jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Ferrari 312 T 4 - 1979
Ferrari 312 T 4 - 1979

Autor článku: Jaroslav Neubauer

Lotus 79 zahájil éru wing-car (auto – křídlo s přísavným efektem, vzniklým vytvarováním bočnic a podlahy). Většina konkurence se proto dala cestou kopírování tohoto vozu. Výjimkou bylo Ferrari. Ne že by nechtěli, ale nešlo to. Šíře dvanáctiválcového motoru nedovolovala využít princip Lotusu. A tak byl vytvořen vůz, tvarově vybočující ze vzhledu ostatních vozů. A je nutné podotknout, že od začátku patřil k nejspolehlivějším, byť ne k nejrychlejším – za celý rok startovali Jody Scheckter i Gilles Villeneuve jen jednou z nejlepší pozice. Vůz byl nasazen až do třetího závodu sezóny a v cíli obou prvních závodů, které tento vůz jel, v Jižní Africe a Long Beach, získal double (zvítězil G.Villeneuve před Scheckterem). Další dvě vítězství, v Belgii a Monaku, přidal J.Scheckter a po první půli šampionátu (jelo se na dvě půle, kdy z každé se započítávaly 4 nejlepší výsledky) to vypadalo na souboj stájí Ferrari (J.Scheckter, G.Villeneuve) a Ligier (J.Laffite, zvítězil v Argentině a Brazílii a  P.Depailler, vítěz ve Španělsku), které si rozdělily všechna vítězství.

Druhá půle však vypadala jinak. 

Jako první ze souboje o titul vypadl P.Depailler po vážné nehodě na déltaplánu. Po náhodném vítězství nejrychlejšího, ale nejméně spolehlivého vozu pole – Renaultu (J.P.Jabouille), začal závodům kralovat tým Williams (C.Regazzoni zvítězil v Anglii a A.Jones přidal další čtyři vítězství, hattrick v Německu, Rakousku a  Nizozemí a pak ještě v předposledním závodě v Kanadě). Jediný, kdo s nimi dokázal držet krok, byl G.Villeneuve, ale za cenu jízdy nad limitem. Jeho nezapomenutelné souboje (zvláště ten s Arnouxem ve Francii je považován za nejlepší souboj v historii F1) a krkolomnosti (především jízda po třech kolech v Holandsku) se nesmazatelně zapsali do srdcí všech fandů. Výsledkem těchto úžasných jízd však byla spíše ztráta bodů, než jejich zisk. Díky již zmíněnému bodovacímu systému se v druhé půli bezkonkurenční A.Jones nemohl stát mistrem světa, a tak se boj zúžil na J.Schecktera, G.Villeneuva a J.Laffita. 
Rozhodnout mohla Monza, J.Scheckter by však musel v Itálii zvítězit. G.Villeneuve přislíbil, že pro tým udělá vše, a také slib dodržel – kryl Scheckterovi záda, přestože byl viditelně rychlejší a zajistil tak týmu další double. Tím se vlastně v jeho prospěch vzdal titulu (nikdo nemohl předpovídat průběh zbývajících dvou závodů, ale pokud by v Itálii vyhrál, byl by mistrem světa on). Chuť si spravil vítězstvím v posledním závodě sezóny ve Watkins Glen a stal se  vícemistrem světa. Pro Ferrari, které získalo pohár konstruktérů, to byl až do Schumacherovy éry poslední jezdecký mistrovský titul…

 

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Hamilton získal 6. vítězství v Maďarsku (Poznámky k Velké ceně Maďarska)Lewis Hamilton zvítězil už pošesté ve Velké ceně Maďarska a zvýšil svůj náskok v čele šampionátu. Před Sebastianem Vettelem vede před letní přestávkou o 24 bodů. Chybná strategie připravila pilota Ferrari o šanci na vítězství.
23:20, 29.07.
16:53, 29.07.
16:42, 28.07.
13:24, 28.07.
17:15, 27.07.
12:40, 27.07.
21:58, 22.07.
16:47, 22.07.
22:49, 21.07.
16:57, 21.07.
16:15, 21.07.
22:00, 20.07.
16:38, 20.07.
13:06, 20.07.
22:11, 19.07.
21:09, 18.07.
21:37, 13.07.
17:06, 08.07.
16:39, 07.07.
13:32, 07.07.
17:03, 06.07.
14:13, 06.07.
22:40, 04.07.
22:25, 02.07.
16:45, 01.07.
16:42, 30.06.
13:39, 30.06.
20:30, 29.06.
16:02, 29.06.
20:50, 28.06.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek