jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Finále DTM v Hockenheimu patřilo Rastovi a značce Audi
Finále DTM v Hockenheimu patřilo Rastovi a značce Audi

Text a foto: Roman Klemm

Němec René Rast se již před týdny korunoval mistrem šampionátu Deutsche Tourenwagen Masters a při finále v Hockenmheimu proto již „o nic nešlo“. Třiatřicetiletý Rast, kterého mnozí experti považují za největší aktivní talent Německa, ovšem nepolevil ani tam. Jeho vítězství v sobotu bylo jakousi zaslouženou třešničkou na mistrově dortu.

Sobota: Rast mistrovsky

Staronový mistr (Rast byl mistrem i roku 2017) předvedl, kdo bude v poledne favoritem, již v dopolední vlhké kvalifikaci. Postavil svou Rosberg-Audi na pole position před Wittmanův BMW, Rockengfellerovu Phoenix-Audi, překvapivě rychlého soukromníka Aberdeina (WRT-Audi), dalšího uživatele ingolstadtského produktu Duvala a Hondu Jensona Buttona. A právě výsledek bývalého mistra světa Formule 1 zajímal především: V Hockenheimu konečně došlo k dlouho připravovanému hostování vozů z „japonské GT“, zodpovědní se ovšem marně snažili o zachování „technické vyrovnanosti“. Button svým výsledkem poněkud zastřel katastrofální výkon obou zbývajících „hostů“: Ryo Hirakawa (Lexus) a Tsugio Matsuda (Nissan) totiž s velkým odstupem pouze uzavírali pole 21 účastníků.

Po startu se Rast ujel vedení, v osobě Wittmanna mu ovšem brzy vyvstal vážný soupeř, který se během závodu dokonce na čas dostal na první místo. Rast se ale nakonec jasně prosadil a zajistil tak stáji Rosberg i prvenství v hodnocení týmů. Za Wittmannem dojela armáda Audi ve složení Rockenfeller, Frijns, Duval. Nejlepším z beznadějných Astonů Martin byl sedmý Paul di Resta. A hosté z Nipponu? Button dojel jen devátý, Hirakawa po slabém závodě 13. a Matsuda se na startu nedokázal ani rozjet...

„Bez systému DRS to tu bylo težké držet se ostatních. Také jsem musel najít jistý rytmus, přitom jsem ale příliš poničil mé pneumatiky a měnil jsem je příliš pozdě. Ani tato zastávka neproběhla příliš hladce – moji chlapci na to prostě nejsou zvyklí. Propadli jsme se na 15. místo – probojovat se z něj zase dopředu na deváté, ale bylo to hezkým zážitkem,“ hodnotil svůj výlet do DTM Button.

Výsledek sobota:

1. René Rast (GER), Audi, 38 kol za 1:01.00,948 h

2. Marco Wittmann (GER), BMW, + 1,693 Sek.

3. Mike Rockenfeller (GER), Audi, + 10,697 Sek.

4. Robin Frijns (NED), Audi, + 17,795 Sek.

5. Loïc Duval (FRA), Audi, + 24,224 Sek.

6. Timo Glock (GER), BMW, + 25,760 Sek.

7. Paul Di Resta (GBR), Aston Martin, + 26,439 Sek.

8. Bruno Spengler (CAN), BMW, + 27,270 Sek.

9. Jenson Button (GBR), Honda, + 31,492 Sek.

10. Joel Eriksson (SWE), BMW, + 31,868 Sek.

Neděle: Müller zvládl déšť nejlépe

Nedělní kvalifikace se konala za deště a nejrychlejší byly Audi Mikeho Rockenfellera a Nica Müllera, zatímco sobotní vítěz Rast docílil jen devátého času. Z pole position ovšem statoval Švýcar Müller před Timo Glockem (BMW), protože byl Rockenfeller za přestupek v sobotním závodě penalizován. Hosté z Japonska dopadli podobně zle jako o den dříve.

Nejlépe si z nich vedl Nick Cassidy, který převzal Lexus od Hirakawy, Button byl 19. a Ronnie Quintarelli v Matsudově Nissanu poslední.

Hvězdou prvního poločasu závodu byl za silného deště ovšem opět Rast. Již po prvním kole byl druhý a později se mu podařilo převzít špičku. Po výměně pneumatik ovšem nedokázal navázat na předešlé tempo a ztratil vůči značkovým kolegům Müllerovi a Rockenfellerovi dvě pozice. Müller se tak stal vicemistrem a všichni tři nadělili konkurenci od BMW tvrdou porážku. Nejlepší vůz mnichovských totiž dojel až na čtvrtém místě – Timo Glock.

Hosté z Japonska byli opět jen statisty. Cassidy uklouzl hned v prvním kole do svodidel, Button s Quintarellim okupovali i v neděli pouze zadní pozice. Přidat se k závodu DTM s vozy rozdílného pojetí pravidel prostě nemá ze sportovního hlediska smysl. O jezdeckých schopnostech pilotů z Nipponu – s výjimkou Buttona, of course - raději pomlčíme....

Nedělní výsledek:

1. Nico Müller (SUI), Audi, 27 kol za in 1:04.45,023 h

2. Mike Rockenfeller (GER), Audi, + 3,835 Sek.

3. René Rast (GER), Audi, + 8,403 Sek.

4. Timo Glock (GER), BMW, + 11,849 Sek.

5. Jamie Green (GBR), Audi, + 13,094 Sek.

6. Joel Eriksson (SWE), BMW, + 16,248 Sek.

7. Robin Frijns (NED), Audi, + 22,172 Sek.

8. Jake Dennis (GBR), Aston Martin, + 36,954 Sek.

9. Bruno Spengler (CAN), BMW, + 51,319 Sek.

10. Loïc Duval (FRA), Audi, + 55,877 Sek


 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Šanghaj:Paffett si odváží vítězství, di Resta titul a Spengler zklamáníPaffett zvítězil před di Restou a Timo Scheiderem. Hlavní adept na titul Spengler v závodě nebodoval a v celkovém pořadí se propadl až na třetí místo.
20:34, 04.12.
19:16, 03.12.
21:19, 02.12.
21:03, 06.10.
18:05, 07.07.
18:01, 19.05.
17:02, 06.05.
22:06, 07.03.
13:16, 26.01.
15:53, 05.01.
14:56, 01.01.
14:46, 01.01.
18:00, 29.12.
19:53, 15.10.
16:38, 28.09.
19:46, 24.09.
22:27, 15.07.
21:34, 23.06.
22:58, 03.06.
20:34, 29.05.
19:10, 20.05.
17:00, 06.05.
20:49, 18.12.
21:42, 24.09.
22:24, 10.09.
22:00, 02.07.
22:02, 21.05.
19:45, 07.05.
17:14, 08.04.
19:38, 16.10.
EuroSpeedway Lausitz EuroSpeedway LausitzEuroSpeedway Lausitz
Mugello - závod Mugello - kréning, kvalifikaceMugello - testy
Oschersleben závod Oschersleben - tréning, kvalifikaceOschersleben - testy