jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Paffett a Glock vyhráli prolog sezony DTM v Hockenheimu
Paffett a Glock vyhráli prolog sezony DTM v Hockenheimu Text a foto: Roman Klemm

Úvodní závod DTM sezony 2018 vyhrála značka, která se s šampionátem brzy rozloučí: Gary Paffett zajistil prventví Mercedesu. Druhý závod v neděli ovládl po senzačním průběhu Timo Glock.

Dvěma závody v Hockenheimu začala pro mistrovství DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) sezona 2018. Sezona značící konec epochy trojboje značek Mercedes-Audi-BMW s velkou pravděpodobností znamená i derniéru DTM, tak jak jsme ji doposud znali.

Po tomto roce se s šampionátem rozloučí značka Mercedes. Vysněná kooperace DTM s japonským mistrovstvím GT hrozí zůstat pouhým snem a i Audi údajně postavilo zodpovědné série před ultimátum, dle kterého odstoupí také, pokud se do konce léta nepodaří najít třetího výrobce. Zodpovědný stratég DTM Gerhard Berger proto stále hlasitěji přemýšlí o jediném logickém řešení: Otevřít dveře do šampionátu i nezávislým soukromým týmům…

Sobota:

Ale zpět do Hockenheimu a do současnosti. Tento podnik sám o sobě obsahoval jistou příchuť loučení: Švéd Mattias Ekström, jeden z nejvýraznějších borců DTM poslední dekády, nastoupil již pouze jako host do podniku, jenž se měl stát jeho posledním. Mezi 17 konkurenty kvalifikace Ekström tak trochu působil jako penzista. Zajel pouze předposlední čas, přičemž se na špičce prosadili jezdci, kteří již také patří mezi „pamětníky“: Nejrychlejší byl Gary Paffett na Mercedesu před borci BMW Marcem Wittmannem a Timem Glockem. Následovali Mercedesy Lucase Auera a navrátilce z F1 Pascala Wehrleina. Nejlepší Audi zajel pouze 9. čas. Byl jím vůz Reného Rasta, který se musel postavit za Augusta Farfuse (BMW), Edoarda Mortaru (Mercedes) a Bruna Spenglera (BMW).

Za překrásného počasí se v sobotní poledne seřadilo 19 speciálů DTM ke startu. Na tuto pestrou podívanou se ovšem přišlo podívat jen 24.000 platících fandů, což je negativním rekordem. Zodpovědné kolem DTM již musí strašit představa, kolik diváků se sejde například na Hungaroringu…

Po zhasnutí světel nepřenechal Paffett nic náhodě a až do kritické Paraboliky si na Wittmanna, Auera, Glocka a Wehrleina vybudoval takový náskok, že na něj nemohli na brzdě zaútočit. Lucas Auer ale měl i tak našlápnuto nejlépe. Ve 2. kole se posunul před Wittmanna a brzy nato vystřídal Brita ve vedení. Za oběma Mercedesy se Glock dostal před Wittmanna. Kdo nyní očekával od malého synovce Gerharda Bergera úprk směrem vítězství, byl překvapen: Paffet nenechal značkového kolegu ujet. Naopak: výměna pneumatik kolem poločasu závodu vyšla Paffettovi lépe a na trať se vrátil jeko první před Auerem a Glockem. Toto trio pak v tomto pořadí projelo cílem. Bývalý testman McLarenu-F1 Garry Paffet mohl oslavit své 21. vítězství v DTM, na které si musel počkat od Lausitzringu roku 2013!

Za Mercedesem Mortary bavila až do posledních metrů o body bojující skupina s Wehrleinem, Spenglerem, di Restou a Juncadellou. Mattias Ekström zůstal viset na chvostu pole, čest značky Audi zachraňoval opět jen Rast: dojel 9.

Výsledek sobotního závodu DTM v Hockenheimu:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas Ztráta
1 Gary Paffett 2 Mercedes 36 58:03,639 -
2 Lucas Auer 22 Mercedes 36 58:05,088 1,449
3 Timo Glock 16 BMW 36 58:10,153 6,514
4 Edoardo Mortara 48 Mercedes 36 58:11,837 8,198
5 Pascal Wehrlein 94 Mercedes 36 58:15,030 11,391
6 Bruno Spengler 7 BMW 36 58:19,397 15,758
7 Paul Di Resta 3 Mercedes 36 58:20,239 16,600
8 Daniel Juncadella 23 Mercedes 36 58:20,608 16,969
9 René Rast 33 Audi 36 58:21,907 18,268
10 Loďc Duval 28 Audi 36 58:23,285 19,646

Neděle

Své vysloveně dobré sobotní nálady využil bývalý mistr GP2 a pilot F1 Timo Glock k dosažení nejlepšího času nedělní kvalifikace. Byl o 2 desetiny sekundy rychlejší, než René Rast, který se opět předvedl, jako nejrychlejší jezdec Audi. Za nimi se kvalifikovali mladý Joel Eriksson, Edo Mortara, Lucas Auer a Paul di Resta.

Sobotní vítěz Gary Paffett se musel spokojit s 10. startovním místem, Mattias Ekström vyrazil do posledního silničího závodu své kariéry jako poslední.
Po povelu ke startu odpálil Glock svou žlutou raketu nejlépe a po zatáčce Ameisenkurve se za ním ostatní seřadili v pořadí Rast, Auer a di Resta. Paffett se z prvního kola vrátil jako 6.

Mezi nejrychlejšími BMW a Mercedesy neudržel René Rast svůj Audi dlouho. Po 15 minutách se před něj dostal Auer a o 3 kola později i rozjetý Paffett. Brit za sebe poté ještě před zastávkami v boxech odsunul i Auera. Po výměně pneumatik se Paffet na trať vrátil těsně za Glockem a di Restou. Skota pak rychle vystřídal v roli útočníka na Glocka a ani Němec ho dloho neudržel za sebou.

Glock se ovšem nenechal setřást ze závětří a závěrečných 20 minut se na autodromu v Hockenheimu rozpoutala jedna z nejnapínavějších bitev o vítězství v dějinách DTM. Nejdříve to byli jen Glock s Paffettem, kteří se přeli o první místo. Zatáčku za zatáčkou projížděli vedle sebe a nešetřili při tom fyzickým kontaktem. Tohoto souboje samozřejmě využili i soupeři za nimi. Nejprve se připojil Joel Eriksson, pak i Mike Rockenfeller. Nakonec to byl Timo Glock, kdo z této zábavné (a doufejme, že nefingované...) árie strkanic vyšel jako velký vítěz před spokojeným Rockenfellerem a poraženým Paffettem. „Vy podělaní hlupáci od Mercedesu, jak můžete tak perfektní sérii opustit? Tohle byl nejlepší závod mého života!“, řval vítěz v živém přenosu do mikrofónu v kokpitu. 4. Eriksson a 5. Duval předvedli své nejlepší závody v DTM, což se o loučícím se Ekströmovi říci nedalo – koho z fandů, kteří tleskali jeho dounutům z nové tribuny, tohle ale zajímalo..?

Svůj druhý podnik absolvuje DTM již za dva týdny.

Výsledek nedělního závodu DTM v Hockenheimu:

P. Jezdec # Vůz / Motor Kola Čas Ztráta
1 Timo Glock 16 BMW 36 58:04,067 -
2 Mike Rockenfeller 99 Audi 36 58:06,145 2,078
3 Gary Paffett 2 Mercedes 36 58:07,166 3,099
4 Joel Eriksson 47 BMW 36 58:07,548 3,481
5 Loďc Duval 28 Audi 36 58:07,921 3,854
6 Pascal Wehrlein 94 Mercedes 36 58:08,196 4,129
7 René Rast 33 Audi 36 58:08,916 4,849
8 Bruno Spengler 7 BMW 36 58:12,929 8,862
9 Paul Di Resta 3 Mercedes 36 58:15,149 11,082
10 Augusto Farfus 15 BMW 36 58:15,332 11,265

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
6.5.2018 18:14 - JHvP
JHvP
Úžasný závodění, skvělý výkon Paffeta s Glockem, kteří se při velmi tvrdých soubojích vždy respektovali a pokaždé si nechali potřebné minimum místa. Opravdu výkon hodný mistrů. (ok) (ok) (ok) (ok) Mimochodem, být v podobném souboji loučící se Ekström známý svým kontroverzním stylem, je vše vyřešeno jednou ranou a jsme krásných soubojů ušetřeni...
Šanghaj:Paffett si odváží vítězství, di Resta titul a Spengler zklamáníPaffett zvítězil před di Restou a Timo Scheiderem. Hlavní adept na titul Spengler v závodě nebodoval a v celkovém pořadí se propadl až na třetí místo.
22:27, 15.07.
21:34, 23.06.
22:58, 03.06.
20:34, 29.05.
19:10, 20.05.
17:00, 06.05.
20:49, 18.12.
21:42, 24.09.
22:24, 10.09.
22:00, 02.07.
22:02, 21.05.
19:45, 07.05.
17:14, 08.04.
19:38, 16.10.
13:09, 26.09.
09:33, 27.06.
20:47, 05.06.
20:48, 22.05.
19:12, 08.05.
19:15, 07.04.
19:18, 18.10.
20:13, 03.08.
09:28, 29.06.
21:31, 31.05.
20:40, 04.05.
20:49, 27.03.
15:32, 28.11.
04:51, 18.10.
04:38, 17.10.
07:30, 20.09.
EuroSpeedway Lausitz EuroSpeedway LausitzEuroSpeedway Lausitz
Mugello - závod Mugello - kréning, kvalifikaceMugello - testy
Oschersleben závod Oschersleben - tréning, kvalifikaceOschersleben - testy