jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Buggyra Racing: Kolomého šance na bednu končí v dunách dvě etapy před cílem!
Buggyra Racing: Kolomého šance na bednu končí v dunách dvě etapy před cílem!

Pilot týmu TATRA Buggyra Racing Martin Kolomý dvanáctou etapu z důvodu prasklého monobloku řízení nedokončil a přišel tak o možnost atakovat pódiová umístění. Závod je ale odhodlaný v rámci možností dokončit.

Jak mnozí odborníci předpokládali, poslední etapy budou ty nejnáročnější a pro mnoho závodníků také osudné. Vyprávět by o tom mohl Martin Kolomý, který po dobrém začátku dvanácté etapy, kdy se držel na předních pozicích, zastavil uprostřed písečných dun. Důvodem byl prasklý monoblok řízení. V těžko přístupném terénu tak musel čekat na leteckou pomoc. „Martin volal, že praskl monoblok řízení a že stojí někde v hodně nepřístupné oblasti v dunách. Bohužel bez naší pomoci s tím kluci nic neudělají, takže čekáme na pořadatelský vrtulník, aby nás k nim dostal,“ přišel s prvními informacemi ředitel vývoje roudnické stáje Robin Dolejš, který tak musel čekat až se uvolní jeden z vrtulníků, aby se mohl dostat za posádkou. „Všechno probíhalo dle plánu, ale po příletu na místo pilot nebyl schopen v náročném terénu přistát, takže byl pokyn díl z výšky 20 metrů klukům shodit. Přiznám se, že tak velké duny jsem ještě neviděl, takže jsem se mu ani nedivil,“ komentoval s údivem Dolejš. „Po našem návratu do tábora však opět zazvonil telefon. Zmiňovaný díl v důsledku po shození znovu praskl. Takže jsme museli opět vyrazit vrtulníkem za klukama. Jak se říká, když se to se.e, tak pořádně. Naštěstí shoz číslo 2 z výšky pěti metrů dopadl podstatně lépe a Phoenix je provozuschopný. Jsme rádi, že se nám podařilo dostat Martina zpět na trať a do závodu. Pravidla na SWR oproti Dakaru naštěstí umožňují i přes pomoc asistence posádce v závodě pokračovat, ale naděje na celkové umístění jsou asi pryč,“ dodal unavený Dolejš, který už dva dny zápolí s teplotami. Velké díky patří hlavnímu muži celé Silk Way Rally Vladimíru Čaginovi, který neváhal ani chvíli a poskytl svůj vlastní vrtulník.

Šéfkonstruktér týmu TATRA Buggyra Racing David Vršecký objasnil, v čem je závodění v dunách zrádné. „Řízení je důležitý prvek právě v dunách, kdy se jede s upuštěnými pneumatikami a spolu s pískem se vytváří na všechny komponenty řízení největší nápor. To byl i hlavní důvod naší účasti na SWR, právě odzkoušet a otestovat všechny modifikace. Po letošním Dakaru se nám očividně podařilo vyřešit komplikace se servo pumpou, ale pravděpodobně se problém posunul o kousek dál. Je to velká škoda mít závod takhle dobře rozjetý a dvě etapy před cílem přijít o bednu, ale to je život,“ komentoval Vršecký. Martin Kolomý se tak v pátek nedobrovolně zařadí mezi jezdce, kteří buďto ze závodu odstoupili již v první polovině jako De Brink, Van Genugten nebo Aleš Loprais, ale také ty, kteří v závodě pokračují, ovšem jen v testovacím režimu. „Odstoupili jiní favorité, a to mnohem dřív, ale na začátku by to asi mrzelo méně než teď. Ale na druhé straně, tři vítězné etapy stejně jako najeté ostré kilometry nám nikdo nevezme,“ dodal Vršecký.

Český pilot týmu TATRA Buggyra Racing po dnešní etapě klesl v celkovém hodnocení na sedmou příčku se ztrátou šest hodin a jedenáct minut na prvního Sotnikova. Závod ale hodlá dokončit. „Tak jsme konečně v cíli. Hodně dlouhý den, ale i to k závodům patří. První duny jsme přeskákali hezky, ale pak následovala pasáž takových malých travnatých dunek, kde Kamazáci přímo letěli. Nechali jsme je jet, s tím, že je v dunách docvaknem, což se taky stalo. Jeden Kamaz tam visel na břiše a další jsme dojeli. Bohužel pak se připravujeme na výjezd jedné duny a najednou točím volantem a kola nic. Věděl jsem okamžitě, že je problém, ze kterého se sami nedostaneme. Navíc v místě, kam se něco, co by nás vytáhlo, nedostane. Děkuji tak týmu, který se i přes velké komplikace k nám dostal,“ komentoval problémy s řízením Kolomý.

„Je to velká škoda přijít o celkové umístění tak blízko před cílem. Nejeli jsme sem s hlavním cílem vyhrát, obzvlášť když jsem viděl, jaká konkurence sem dorazila, a navíc jsme tu v roli naprostého nováčka. Ale aniž bychom to čekali, vývoj závodu se z našeho pohledu rýsoval velmi dobře. Phoenix letěl, když velcí konkurenti odpadávali. O to víc mě to teď mrzí, na druhou stranu máme spoustu pozitivních dat z testování a taky jsme objevili slabinu, kterou nutně musíme do Dakaru vylepšit,“ hodnotil na konci dne uplynulou část rally zklamaný Kolomý, který zde získal 3 etapová vítězství, o to čtvrté se může pokusit v posledních dvou etapách.

VIDEO Stage 12 -  https://youtu.be/YdiVAQXvFk8
PHOTOGALLERY - SILK WAY RALLY 2017 - https://flic.kr/s/aHsm3N5YnA

Výsledky 12. etapy:

P. Jezdec Vůz Čas/Ztráta
1 Mardejev Kamaz 4:04:08
2 Šibalov Kamaz +2:15
3 Nikolajev Kamaz +3:01
4 De Rooy Iveco +10:25
5 Vjazovič MAZ +13:33
7 KOLOMÝ TATRA +05:55:52

Výsledky po 12. etapě:

P. Jezdec Vůz Čas/Ztráta
1 Sotnikov Kamaz 38:16:38
2 Šibalov Kamaz +3:04
3 Mardejev Kamaz +17:54
4 Ardavičus Iveco +02:03:14
5 Nikolajev Kamaz +02:15:53
7 KOLOMÝ TATRA +06:11:10

Zdroj: Buggyra Racing

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Rally Dakar zahajuje již 2. lednaLegendární závod Rally Dakar zahajuje zítra první etapou. Vyjíždí se z Asunciónu. Mezi země, které hostily tanto náročný závod, se tedy nově dostává Paraguay.
21:10, 15.08.
20:58, 15.08.
20:52, 10.08.
16:36, 30.07.
21:45, 29.07.
23:03, 28.07.
22:03, 24.07.
13:09, 24.07.
12:59, 24.07.
20:51, 21.07.
21:55, 20.07.
16:10, 20.07.
12:49, 19.07.
12:45, 19.07.
20:32, 17.07.
12:41, 17.07.
21:36, 16.07.
21:43, 15.07.
21:35, 15.07.
19:59, 15.07.
20:13, 14.07.
20:01, 14.07.
21:49, 13.07.
21:29, 13.07.
16:13, 12.07.
16:07, 12.07.
15:54, 12.07.
15:50, 12.07.
22:06, 10.07.
10:39, 10.07.
Loprais Tatra Team Dakar - Tatra Loprais vyráží na start do Lisabonu