jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
GP2 v Monaku: vavříny pro Vandoorneho a Stanawaye
GP2 v Monaku: vavříny pro Vandoorneho a Stanawaye

Text a foto: Roman Klemm

Monacký víkend stál v pátek ve znamení ohromného talentu Stoffela Vandoorneho a v sobotu ve znamení prvního vítězství kombinace Richie Stanaway a Status Racing.

Rossi získal druhou pole-position-GP2 své kariéry

Trénink a kvalifikace se kvůli „volnému pátku“ v Monaku tradičně konaly již ve čtvrtek. Ze 26 vozů, které za chladného a zataženého počasí přesně v poledne vyrazily na trať k „neměřenému“ tréninku, byl nejrychlejší Campos-Dallara zvláště silně motivovaného Arthura Pica. Za ním se umístnili Alexander Rossi (Arden), Pierre Gasly (DAMS) a dominátor ročníku Vandoorne (ART). Všichni jezdci se pilně učili nástrahám městského okruhu a vesměs ujeli hodně nad dvacet kol.

Odpolední kvalifikaci rozdělil pořadatel na dvě skupiny. Každá z nich měla jen 16 minut času na to, aby položila dobrým místem na startu základní kámen k úspěšným závodům v pátek a v sobotu. Proměnlivé počasí v knížectví tento úkol právě nezlehčilo. Pršet začalo, právě když se vozy se sudými startovními čísly rozjely na trať. Let ocelovým kanálem na pneumatikách se vzorkem vyšel v jeho posledním rychlém kole nejlépe junioru Ferrari, Raffaele Marciellovi (Trident). Bylo tedy jasné, že Ital přerušil Vandoornovu sérii pěti pole-positions za sebou: nadaný Belgičan se musel spokojit s druhým místem skupiny A před Lealem, Kingem a De Jongem, který koncem kvalifikace havaroval.

O pole-position ovšem beztak směli bojovat jen jezdci ze skupiny B. Do své části kvalifikace se sice také rozjeli za deště, přeháňka ale ustala a koncem jejich session začala trať osychat. Nejlépe toho využil Alexander Rossi (Racing Engineering). Američan, který musel v Monaku vydatně bodovat, aby se bodově udržel za Vandoornem, byl schopen kroužit trpasličím státem o 3 sekundy rychleji než Marciello. O další lichá místa na startu se podělili Pic, zlepšený Sirotkin, Yelloly a vždy nevypočítatelný Canamasas.

Postavení na startu:

P. Jezdec T7m Čas
1 Alexander Rossi Racing Engineering 1m37,019s
2 Raffaele Marciello Trident 1m40,357s
3 Arthur Pic Campos Racing 1m37,617s
4 Stoffel Vandoorne ART Grand Prix 1m41,124s
5 Sergey Sirotkin Rapax 1m38,391s
6 Julian Leal Carlin 1m41,655s
7 Nick Yelloly Hilmer Motorsport 1m38,618s
8 Jordan King Racing Engineering 1m41,895s
9 Sergio Canamasas MP Motorsport 1m38,691s
10 Daniel de Jong MP Motorsport 1m42,150s
11 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 1m39,020s
12 Pierre Gasly DAMS 1m42,248s
13 Artem Markelov RUSSIAN TIME 1m39,073s
14 Richie Stanaway Status Grand Prix 1m42,425s
15 Andre Negrao Arden International 1m39,142s
16 Zoel Amberg Lazarus 1m42,539s
17 Alex Lynn DAMS 1m39,186s
18 Mitchell Evans RUSSIAN TIME 1m42,804s
19 Marco Sorensen Carlin 1m39,532s
20 Rio Haryanto Campos Racing 1m42,913s
21 Rene Binder Trident 1m39,539s
22 Johnny Cecotto Jr. Hilmer Motorsport 1m43,386s
23 Nathanael Berthon Lazarus 1m40,101s
24 Norman Nato Arden International 1m44,286s
25 Marlon Stockinger Status Grand Prix 1m41,503s
26 Robert Visoiu Rapax 1m44,475s

Vandoorne v pátek znovu třídou sama o sobě

V pátek, v den hlavního závodu, se Cote d´Azur prezentovala jaksepatří, tedy zalitá sluncem. Tribuny bohužel zůstaly prázdné... Start musel být kvůli ..... o 20 minut odložen, což jistě vystupňovalo nervozitu v kokpitech. Chladný zůstal především dlouhán Marciello (využil jistě i výhody měkkých pneumatik), který se do St. Devote vecpal jako první a vyjel si během prvního kola náskok dvou sekund na pronásledovatele v pořadí Rossi, Pic a Vandoorne. Američan ovšem rychle vyžehlil zaváhání na startu a od 5. kola se nacházel v závětří lídra, přičemž mu Pic s Vandoornem „dýchali na záda“. Po osmi kolech měnili Marciello s Picem na tvrdší pneumatiky, zatímco Rossi a Vandoorne zůstali „venku“ – následovaly tedy startegické hrátky, které jsme již viděli v prvních dvou podnicích roku: kdo tentokrát zvolil lepší taktiku? Ti, kteří startovali na tvrdší směsi!

Ve 20. kole havarovali Mitch Evans a Nick Yelloly, takže následovala virtuální neutralizace. Rossi a Vandoorne toho pohotově využili k zastávkám v boxech, geniální Belgičan byl odbaven týmem ART rychleji a posunul se do vedení. Vandoorne si poté suverénním způsobem dojel pro třetí vítězství ve třetím hlavním závodě roku. Julian Leal a Sergio Canamasas těžili ze stejné strategie a také se posunuli před Pica. Kolumbijec byl ovšem později penalizován za přestupek při opouštění vlastního boxu, což Canamasase vyneslo na třetí pozici v cíli. Rus Sirotkin potvrdil dobrou víkendovou formu pátým místem v cíli za Lealem, zatímco zpočátku vedoucí Marciello skončil za dobrým Stanawayem jen osmý. Takto získaná pole position pro sobotní sprint mu ovšem přihrála další možnost sáhnout na monacké vavříny.

Výsledek hlavního závodu - pátek:

P. Jezdec Tým Kola Čas/ztráta
1 Stoffel Vandoorne ART Grand Prix 40 58m12,368s
2 Alexander Rossi Racing Engineering 40 6,292s
3 Sergio Canamasas MP Motorsport 40 16,726s
4 Arthur Pic Campos Racing 40 17,813s
5 Sergey Sirotkin Rapax 40 20,691s
6 Julian Leal Carlin 40 25,164s
7 Richie Stanaway Status Grand Prix 40 25,470s
8 Raffaele Marciello Trident 40 26,803s
9 Jordan King Racing Engineering 40 31,339s
10 Nick Yelloly Hilmer Motorsport 40 42,915s
11 Rene Binder Trident 40 43,837s
12 Daniel de Jong MP Motorsport 40 45,528s
13 Alex Lynn DAMS 40 46,824s
14 Pierre Gasly DAMS 40 47,666s
15 Robert Visoiu Rapax 40 49,290s
16 Rio Haryanto Campos Racing 40 51,085s
17 Nathanael Berthon Lazarus 40 52,135s
18 Norman Nato Arden International 40 1m02,735s
19 Marlon Stockinger Status Grand Prix 40 1m07,600s
20 Johnny Cecotto Jr. Hilmer Motorsport 40 1m07,999s
21 Andre Negrao Arden International 39 - 1 kolo
22 Zoel Amberg Lazarus 39 -1 kolo
- Mitchell Evans RUSSIAN TIME 18 Nedojel
- Artem Markelov RUSSIAN TIME 12 Nedojel
- Marco Sorensen Carlin 10 Nedojel
- Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 7 Nedojel


Sobotní sprint: Theodore Racing žije! Vítězství pro jezdce Statusu, Richieho Stanawaye.

V sobotu se Marciellovi zdaleka nepodařil tak dobrý start jako v pátek. Do šikany se jako první dostal zelený vůz Status-Dallara Richieho Stanawaye. Špička se poté seřadila v pořadí Stanaway, Marciello, Sirotkin, Leal, Canamasas, Pic , Rossi a Vandoorne. Několik šarvátek a jejich důsledky v hloubce pole ještě během prvního kola vyvolaly neutralizaci a odstoupení Amberga, Haryanta, a Cecotta. Monačtí maršálci ovšem opět ukázali své kvality a brzy se mohlo znovu jet naostro. Stanaway při tom šikovně dokázal využít své pozice a lehce se od ostatních odpoutal.

Během prvních deseti kol se toto pořadí změnilo jen jednou, když rozjetý Canamasas předjel pomalého Leala. Po polovině závodu stále vedl vůz Teddyho Yipa juniora a Davida Kennedyho, přičemž Stanaway dokázal svůj náskok na Marciella zvýšit na 3 sekundy. Kdo očekával od Vandoorneho velký tah kupředu, byl v sobotu zklamán. Belgický talent zůstal jaksi defenzivně bledý a nikdy vážně nazaútočil na Rossiho před sebou. Ani ostatní vozy na bodovaných místech nedokázaly bojovat o pozice, a tak byla jedinou dramatickou situací závěru závodu nehoda mezi Kingem a Gaslym v šikaně u Yachting Clubu.

Novozélanďan Richie Stanaway, který jel svůj teprve šestý závod GP2 a v polovině června nastoupí i do 24h v Le Mans, po bezchybné jízdě slavil své první vítězství v GP2. Jednalo se zárověň i o první vítězství týmu Status, nováčka GP2. Tým patří synovi nezapomenutelného Teddy Yipa, který se v sedmdesátých a osmdesátých letech marně snažil o úspěch coby sponzor a majitel týmů F1. Na výsledek synovy organizace v Monaku by jistě byl hrdý...

Facit: Také události monackého víkendu hrály Stoffelovi Vandoornovi do karet. Belgičan dokázal zvýšit svůj celkový náskok na 44 bodů na Rossiho a neohroženě kráčí směrem k titulu.


Výsledek sobotního sprintu: 
 

P. Jezdec Tým Kola Čas/ztráta
1 Richie Stanaway Status Grand Prix 30 42m45,918s
2 Raffaele Marciello Trident 30 2,038s
3 Sergey Sirotkin Rapax 30 3,207s
4 Sergio Canamasas MP Motorsport 30 5,698s
5 Julian Leal Carlin 30 13,479s
6 Arthur Pic Campos Racing 30 20,637s
7 Alexander Rossi Racing Engineering 30 22,119s
8 Stoffel Vandoorne ART Grand Prix 30 23,103s
9 Nick Yelloly Hilmer Motorsport 30 33,361s
10 Pierre Gasly DAMS 30 45,367s
11 Alex Lynn DAMS 30 46,007s
12 Daniel de Jong MP Motorsport 30 47,018s
13 Robert Visoiu Rapax 30 47,331s
14 Artem Markelov RUSSIAN TIME 30 47,697s
15 Nathanael Berthon Lazarus 30 50,015s
16 Rene Binder Trident 30 58,315s
17 Andre Negrao Arden International 30 58,464s
18 Marlon Stockinger Status Grand Prix 30 59,823s
19 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 30 1m00,570s
20 Marco Sorensen Carlin 30 1m08,579s
21 Norman Nato Arden International 30 1m10,989s
- Jordan King Racing Engineering 24 Nedojel
- Mitchell Evans RUSSIAN TIME 0 Nestartoval
- Rio Haryanto Campos Racing 0 Nedojel
- Johnny Cecotto Jr. Hilmer Motorsport 0 Nedojel
- Zoel Amberg Lazarus 0 Nedojel

Na fotografii: Richie Stanaway

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
22:02, 30.09.
14:43, 03.09.
20:26, 29.08.
08:12, 10.08.
21:57, 30.07.
21:54, 09.07.
20:56, 07.07.
22:05, 01.07.
22:10, 26.05.
16:22, 25.05.
20:25, 24.05.
15:01, 14.05.
17:38, 30.04.
16:13, 08.04.
15:59, 07.04.
21:59, 06.04.
18:51, 31.03.
21:28, 11.03.
17:58, 11.03.
20:53, 10.03.
19:45, 08.03.
19:43, 16.12.
12:45, 03.12.
18:37, 27.11.
18:20, 17.11.
21:31, 07.10.
21:03, 04.09.
21:50, 27.08.
20:11, 26.08.
21:37, 31.07.
Josef Král - soustředění ve Špindlu 2011 Istanbul, Turecko - neděle - 2.závodIstanbul, Turecko - sobota - 1.závod
Istanbul, Turecko - pátek - tréning Istanbul, Turecko - pátek - kvalifikaceIstanbul, Turecko - čtvrtek - přípravy
Testy Paul Ricard Testy Paul RicardTesty Barcelona