jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Hamilton po boji s Vettelem v Barceloně vyhrál (poznámky k Velké ceně Španělska
Hamilton po boji s Vettelem v Barceloně vyhrál (poznámky k Velké ceně Španělska

Lewis Hamilton získal ve Velké ceně Španělska druhé vítězství letošní sezony po napínavém boji se Sebastianem Vettelem.
 
Hamilton startoval z pole position, ale jeho soupeř Vettel odstartoval z první řady lépe a dostal se do čela.
 
Ferrari a Mercedes zvolily rozdílné strategie, pokud jde o pneumatiky, takže se rychlost vozů měnila. Po druhém kole zastávek v depu Hamilton opět začal mít šanci bojovat o vítězství. 

Do první zatáčky vjížděli Vettel a Hamilton vedle sebe. Vettel vyjel z depa v 37. kole a Hamilton byl nucen mu dát přednost, poté co krátce vyjel z trati. Potom se mu podařilo definitivně předjet a dostal se do čela ve 44. kole z 66. Pak si získal náskok a jako první dojel do cíle.
 
K dramatické situaci došlo na startu, když se střetli Valtteri Bottas, Kimi Räikkönen a Max Verstappen, zatímco Vettel se na vjezdu do pravotočivé zatáčky dostal před Hamiltona.

Bottas narazil do pravého zadního kola Räikkönenova Ferrari, takže ho to odmrštilo a vůz narazil do Verstappena, který jel na vnější straně. Pro Räikkönena a Verstappena závod ihned skončil kvůli poškozenému tlumení. Bottas pokračoval, ale ztratil kontakt s vedoucími závodníky už v prvním kole.

Vettel si rychle vytvořil více než dvousekundový náskok před Hamiltonem. Mezera mezi těmito dvěma závodníky se příliš neměnila do první Vettelovy zastávky ve 14. kole. Mercedes se rozhodl riskovat, nechal Hamiltona na trati déle ve snaze poskytnout mu lepší příležitost na konci závodu. Hamilton zůstal na trati dalších šest kol, takže měl na Vettela ztrátu 7,3 s. 

Vettel se ale setkal s překážkou, když musel předjet Bottase, který sice měl problémy s pneumatikami, ale pro Ferrari nebylo snadné ho předjet. Nakonec Vettel přece jen předjel na vjezdu do první zatáčky po vnitřní straně, ale během dvou kol ztratil čtyři sekundy. 

Hamilton teď měl Vettela na dosah a ještě měl před sebou výměnu pneumatik za měkčí a tedy rychlejší. Mercedes také plně využil „výjezdu” virtuálního bezpečnostního vozu v 36. kole kvůli tomu, že Stoffel Vandoorne vyjel z trati po střetu s Felipe Massou. Mercedes tohoto období využil k druhé zastávce v depu.  

I když Ferrari hned v následujícím kole také provedlo zastávku, Vettel vyjel z boxové uličky, když Hamilton jel po cílové rovině, takže do první zatáčky vjížděli vedle sebe. 

Vettel jel po vnitřní stopě a Hamilton se snažil držet se na vnější straně, ale trochu vybočil, Vettel si svou pozici udržel a donutil Hamiltona být v zatáčce dlouhý. Vettel teď měl střední pneumatiky a Hamilton měkké. Hamilton si prostě počkal, až bude moci využít DRS a ve 44. kole předjel v nájezdu do první zatáčky.

Ukázalo se, že to bylo rozhodující předjetí. Hamilton si uchoval pneumatiky až do konce a cílovou čáru přejel s pohodlným náskokem 3,4 s před Vettelem, když se Vettel zdržel předjížděním vozů, kteří byli o kolo pozadu. 

Hamilton teď snížil ztrátu na Vettela v celkovém hodnocení na šest bodů.  Mercedes vede v Poháru konstruktérů před Ferrari o osm bodů.

Mohlo to pro Mercedes být i lepší, kdyby Bottas získal třetí pozici, na kterou měl dost velkou šanci. Nakonec ale v 39. kole ze závodu odstoupil kvůli technické závadě. 

Jako třetí dojel do cíle se značným odstupem Daniel Ricciardo se ztrátou více než minuty. Všem až na Ricciarda a Vettela dal Hamilton kolo.

Oba vozy Force India se dostaly do první pětky, takže tým si upevnil své čtvrté místo v Poháru konstruktérů. 

Nico Hülkenberg, který startoval z 13. pozice, do jel do cíle na pěkném šestém místě. Je to nejlepší výsledek Renaultu od jeho návratu do F1 v roce 2016. 

Pascal Wehrlein získal pro tým Sauber skvělé sedmé místo. Zvolil neobvyklou strategii jedné zastávky, i když po závodě dostal pětisekundovou penalizaci kvůli porušení pravidel o zastávce v depu. Sice díky tomu klesl na osmé místo za Carlose Sainze z týmu Toro Rosso, ale i tak to byly pro tým Sauber první letošní body a nejlepší výsledek od roku 2015.

Daniil Kvyat startoval z posledního místa, ale do cíle dojel jako devátý po kolizi s Kevinem Magnussenem v předposledním kole, když spolu bojovali o pozici. Pro Magnussena závod skončil zklamáním. Nejdřív v pit lane došlo ke střetnutí s Carlosem Sainzem, po kolizi se Kvyatem měl proděravělou pneumatiku a klesl mimo body, takže Romain Grosjean z týmu Haas byl desátý.
 
Naděje Fernanda Alonsa, že využije startu ze čtvrté řady, skončily v první zatáčce, když ho Felipe Massa donutil vyjet z trati na výjezdu z druhé zatáčky, v zatáčce byl dlouhý, aby se vyhnul poškozeným vozům Verstappena a Räikkönena, kteří se vraceli na trať po kolizi v první zatáčce. 

Massa se po kontaktu vrátil do depa s poškozenou pneumatikou, takže už neměl šanci bojovat o body, zatímco Alonso klesl na 11. pozici a potom ještě dále klesal. Do cíle dojel jako dvanáctý. 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Hamilton po boji s Vettelem v Barceloně vyhrál (poznámky k Velké ceně ŠpanělskaLewis Hamilton získal ve Velké ceně Španělska druhé vítězství letošní sezony po napínavém boji se Sebastianem Vettelem.
22:29, 15.05.
15:57, 14.05.
15:37, 13.05.
19:27, 12.05.
12:57, 12.05.
20:08, 11.05.
22:46, 01.05.
15:59, 30.04.
19:01, 29.04.
15:34, 29.04.
12:15, 29.04.
19:37, 28.04.
12:20, 28.04.
21:23, 27.04.
21:08, 19.04.
23:19, 16.04.
18:47, 16.04.
19:24, 15.04.
19:07, 15.04.
14:56, 15.04.
21:39, 14.04.
20:13, 14.04.
20:10, 14.04.
21:38, 13.04.
19:49, 13.04.
21:46, 12.04.
12:38, 12.04.
22:53, 11.04.
23:49, 09.04.
09:54, 09.04.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek