Hungaroringem přivítalo o něco více fandů než předešlý den. Tmavé mraky na obloze přitom dávaly naději, že déšť zabrání podobnému procesí, jaké bylo v sobotu. Zabránil – a jak!

Na startu nedal Auer ostatním šanci k útoku a hájil s bravurou svou 1. pozici před šampiony Wehrleinem, di Restou, Mortarou a Paffettem. Za nimi ztratil Glock (zdánlivě) všechny naděje na body hodinami ve 2. zatáčce, do kterých ho poslal Müllerův šťouchanec.

Ve 4. kole se déšť postaral o konec normality v DTM: Beznadějné vozy BMW ihned riskovaly přezutí na pneumatiky do deště, zatímco špička pokračovala na slickách. Wehrlein se posunul před Auera a byl to právě Rakušan, kdo jako první z lídrů také zamířil do boxů. To již byla boxová ulička dokonale mokrá a betonový pruh před garážemi se stal za těchto podmínek nebezpečnou kluzkou pastí. Auer neubrzdil svůj Mercedes včas a narazil do pilíře garáže, přičemž rozdrtil lýtko jednomu maršálkovi! To byl jen začátek série nepovedených pit-stopů, které jen o vlásek nedopadly tragicky. Mortara se zastavil jen o nádrž čerpání a porazil ji, Bruno Spengler pokosil své čekající mechaniky jako kuželky... Výsledkem byly 3 zlomené nohy, několik lehce zraněných a – přerušení závodu! Z toho vyplývá poznatek: Na „ultramoderním“ autodromu Grand Prix v Maďarsku se tedy nedá závodit za deště...

Déšť hned nato ustal a záležitost zůstala naštěstí jen nepovedenou komedií. Po úklidu boxů se startovalo za Safety Carem již jen do sprintu na 25 minut v pořadí Wehrlein, Paffett, Juncadella, Müller a Green – všichni jmenovaní ale věděli, že vlastně prohráli: Závod byl oficiálně přerušen, ještě než byli v boxech, a proto měli svou předepsanou zastávku teprve před sebou. Najednou se tedy vše otočilo a ještě dopoledne konkurenceneschopné BMW byly díky brzkým stopům na koni. Když vyfasovaly rychlejší Mercedesy a Audi nové pneumatiky, byly najednou mnichovské vozy v pořadí Wittmann, Glock, Eng, Eriksson v čele! Ve zbývajících 10 minutách dokázali armádu BMW narušit jen Rockenfeller a di Resta, kteří se prodrali na pozice 4. a 5.

Marco Wittmann tedy slavil nanejvýše nečekané a lichotivé 10. vítězství své kariéry a Timo Glock znovu převzal od Garyho Paffetta vedení v šampionátu.
Mistrovství pokračuje 24.06.2018 svým ukázkovým podnikem na Norisringu v Norimberku.

Nedělní výsledek:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas Ztráta
1 Marco Wittmann 11 BMW 26 1:17:50,129 -
2 Timo Glock 16 BMW 26 1:17:55,999 5,870
3 Philipp Eng 25 BMW 26 1:18:03,586 13,457
4 M.Rockenfeller 99 Audi 26 1:18:04,066 13,937
5 Paul Di Resta 3 Mercedes 26 1:18:06,405 16,276
6 Joel Eriksson 47 BMW 26 1:18:10,575 20,446

Stav šampionátu po třech podnicích:

P. Jezdec body 1 2 3 4 5 6
1 Timo Glock 90 16 28 18 10 - 18
2 Gary Paffett 79 28 15 2 26 8 -
3 Paul Di Resta 67 6 2 8 12 28 11
4 Lucas Auer 55 18 - 15 - 19 3
5 Marco Wittmann 51 2 - 6 18 - 25

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Šanghaj:Paffett si odváží vítězství, di Resta titul a Spengler zklamáníPaffett zvítězil před di Restou a Timo Scheiderem. Hlavní adept na titul Spengler v závodě nebodoval a v celkovém pořadí se propadl až na třetí místo.
19:53, 15.10.
16:38, 28.09.
19:46, 24.09.
22:27, 15.07.
21:34, 23.06.
22:58, 03.06.
20:34, 29.05.
19:10, 20.05.
17:00, 06.05.
20:49, 18.12.
21:42, 24.09.
22:24, 10.09.
22:00, 02.07.
22:02, 21.05.
19:45, 07.05.
17:14, 08.04.
19:38, 16.10.
13:09, 26.09.
09:33, 27.06.
20:47, 05.06.
20:48, 22.05.
19:12, 08.05.
19:15, 07.04.
19:18, 18.10.
20:13, 03.08.
09:28, 29.06.
21:31, 31.05.
20:40, 04.05.
20:49, 27.03.
15:32, 28.11.
EuroSpeedway Lausitz EuroSpeedway LausitzEuroSpeedway Lausitz
Mugello - závod Mugello - kréning, kvalifikaceMugello - testy
Oschersleben závod Oschersleben - tréning, kvalifikaceOschersleben - testy