jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Mercedesy Mortary a Paffetta ovládly DTM na Lausitzringu.
Mercedesy Mortary a Paffetta ovládly DTM na Lausitzringu.

Text a foto: Roman Klemm

Svůj druhý podnik sezony 2018 absolvoval šampionát DTM na infieldu tri oválu Lausitzring. Stuttgartská značka Mercedes se po tomto ročníku sice stáhne, přesto oba závody dominovala. V sobotu vyhrál krátký závod, ovlivněný nehodami a neutralizacemi, Edoardo Mortara, v neděli se jasně prosadil jeho značkový kolega Gary Paffett.

Mortara vítězem sobotního sprintu

Sobotní kvalifikace na okruhu mezi Berlínem a Drážďanami jaksi potvrdila rozvržení sil známé z úvodního podniku v Hockenheimu: Nejlepší čas si zapsal Rakušan Lucas Auer (Mercedes), čímž zároveň inkasoval i další 3 body do mistrovství. Za ním bodovali druhým a třetím místem dva vozy BMW krajana Philippa Enga a Kanaďana Bruna Spenglera. Druhou startovní řadu doplnil Mercedes Pascala Werhrleina. Zatímco se do 3. řady kvalifikovali další dvě BMW (Glock a Wittmann) a do čtvrté dva Mercedesy (Mortara s di Restou), neměl třetí výrobce DTM, Audi se špičkou opět co dělat: Nico Müller a Mike Rockenfeller se museli spokojit s 5. startovní řadou, obhájce titulu René Rast dokonce se startovním místem 15.
Zdá se, že ani strhující nedělní závod před dvěma týdny v Hockenheimu neprobudil v německém publiku o DTM přílišný zájem. Gigantické tribuny Lausitzringu vypadají i při dobré návštěvě poloprázdně – minulý víkend působily přímo jako monumenty nezájmu…

To ovšem nic nezměnilo na odhodlanosti pilotů. Eng předvedl na startu poněkud lepší reakci, krajan Auer ho ovšem nekompromisně blokoval a sprint do 1. zatáčky vyhrál. To už ale byl závod neutralizován. Ještě na startovní rovince totiž trefil rozjetý Green stojícího Müllera. Žlutých vlajek maršálci nepoužili…

Po dvacetominutovém úklidu se opět jelo naostro a Auer dokázal vedení obhájit před čtyřlístkem BMW ve složení Spengler-Eng-Glock. Opět se ale závodilo jen pár sekund, než se v infieldu ošklivým přemetem ze závodu rozloučil René Rast. Pilot sice zůstal nezraněn, ředitelsví podniku ale rozhodlo, že závod ve prospěch odvozu jeho zcela zničeného Audi přeruší.

Lucas Auer tedy musel po dalších 15 minutách přestávky potřetí ukázat ocelové nervy – a znovu se mu podařilo první místo obhájit. Do konce závodu ovšem zbývalo již jen 15 minut a během příštích kol pole absolvovalo své předepsané výměny pneumatik. Kdo měnil naposledy, ten na tom byl nakonec nejlépe. Glock měnil kolo po Auerovi a na trať se vrátil těsně před ním. Lehká kolize pak oba stála tolik času, že se před ně protáhl Eng. Jezdec Mercedesu Edoardo Mortara ovšem měnil ještě později a vyzrál tak nad všemi. Z boxů vyjel před Engem, který ho poté sice předjel, Italo-Švýcar ve voze v barvách německého fotbalového výběru ovšem dokázal hned nato kontrovat a překvapivě vyhrál. Timo Glock těsně před koncem odsunul i tak šťastného nováčka DTM Enga na 3. místo. Také zbytek pole dojel v těsném semknutí, přičemž poleman Auer asi nebyl se 4. místem velmi spokojen…

Sobotní výsledek:

1. Edoardo Mortara, HWA-Mercedes
2. Timo Glock, RMG-BMW
3. Philipp Eng, RBM-BMW
4. Lucas Auer, HWA-Mercedes
5. Bruno Spengler, RBM-BMW
6. Paul di Resta, HWA-Mercedes

Nedělní vítěz Paffett v klidu velkého mistra

Philipp Eng se na okruhu v Lužici cítil vysloveně dobře, což potvrdil v neděli dopoledne, když zajel o 26 tisícin rychleji než Pascal Wehrlein. Znamenalo to pole position. Do 2. řady se kvalifikovali Paffett s Wittmannem, 3. řadu tvořili Rockenfeller s Mortarou a teprve ze 4. směl za Joelem Erikssonem vyrazit sobotní poleman Lucas Auer.

Eng je sice v DTM nováčkem, oplývá ale bohatými zkušenostmi s vozy GT. Do závodu odstartoval bez zaváhání a usadil se na špičce před Wehrleinem, Paffettem a Wittmannem. Začátkem 3. kola Wehrlein na lídra v první zatáčce zaútočil. Eng se ale tvrdě bránil a akce stála bývalého jezdce Manoru-F1 tolik tempa, že před sebe musel pustit Paffetta. Bývalý mistr DTM Gary Paffett brzy nato předvedl, jak se na Enga musí a převzal první místo. Také Wehrlein se pak před Rakušana dostal.

Lídr Paffett měl na Wehrleina dvousekundový náskok, když po 22 minutách zavítal k předepsané výměně pneumatik. Ostatní jezdci na předních pozicích měnili krátce před poločasem hodinového závodu a Paffett poté měl uspokojivý náskok na Wittmanův BMW, který se dokázal posunout před Wehrleina.

Wittmannův BMW sice závěrem závodu zkusil všechno, aby vedoucí Mercedes dohnal, bývalý testman McLarenu-Mercedes-F1 ale s klidem velkého šampiona udržel svůj náskok až do cíle. „Jaký to úspěšný začátek sezony. Ne, dnes jsem zdaleka neměl tak vysoký puls, jako v Hockenheimu,“ komentoval své 22. vítězství v DTM Gary Paffett. Za Wahrleinem, di Restou a Glocken dojel Green na nejlepším z vozů Audi jako 6.

Po čtyřech závodech vede v celkové tabulce Timo Glock s náskokem jediného bodu na Garyho Paffetta. Třetí Wehrlein již má třiatřicetibodovou ztrátu. Třetí podnik DTM se uskuteční o prvním červnovém víkendu na Hungaroringu.

Nedělní výsledek:

1. Gary Paffett, HWA-Mercedes
2. Marco Wittmann, RMG-BMW
3. Pascal Wehrlein, HWA-Mercedes
4. Paul di Resta, HWA-Mercedes
5. Timo Glock, RMG-BMW
6. Jamie Green, Rosberg-Audi


 

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Šanghaj:Paffett si odváží vítězství, di Resta titul a Spengler zklamáníPaffett zvítězil před di Restou a Timo Scheiderem. Hlavní adept na titul Spengler v závodě nebodoval a v celkovém pořadí se propadl až na třetí místo.
22:58, 03.06.
20:34, 29.05.
19:10, 20.05.
17:00, 06.05.
20:49, 18.12.
21:42, 24.09.
22:24, 10.09.
22:00, 02.07.
22:02, 21.05.
19:45, 07.05.
17:14, 08.04.
19:38, 16.10.
13:09, 26.09.
09:33, 27.06.
20:47, 05.06.
20:48, 22.05.
19:12, 08.05.
19:15, 07.04.
19:18, 18.10.
20:13, 03.08.
09:28, 29.06.
21:31, 31.05.
20:40, 04.05.
20:49, 27.03.
15:32, 28.11.
04:51, 18.10.
04:38, 17.10.
07:30, 20.09.
05:53, 19.09.
23:49, 05.09.
EuroSpeedway Lausitz EuroSpeedway LausitzEuroSpeedway Lausitz
Mugello - závod Mugello - kréning, kvalifikaceMugello - testy
Oschersleben závod Oschersleben - tréning, kvalifikaceOschersleben - testy