jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
DTM na Norisringu: Mortara a Paffetem stylem 1-2 pro Mercedes
DTM na Norisringu: Mortara a Paffetem stylem 1-2 pro Mercedes Text a foto: Roman Klemm

Jedno měli povedený úvod sezony DTM v Hockenheimu, neslaný-nemastný podnik na Lausitzringu a skandální víkend v Maďarsku společné: Pouze relativně slabý zájem publika. To se mělo v „německém Monaku“ radikálně změnit – na trať kolem Hitlerovy kamenné tribuny na bývalém Reichsparteitagsgelände v Norimberku již tradičně putují desetitisíce. A letos tomu nemělo být jinak. Proč také ne: Kraťoučká a primitivní trať mezi jezerem Dutzenddeich, stadionem prvoligového 1. FCN a továrnou Grundig má něco, čím přihlouplé retortní autodromy nového milenia zpravidla neoplývají: Hned tři dobré příležitosti k předjetí! Diváci se tedy měli nač těšit, tak jako již minulých 50 let na této „městské trati“...

Na území bývalých bombastických sjezdů nacionalistů přijel coby vedoucí tabulky bývalý pilot F1 Timo Glock. Pilotovi BMW ale „dýchala na záda“ trojice jezdců Mercedesu, Gary Paffett, Paul di Resta a Lucas Auer. Také v nejlepším slova smyslu „domácí“ jezdec Marco Wittmann si před svými fandy vypočítal výborné šance.

V kvalifikaci v sobotu dopoledne se prosadil pilot Mercedesu, Edoardo Mortara před vozy BMW Enga a Wittmanna. Hned za nimi ovšem číhaly na svou šanci další Mercedesy v rukou Paffetta, di Resty, Juncadelly a Auera. Pro Audi z nedalekého Ingolstadtu se domácí závod proměnil ve Waterloo: Nejlepší vůz se čtyřmi kruhy ve znaku stál až na 10. místě (Nico Müller).

Mladý Italo-Franko-Švýcar Mortara je natolik zkušený, aby nedal ve sprintu do nebezpečné Grundig-Kehre nikomu naději na útok – naopak: V kritické vracečce byl o 50 metrů před soupeři, kteří se za ním z prvního kola vrátili v pořadí Witttmann, di Resta, Paffett, Auer a Spengler. Eng a Juncadella volili taktiku okamžité výměny pneumatik, také ostatní špičkoví piloti ovšem stavěli v boxech již během úvodu závodu a Mortara poté držel vedení před Wittmannem a Paffettem. Mezi touto trojicí se mělo rozhodnout o vítězi, za nimi se vytvořila další zábavná skupinka ve složení Eng, Spengler, Auer, di Resta a Juncadella.
15 minut před koncem předjel dobře naladěný Paffett Wittmannův BMW a oba Mercedesy dokázaly Norimberskému rodákovi ujet. Kdo ovšem čekal ostrý vnitrotýmový souboj, ten si i po skandálu v Budapešti stále ještě špatně vykládá sportovní politiku Mercedesu. Paffett se spokojil s rolí „Mortarova pobočníka“ a svorně dojeli značce ze Stuttgartu pro dvojité vítězství před spokojeným Wittmannem.

Ve skupině bojující o 4. místo se dokázal prosadit Paul di Resta před Engem, Spenglerem a Auerem. Nejlepším vozem Audi byl v cíli RS5 Jamieho Greena – jaká to potupa pro automobilku, jejíž šéf od tohoto týdne sedí ve vězení...

Také v celkovém hodnocení nemá Audi co hlásit. Gary Paffett drží první místo před Glockem, di Restou, Mortarou a Wittmannem.

Výsledek sobotního závodu DTM na Norisringu:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas Ztráta
1 Edoardo Mortara 48 Mercedes 68 56:12,918 -
2 Gary Paffett 2 Mercedes 68 56:13,599 0,681
3 Marco Wittmann 11 BMW 68 56:14,204 1,286
4 Paul Di Resta 3 Mercedes 68 56:21,468 8,550
5 Philipp Eng 25 BMW 68 56:26,691 13,773
6 Bruno Spengler 7 BMW 68 56:27,087 14,169
7 Lucas Auer 22 Mercedes 68 56:27,792 14,874
8 D.Juncadella 23 Mercedes 68 56:28,123 15,205
9 Joel Eriksson 47 BMW 68 56:28,731 15,813
10 Timo Glock 16 BMW 68 56:29,599 16,681

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Šanghaj:Paffett si odváží vítězství, di Resta titul a Spengler zklamáníPaffett zvítězil před di Restou a Timo Scheiderem. Hlavní adept na titul Spengler v závodě nebodoval a v celkovém pořadí se propadl až na třetí místo.
22:27, 15.07.
21:34, 23.06.
22:58, 03.06.
20:34, 29.05.
19:10, 20.05.
17:00, 06.05.
20:49, 18.12.
21:42, 24.09.
22:24, 10.09.
22:00, 02.07.
22:02, 21.05.
19:45, 07.05.
17:14, 08.04.
19:38, 16.10.
13:09, 26.09.
09:33, 27.06.
20:47, 05.06.
20:48, 22.05.
19:12, 08.05.
19:15, 07.04.
19:18, 18.10.
20:13, 03.08.
09:28, 29.06.
21:31, 31.05.
20:40, 04.05.
20:49, 27.03.
15:32, 28.11.
04:51, 18.10.
04:38, 17.10.
07:30, 20.09.
EuroSpeedway Lausitz EuroSpeedway LausitzEuroSpeedway Lausitz
Mugello - závod Mugello - kréning, kvalifikaceMugello - testy
Oschersleben závod Oschersleben - tréning, kvalifikaceOschersleben - testy