jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
DTM po testu v Hockenheimu: Co se změní?
DTM po testu v Hockenheimu: Co se změní?

Text a foto: Roman Klemm

Na špičce výsledků čtyřdenního testu DTM v Hockenheimu se objevila známá jména – prestižní šampionát ovšem do sezony 2017 vyrazí s nejednou změnou.

BMW, Mercedes a Audi měly v Hockenheimu čtyři dny čas, aby řádně vyzkoušely své nové prototypy pro sezonu 2017. Bylo co testovat, DTM totiž pod novým vedením Gerharda Bergera změnila předpisy. Změní se technika, pneumatiky ale i samotný formát závodů.

Z technického hlediska to je především zvětšení průměru restriktoru nasávání vzduchu motoru, co se postará o největší změnu vlastností vozu. Technici počítají, že tím výkon agregátů naroste vysoko nad 500 koňských sil. Zodpovědní se snažili především o to, aby nová technika zvýraznila výkon jezdce, čehož chtějí dosáhnout zásahy do aerodynamiky: Změnili povolené parametry předního spoileru, spodku, zadního difusoru a křídla. Výrobce Hankook dodá pneumatiky z větší přilnavostí.

Každý víkend DTM bude od letoška obsahovat dva rovnocenně bodované, stejně dlouhé závody. Rozdělení na sprint v sobotu a hlavní závod v neděli odpadne.
Všechny tyto změny se mají postarat o zajímavější dění na trati a zastavit tak pozvolný úpadek zájmu, kterému je DTM v posledních letech vystavena. Zdá se ovšem, že bude počet startujících v přímém protikladu s tímto cílem: Každý z výrobců letos nasadí již jen šest vozů – na trati se tedy bude ztrácet jen 18 konkurentů.

Všech těchto 18 pilotů mělo poslední čtyři dny možnost k přípravě a do role lehkého favorita se vypracovala značka Mercedes, jejíž jezdci Paffett a Wickens si během prvních tří dnů testů zapsali nejlepší časy. Dráha, vozy i jezdci se ovšem den ode dne zlepšovali a ve čtvrtek to byl za nejlepších podmínek bývalý pilot F1 Timo Glock, kdo ve svém žlutém BMW zajel nejrychlejší čas celého podniku. Dosažené výkony ovšem byly velmi vyrovnané a opravdové rozvržení sil prozradí teprve první oficiální kvalifikace začátkem května právě v Hockenheimu.
 
Nejrychlejší časy testů DTM v Hockenheimu:

P. Jezdec Vůz Čas Kola
1 Timo Glock BMW 01:30,2 125 kol
2 Paul di Resta Mercedes 01:30,2 152 kol
3 Marco Wittmann BMW 01:30,3 136 kol
4 Lucas Auer Mercedes 01:30,5 163 kol
5 Mike Rockenfeller Audi 1,30,559 114 kol
6 Mattias Ekström Audi 1,30,603 130 kol
7 Bruno Spengler BMW 01:30,6 39 kol
8 Robert Wickens Mercedes 01:30,9 182 kol
9 Rene Rast Audi 01:31,0 137 kol
10 Maxime Martin BMW 01:32,1 94 kol

Kalendář DTM sezony 2017:

Datum Okruh
7. května Hockenheim
21. května Lausitzring
18. června Hungaroring
2. července Norisring
23. července Moskva
20. srpna Zandvoort
10. září Nürburgring
24. září Spielberg
15. října Hockenheim

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Šanghaj:Paffett si odváží vítězství, di Resta titul a Spengler zklamáníPaffett zvítězil před di Restou a Timo Scheiderem. Hlavní adept na titul Spengler v závodě nebodoval a v celkovém pořadí se propadl až na třetí místo.
21:42, 24.09.
22:24, 10.09.
22:00, 02.07.
22:02, 21.05.
19:45, 07.05.
17:14, 08.04.
19:38, 16.10.
13:09, 26.09.
09:33, 27.06.
20:47, 05.06.
20:48, 22.05.
19:12, 08.05.
19:15, 07.04.
19:18, 18.10.
20:13, 03.08.
09:28, 29.06.
21:31, 31.05.
20:40, 04.05.
20:49, 27.03.
15:32, 28.11.
04:51, 18.10.
04:38, 17.10.
07:30, 20.09.
05:53, 19.09.
23:49, 05.09.
23:58, 04.09.
23:51, 22.08.
21:12, 21.08.
20:53, 08.08.
20:53, 08.08.
EuroSpeedway Lausitz EuroSpeedway LausitzEuroSpeedway Lausitz
Mugello - závod Mugello - kréning, kvalifikaceMugello - testy
Oschersleben závod Oschersleben - tréning, kvalifikaceOschersleben - testy