jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
F1 se chystá do Bahrajnu (preview, McLaren)

Název závodu:  Formula One Gulf Air Bahrain Grand Prix
Název okruhu: Bahrain International Circuit
První závod: 2004

Vítězové minulých závodů Velké ceny:
 
2016 Nico Rosberg 57 kol, 1:33:34.696 s
2015 Lewis Hamilton
2014 Lewis Hamilton
2013 Sebastian Vettel
2012 Sebastian Vettel

Poprvé se závod Velké ceny v Bahrainu konal roku 2004, od té doby se tam závodilo každý rok s výjimkou roku 2011. Při závodech docházelo k některým změnám. V roce 2010 se jelo po delší trati, používané pro vytrvalostní závody, v roce 2014 byl začátek závodu posunut až na 18. hodinu. Letos se počtvrté pojede závod za umělého osvětlení.
 
Velká cena Číny a Velká cena Bahrainu se konají ve dvou víkendech bezprostředně po sobě, což je dost náročné na organizaci. Zatímco se tým účastnil závodu v Číně, několik členů už muselo provádět nutné přípravy v Bahrainu.

Bahrain je souostroví, které se skládá z 33 ostrovů. Mezinárodní okruh Bahrain je na největším z ostrovů, který měří na délku 55 km a na šířku 18 km. 

Pokud jde o počasí, určitě tam bude horko. Podle předpovědi by během tohoto víkendu mělo být ve dne maximálně 31°C, ale při závodě bude chladněji, protože po západu slunce teplota rychle klesá. 

Trať

Trať měří 5,412 km, je to jedenáctá nejdelší trať letošního kalendáře (nejdelší je okruh ve Spa-Francorchamps a nejkratší v Monaku).

Loni startoval z pole position Lewis Hamilton (1 min 29,493 s), nejrychlejší kolo závodu zajel Nico Rosberg (1 min 34,482 s, ve 41. kole)

Rekordní čas na kolo na této trati: 1 min 310447 (Pedro de la Rosa, 2005)

K dispozici budou super měkké (červené značení) pneumatiky, měkké (žluté) a střední směsi (bílé)

Nejdelší rovný úsek: 1,09 km (nejdelší rovina letošního kalendář: Čína – 1,17 km)

Nejvyšší rychlost: 335 km/h na příjezdu k první zatáčce (nejvyšší rychlost letošního kalendáře: 350 km/h – Monza)

Na plný plyn se jede na 64 procentech trati (nejvíc se na plný plyn jezdí v Monze, 75%)

Opotřebení brzd je vysoké. Na trati je osm brzdných zón, nejvíc se brzdí před první a 14. zatáčkou.

Spotřeba paliva: 1,8 kg na kolo, což je vysoká spotřeba. Technici budou muset sledovat spotřebu paliva během závodu, zejména pokud nevyjede zpomalovací vozidlo.

Řazení: Rychlostní stupeň se mění dvaapadesátkrát během kola, to znamená 2964 přeřazování během závodu. 
 
Závod

Jede se na 57 kol

Start: 18.00 místního času, 17.00 středoevropského času

Pole position je na závodní stopě, na levé straně trati. Je tam lepší trakce, ale není jisté, že si pilot udrží první místo na příjezdu do první zatáčky, jak loni zjistil Lewis Hamilton, když ho na startu předjel jeho týmový kolega Nico Rosberg.
 
DRS

Jsou dvě oblasti pro použití DRS – na příjezdu k první a jedenácté zatáčce. Ta první zóna je nejvhodnějším místem pro předjíždění, protože vozy zpomalí z rychlosti 335 km/h na 50 km/h před pravotočivou zatáčkou.

Není dobré jet hned po startu na maximum, protože to obvykle způsobuje dramatické situace. Po deseti sekundách je nutné brzdit před první zatáčkou. Pokud závodník zmešká brzdný bod a začne brzdit jen o několik metrů později, může narazit do jiného vozu, což může mít katastrofální následky.

Pit lane měří 420 m (nejdelší je v Silverstonu, 457 m). Odhadovaná ztráta času při zastávce v depu je  21 s, což je poměrně málo. Pravděpodobnost výjezdu Safety Caru je 20%, což je poměrně málo. Na okruhu je mnoho únikových zón, bariéry jsou daleko a závodník má spoustu možností odstavit vůz v případě technických problémů. V historii závodů na těchto trati vyjelo zpomalovací vozidlo pouze dvakrát, naposledy v roce 2014.

Sledujete devátou a desátou zatáčku. Je to důležitá kombinace, protože je velmi náročné projet je správně, po nich následuje druhá zóna DRS. Snadno se zablokuje vnitřní kolo v klesání na příjezdu k 10. zatáčce. Pokud se to stane, pilot je dlouhý na výjezdu ze zatáčky a to ho zpomalí v následujícím rovném úseku.
 
Fernando Alonso:

„Těším se na návrat do Bahrainu, zvlášť když jsem loňský závod vynechal. Ze svých tří vítězných závodů na této trati mám pěkné vzpomínky. A závodění za soumraku je vždycky zábavným zážitkem. Velká cena Bahrainu je vždycky pořádně dlouhý závod, takže naší hlavní prioritou je zajistit spolehlivost při horku a tvrdých podmínkách v poušti, než začneme uvažovat o tom, jaký bude konečný výkon.

Pokud jde o výkon, než jsem v Šanghaji ze závodu odstoupil, jel jsem na velmi slibné pozici a naše rychlost byla mnohem lepší, než jsme čekali, takže budu mít radost, pokud nás v Bahrainu čekají nějaká další překvapení!

Bude to pro nás další náročný závod. Dlouhé roviny to neusnadňují a pro techniky je tam hodně práce. Opotřebení brzd a spotřeba paliva jsou vysoké a nastavení je složité, protože během víkendu se hodně mění teploty na trati, protože budeme závodit později, než je obvyklé časové rozvržení.

Snažím se z našeho technického kitu dostat maximum pokaždé, když vyjedu z garáže. A v Bahrainu budu k závodnímu víkendu přistupovat naprosto stejným způsobem.”


Stoffel Vandoorne

„Mám na Velkou cenu Bahrainu mnoho pěkných vzpomínek z víkendu roku 2016. Teď jsme o rok dál, jsem řádným pilotem týmu McLaren-Honda a už jsem během uplynulých dvanácti měsíců získal mnohem víc zkušeností, takže mým cílem samozřejmě je pracovat tvrdě a zlepšit se pokaždé, když přijedu na nějakou Velkou cenu. Letos to pro nás bude těžké, ale budeme závodit naplno, tak jako vždy.

To nejdůležitější pro mne jsou ujeté kilometry. Počasí bude v Bahrainu určitě lepší než v Číně, takže doufám, že během víkendu najezdím co nejvíc kol.
Pomůže mi, že dobře znám tuto trať. Dvakrát jsme tu vyhráli v roce 2015 v sérii GP2, takže už teď jsem obeznámený uspořádáním trati, takže můžu stavět na tom, co už znám.

Už předem jsme věděli, že víkend v Číně nebude jednoduchý. A nevím, zda to v Bahrainu bude mnohem lepší. Je to jen o týden později a samozřejmě je omezený počet změn, které můžeme během té doby provést. Ale budeme se snažit co nejvíc, jako obvykle. Vůz se rozhodně zlepšuje, já i Fernando máme pocit jistoty a jsme konkurenceschopní, hlavně v zatáčkách, takže musíme počkat a uvidíme, co je na této trati možné.”
 
Eric Boullier, závodní ředitel týmu McLaren-Honda

„Z dvanácti Velkých cen Bahrainu, které se konaly od doby, kdy byl tento okruh v roce 2004 zařazen do kalendáře, McLaren kupodivu žádný ze závodů nevyhrál. Naproti tomu Fernando tady vyhrál dokonce třikrát. Počet jeho vítězství je vyšší než u kteréhokoli jiného závodníka (Hamilton, Vettel a Massa mají na svém kontě dvě vítězství).

Je však nutno říct, že Fernando s velmi vysokou pravděpodobností nepřidá k tomuto počtu další vítězství a McLaren nejspíš v neděli svou smůlu neprotrhne. Ale počasí bude mnohem lepší, než jsme měli v Šanghaji, kde to bylo špatné, bylo mokro a chladno. Můžeme tedy očekávat, že budeme jezdit mnohem víc, než jsme mohli o minulém víkendu.

Pro Stoffela to bude přesně rok od jeho prvního závodu Velké ceny, kde se uvedl dobře. Při svém debutu ve Formuli 1 zaslouženě získal bod. On i Fernando se budou všemožně snažit, aby o příštím víkendu dojeli na bodech. I když nikdy neděláme neuvážené sliby nebo předpovědi, doufáme, že jejich úsilí bude úspěšné. Stoffelovi se nakonec v Bahrainu dařilo v GP2, při svém debutu v té sérii před třemi lety vyhrál.

Kromě jiného je Bahrain jedním ze tří domácích Velkých cen pro tým McLaren-Honda – ty další dvě jsou v Silverstonu a v Suzuce. A bylo by velmi dobré, kdybychom tu mohli získat své první letošní body. Můžete si být naprosto jistí, že se budeme snažit udělat pro to maximum.” 
 
Yusuke Hasegawa, šéf projektu F1 firmy Honda, hlavní inženýr

„Po mokrém a studeném víkendu v Číně teď míříme do Bahrainu, kde předpokládáme naprosto odlišné podmínky – sucho a horko.

Výsledek závodu v Číně byl velkým zklamáním. I přes ten výsledek jsme si ale odvezli mnohá pozitiva a měli jsme slibnou rychlost v náročných podmínkách – až do předčasného ukončení závodu pro oba vozy.

Mám větší důvěru v zlepšení spolehlivosti našeho motoru po prvních dvou Velkých cenách letošní sezony. Teď se těším na to, až uvidím náš výkon v Bahrainu, kde doufejme budeme moci dále stavět na tom, co jsme už dokázali, při závodě, který je něco jako domácí závod pro tým McLaren-Honda.

Horké počasí a dvě dlouhé roviny na trati budou pro pohonné jednotky namáhavé, takže neočekáváme, že bude tento víkend pro nás snadný. Soustředíme se na to, abychom během tréninkových jízd našli co nejlepší nastavení a budeme také pracovat na zajištění spolehlivosti. Doufáme, že fanouškům předvedeme dobrý závod a vyvineme maximální úsilí, abychom získali nějaké body.”

Zdroj: McLaren-Honda Media

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Hamilton si v Singapuru výrazně zlepšil skóre (poznámky k závodu)Lewis Hamilton zvítězil v prvním mokrém nočním závodě v historii F1. Sebastian Vettel brzy po začátku havaroval a závod nedokončil. Hamilton teď vede v šampionátu o 28 bodů.
09:32, 18.09.
16:24, 17.09.
17:56, 16.09.
13:13, 16.09.
22:57, 15.09.
19:04, 15.09.
12:56, 15.09.
21:33, 14.09.
20:41, 14.09.
20:45, 13.09.
21:54, 12.09.
20:32, 03.09.
15:28, 03.09.
21:55, 02.09.
18:47, 02.09.
13:04, 02.09.
18:59, 01.09.
13:43, 01.09.
21:59, 31.08.
21:58, 30.08.
21:19, 30.08.
21:43, 28.08.
23:22, 27.08.
15:48, 27.08.
15:46, 26.08.
12:36, 26.08.
21:44, 25.08.
21:41, 25.08.
22:06, 24.08.
22:03, 23.08.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek