jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
DTM: Auer a Green vyhráli první dva závody DTM v Hockenheimu
DTM: Auer a Green vyhráli první dva závody DTM v Hockenheimu

Text a foto: Roman Klemm

Do nové éry svých dějin vstoupilo Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) úvodním podnikem v Hockenheimu. Nový šéf organizačního výboru ITR, bývalý pilot F1 Gerhard Berger, má za úkol co nejlépe prodat zmenšené startovní pole (18 vozů) publiku. Pomoci mu při tom mají přepracovaná technická pravidla (mimo jiné silnější motory), zbrusu nové modely zúčastněných výrobců Audi, Mercedes a BMW a pozměněné pojetí sportovních pravidel (delší závod v sobotu, body za kvalifikaci).

První tři body sezony 2017 si shodou okolností nezajistil nikdo jiný, než Bergerův synovec Lukas Auer. Mladý Rakušan ve službách Mercedesu si v sobotu dopoledne dojel pro pole-position před značkovým kolegou Gary Paffettem, dalším Mercedesem Edoarda Mortary a oběma BMW Timo Glocka a Maxime Martina.

Také při startu do prvního závodu roku potvrdil jezdec s ambicemi směrem Formule 1 dobré nervy: Auer vedl ostatní první zatáčkou. Za ním se vyznamenal jezdec, který má svou „fázi snů ve Formuli 1“ již dávno za sebou: Timo Glock předjel hned na startu Mortaru a ještě během prvního kola se dostal před Paffetta na druhé místo. Brit ovšem zůstal těsně za ním a později vyletěl při pokusu vrátit se na druhou pozici krátce mimo trať. 

K předepsané výměně pneumatik přijeli oba lídři Auer a Glock ve stejném kole, růžový Mercedes ovšem s náskokem 6 sekund na žlutý BMW. Mladý Rakušan se ovšem i ve druhé části závodu dokázal výborně vypořádat s tlakem zkušeného Němce a vyhrál o 1,9 sekundy.

„Koncem závodu jsem již nemohl kontrolovat své pneumatiky. Byly na konci a snažil jsem se prostě jet co nejrychleji a obhájit svou pozici. Byl to nejtěžší závod mé kariéry a nechtěl končit,“ smál se vítězný Tyrolák v cíli. Třetí dojel nejlepší z v kvalifikaci relativně bledé armády Audi Mike Rockenfeller. Zvolil odlišnou strategii a zastávku v boxech absolvoval dříve než ostatní. Mortara se musel spokojit se čtvrtým místem před veteránem Ekstroemem (Mattias v Hockenheimu absolvoval i podnik rallycrossu) a Rene Rastem na dalším z vozů Audi.

Výsledek DTM v Hockenheimu, sobota:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas Ztráta
1 Lucas Auer 22 Mercedes 36 57:23,598 -
2 Timo Glock 16 BMW 36 57:25,540 1,942
3 Mike Rockenfeller 99 Audi 36 57:26,949 3,351
4 Edoardo Mortara 48 Mercedes 36 57:27,582 3,984
5 Mattias Ekström 5 Audi 36 57:27,873 4,275
6 René Rast 33 Audi 36 57:29,453 5,855
7 Gary Paffett 2 Mercedes 36 57:30,554 6,956
8 Paul Di Resta 3 Mercedes 36 57:37,246 13,648
9 Nico Müller 51 Audi 36 57:41,108 17,510
10 Marco Wittmann 11 BMW 36 57:42,788 19,190

Za mnohem nevlídnějších podmínek si nedělní pole-position zajistil bývalý šampión GP2 Timo Glock. Za jeho BMW se směli před druhým závodem ročníku seřadit Audiny Rasta a Greena, Mortara (Mercedes), Rockenfeller (Audi) a Spengler (BMW). Sobotní vítěz Auer se musel spokojit s 8. časem.

Po startu zůstal Glock s přehledem na špičce. První zatáčkou provedl ostatní v pořadí Green, Rockenfeller, Paffett a Auer, zatímco za nimi poslali Mueller s Duvalem Wickense do svodidel Nordkurve. Následující krátká neutralizace znamenala zavedení další novinky v DTM: letmý Indy-Re-Start, při kterém vozy nevyrazily do závodu za sebou, ale v dvojstupech. Glock proceduru pojal příliš zdrženlivě a ztratil tři pozice – Green se oproti němu poněkud unáhlil a obdržel za předčasný start penalizaci 5 s. Britova oranžová Audi nicméně převzala první místo, pozici, kterou Green až do cíle nedal z ruky. Po 10 kolech začalo lehce kapat a déšť poté postupně sílil, což vyžadovalo správnou strategii a štěstí při volbě nejvhodnějšího okamžiku k výměně pneumatik. I zde dokázal Green přehled. Po polovině závodu vedl (pořád ještě na slickách) o 7,6 s před Auerem, s velkým odstupem za nimi následovali Mortara a Ekstroem. 23 minut před koncem konečně pršelo tak silně, že nebylo nač čekat, a když mělo celé pole přezuto na profilované pneumatiky, vedl Green (přes odpykanou časovou penaltu) jasně před trojicí Wittmann-Paffett-Auer, v níž se měl nakonec prosadit jezdec Mercedesu, Paffett.

Až do posledních metrů byl Jamie Green na špičce jako třídou sama o sobě a vyhrál s jasným náskokem na Paffetta, úřadujícího mistra Wittmanna a lídra celkové tabulky Auera. Poleman Glock zachránil po zpackaném závodě 8. místo.

Druhý podnik DTM 2017 se koná již za dva týdny na Lausitzringu nedaleko českých hranic, kde báječný motoristický víkend nabídne vedle Greena a spol. i německou F4 a šampionát ADAC-GT-Masters. 

Výsledek DTM v Hockenheimu, neděle:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas Ztráta
1 Jamie Green 53 Audi 32 56:53,264 -
2 Gary Paffett 2 Mercedes 32 56:58,200 4,936
3 Marco Wittmann 11 BMW 32 57:01,455 8,191
4 Lucas Auer 22 Mercedes 32 57:10,249 16,985
5 Nico Müller 51 Audi 32 57:20,223 26,959
6 Paul Di Resta 3 Mercedes 32 57:20,690 27,426
7 Mike Rockenfeller 99 Audi 32 57:24,579 31,315
8 Timo Glock 16 BMW 32 57:59,514 1:06,250
9 Bruno Spengler 7 BMW 32 58:01,802 1:08,538
10 Maro Engel 63 Mercedes 32 58:05,381 1:12,117

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Šanghaj:Paffett si odváží vítězství, di Resta titul a Spengler zklamáníPaffett zvítězil před di Restou a Timo Scheiderem. Hlavní adept na titul Spengler v závodě nebodoval a v celkovém pořadí se propadl až na třetí místo.
21:42, 24.09.
22:24, 10.09.
22:00, 02.07.
22:02, 21.05.
19:45, 07.05.
17:14, 08.04.
19:38, 16.10.
13:09, 26.09.
09:33, 27.06.
20:47, 05.06.
20:48, 22.05.
19:12, 08.05.
19:15, 07.04.
19:18, 18.10.
20:13, 03.08.
09:28, 29.06.
21:31, 31.05.
20:40, 04.05.
20:49, 27.03.
15:32, 28.11.
04:51, 18.10.
04:38, 17.10.
07:30, 20.09.
05:53, 19.09.
23:49, 05.09.
23:58, 04.09.
23:51, 22.08.
21:12, 21.08.
20:53, 08.08.
20:53, 08.08.
EuroSpeedway Lausitz EuroSpeedway LausitzEuroSpeedway Lausitz
Mugello - závod Mugello - kréning, kvalifikaceMugello - testy
Oschersleben závod Oschersleben - tréning, kvalifikaceOschersleben - testy