jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Hamilton měl závod v Číně pod kontrolou, hvězdný výkon podal Verstappen (poznámky k závodu)
Hamilton měl závod v Číně pod kontrolou, hvězdný výkon podal Verstappen (poznámky k závodu)

Lewis Hamilton byl v úvodním závodě sezony druhý, ale v Číně se zase dostal na první pozici. V Šanghaji vyhrál už popáté. Sebastian Vettel byl druhý, ale největší pozornost vzbudil Max Verstappen. Hamilton a Vettel teď mají stejný počet bodů.
 
Hamilton perfektně zvládl strategii i rychlost a získal pro Mercedes první vítězství letošní sezony. Vettel ztratil při časné zastávce v depu, ale nakonec se dostal na druhou pozici. Největším překvapením ale byl výkon Maxe Verstappena, který se dokázal po startu z 16. pozice dostat na třetí místo v cíli. Podobný úžasný postup polem jezdců předvedl i loni v Brazílii.
 
Déšť ustal, když se jezdci připravovali na start, takže závodníci uvažovali, jestli mají na začátek závodu obout měkké pneumatiky. Většina se rozhodla hrát na jistotu, takže zůstali u středních pneumatik. Jediným pilotem, který se rozhodl riskovat, byl Carlos Sainz, to se mu ale zpočátku vymstilo, protože se v prvním kole propadl dozadu. 

Hamilton si v prvním kole dokázal udržet vedoucí pozici a Vettel se všemožně snažil udržet za sebou Valtteriho Bottase. Vettelův start zkoumali stevardi – zdálo se, že byl na startu mimo svou pozici, že byl trochu ke straně. Ale brzy došli k závěru, že tím nemohl získat žádnou výhodu.

Brzy byl vyhlášen „výjezd” virtuálního bezpečnostního vozu, když do Lance Strolla narazil Sergio Perez, čímž byl Stroll vyřazen ze závodu. Řada jezdců toho využila k výměně pneumatik za slicky, mezi nimi i Vettel, ale Hamilton se rozhodl zůstat na středních pneumatikách, stejně jako pět vedoucích závodníků. Jedním z nich byl Max Verstappen, který se v úvodní fázi závodu dokázal dostat dopředu po startu ze 16. pozice. 

Když skončila fáze virtuálního bezpečnostního vozu, rychle ho nahradil regulérní safety car po problému Antonia Giovinazziho z týmu Sauber na cílové rovině. To umožnilo vedoucím jezdcům, kteří zůstali na středních pneumatikách, udělat bez problémů zastávku. Hamilton si udržel místo v čele a přešel na měkké pneumatiky. Daniel Ricciardo z týmu Red Bull postoupil na druhé místo před Räikkönena a Verstappena. Vettel, kterého časná zastávka přišla draho, se ocitl na šesté pozici, zatímco Bottas klesl na 12. místo, když dostal hodiny za safety carem.  

Po restartování závodu předjel Verstappen Räikkönena, po vnitřní straně předjel také svého týmového kolegu Ricciarda o dvě kola později. Dostal se tak na druhou pozici. Ricciardo si měnil pozice s vozy Ferrari a Verstappen brzy jezdil kola časem o sekundu lepším, když se snažil dostihnout Hamiltona.   

Vedoucí dvojice se odtrhla od ostatních. Vettel, vítěz z Austrálie, byl stále víc rozladěný z toho, že jede až na páté pozici. Räikkönen měl problém s výkonem motoru, takže se mu moc nedařilo přiblížit se k Ricciardovi, který jel na třetí pozici. Přitom brzdil svého týmového kolegu, který byl za ním. Vettel byl stále nervóznější, ale nakonec se mu podařilo předjet v 6. zatáčce, dostal se na čtvrtou pozici a potom ještě zvládl Ricciarda, předjel ho skvělým způsobem po vnější straně v šesté zatáčce. Brzy se začal přibližovat k Verstappenovi, který jel na druhé pozici.

Verstappenovi se sjížděly super měkké pneumatiky a brzy na něho začal tlačit Vettel. Ve vlásence se mu vůz zablokoval, vyjel ze stopy a umožnil Vettelovi, aby ho bez problémů předjel. O kolo později zajel Verstappen do depa pro čerstvou sadu super měkkých pneumatik, takže klesl na šestou pozici za Bottase. 

Verstappen nelenil  a na nových pneumatikách opět zrychlil, byl skoro o dvě sekundy rychlejší než Hamilton vpředu. Všichni piloti, kteří jeli na měkkých pneumatikách, plánovali, že dojedou do cíle bez další zastávky, ale Verstappen jim komplikoval situaci. Další předjíždění přišlo v šesté zatáčce, Verstappen se dostal na pátou pozici a brzy byl čtvrtý, když Ricciardo napodobil jeho strategii.

Ferrari a Mercedes věděli, že nemají na vybranou. Vettel zajel do depa na konci 34. kola, obul sadu měkkých pneumatik a vyjel o tři sekundy před Verstappenem, Hamilton udělal zastávku o dvě kola později. Mercedes bleskově provedl výměnu a Hamilton se stihl vrátit na první pozici, Räikkönen jel na druhé pozici, Ferrari se snažilo zvolit vhodnou strategii. Po vzrušené debatě se svými inženýry nakonec Räikkönen přesvědčil Ferrari, aby souhlasili s druhou zastávkou, což Vettelovi pomohlo k druhému místu a Verstappenovi k umístění na pódiu.

Vettel v závěrečné fázi zrychlil, pokusil se postrašit Hamiltona, tak aby udělal nějakou chybu, ale ten se nenechal vyvést z míry. Řada rychlých časů britskému závodníkovi umožnila vytvořit si náskok přes osm sekund. Vedení si udržel až do cíle. Byl to jeho už páté vítězství v Číně. 

Verstappenovi se podařilo udržet za sebou Ricciarda v posledním kole a získal třetí místo, i když v závěru závodu trochu ztratil. Ricciardo se musel spokojit se čtvrtou pozicí a Räikkönen s pátou.  
 
Bottas se dostal na šestou pozici, za ním skončil Sainz, který získal zasloužené sedmé místo. Kevin Magnussen získal první body jako pilot týmu Haas. Poslední body získali Sergio Perez a Esteban Ocon.

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Vettel zvítězil ve Velké ceně Maďarska (Poznámky k závodu)Sebastian Vettel dokázal během závodu na Hungaroringu udržet za sebou svého týmového kolegu Kimiho Räikkönena a Valtteriho Bottase, takže zvítězil. Vozy Red Bull měly hned na začátku kolizi.
23:09, 01.08.
15:53, 30.07.
22:47, 29.07.
15:52, 29.07.
14:03, 29.07.
20:20, 28.07.
18:23, 28.07.
13:26, 28.07.
21:06, 27.07.
19:38, 27.07.
22:13, 26.07.
22:11, 25.07.
21:21, 16.07.
15:43, 16.07.
23:07, 15.07.
15:50, 15.07.
19:36, 14.07.
15:07, 14.07.
22:53, 12.07.
21:43, 12.07.
21:32, 12.07.
21:52, 10.07.
22:22, 09.07.
15:32, 09.07.
23:01, 08.07.
15:30, 08.07.
14:39, 08.07.
19:56, 07.07.
15:38, 07.07.
14:52, 07.07.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek