jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Hamilton vyhrál Velkou cenu Itálie (Poznámky k závodu)
Hamilton vyhrál Velkou cenu Itálie (Poznámky k závodu)

Lewis Hamilton si v neděli při Velké ceně Itálie vybojoval velmi důležité vítězství, i když v úvodním kole došlo ke střetu s jeho soupeřem v boji o titul Sebastianem Vettelem. Devět kol před koncem závodu v Monze se mu podařilo předjet Kimiho Räikkönena.
 
Hamilton startoval z třetí pozice na roštu, po zastávkách v depu se mu podařilo dohnat pětisekundovou ztrátu na Räikkönena, který startoval z pole position. Finský pilot měl problémy s pneumatikami a toho Hamilton využil, k velkému zklamání fanoušků Ferrari na tribunách v Monze.

Srážku s Vettelem v první zatáčce si budou všichni pamatovat jako palčivý moment v jejich boji o titul, který vznikl v době, kdy do konce sezony zbývá posledních sedm závodů.

Hamilton se přiblížil k svému soupeři cestou k druhé šikaně, pokusil se předjet po vnější straně a dostat se na druhé místo, ale došlo ke kontaktu Vettelovy pravé přední pneumatikou s boční stranou Mercedesu. Vettel dostal hodiny, takže klesl na konec pole jezdců a také si poškodil přední křídlo.

Následoval výjezd Safety caru po další srážce, která donutila Brendona Hartleye odstavit vůz a ukončit závod. To Vettelovi umožnilo zajet do depa kvůli opravě, potom se připojil na konec řady vozů. Jeho naděje na vítězství ale skončila. Stewardi krátce vyšetřovali to, co se na trati stalo, ale nepodnikli žádné kroky a Vettel se musel probojovat z místa na konci.

Hamiltonovi se podařilo dostat se do vzduchového pytle za Räikkönenem, když se závodníci zase v 5. kole rozjeli, předjel na konci cílové roviny v nájezdu do první zatáčky a dostal se do vedení. Räikkönen ale lépe najel do šikany Roggia, brzdil pozdě a Hamiltona předjel po vnější straně, na výjezdu ho zavřel a znovu se dostal do čela.

Räikkönenovi se podařilo v úvodním stintu jet před Hamiltonem, měl asi jednosekundový náskok. Potom na konci 20. kola Ferrari pozvalo finského závodníka do boxu. S novými měkkými pneumatikami Räikkönen vyjel na prázdnou trať, takže mohl jet naplno, aniž ho omezoval ruch na trati.

Mercedes předstíral, že Hamilton také zastaví, když zajel do boxu Räikkönen, a rozhodl se nechat Hamiltona na trati mnohem déle ve snaze získat z toho výhodu. Räikkönen na novějších pneumatikách postupně dorovnal ztrátu, takže Hamilton, když konečně udělal zastávku v 28. kole, vyjel na trať pět sekund za pilotem Ferrari.

Stále ještě ale byl ve hře Hamiltonův týmový kolega Valtteri Bottas. Zůstal na trati déle, pokusil se dostat se v boji o  třetí místo před Maxe Verstappena. Bottas vyjel na trať těsně před Räikkönenem. Mercedes Bottasovi řekl, aby se pokusil pilota Ferrari zdržet, doufali, že se Hamilton zase přiblíží natolik, aby mohl dál bojovat o vítězství.

Plán ihned fungoval, už během prvního kola po návratu na trať Hamilton snížil Räikkönenův náskok o jeden a půl sekundy. Räikkönen byl v řadě kol o sekundu za Bottasem, ale ani s pomocí DRS se nedokázal dostatečně přiblížit, aby mohl předjet. Znečištěný vzduch za Bottasovým vozem také způsobil puchýřkování na Räikkönenových zadních pneumatikách. Hamilton zatím snížil ztrátu na necelou sekundu.

Mercedes věděl o Räikkonenových problémech s pneumatikami a rozumně Bottase stáhli z čela závodu na konci 36. kola. Hamiltonův inženýr řekl, že o vítězství nebo prohře rozhodnou pneumatiky. Britský závodník stále ještě vyvíjel tlak na Räikkönena z druhé pozice, když vjížděli do posledních deseti kol.

Hamilton se dokázal postupně k Räikkönenovi přiblížit, projížděli obsazenou tratí, až se nakonec dostal tak blízko, že se v 45. kole mohl pokusit o předjetí. Hamilton použil DRS a předjel Räikkönena v nájezdu do první šikany po vnější straně, aby se na výjezdu ze zatáčky dostal  na vnitřní stopu. To mu umožnilo dostat se do vedení, když zase zrychlili.

Hamilton teď byl v čele a vytvořil si před Räikkönenem náskok, stav jeho pneumatik se stále zhoršoval a s tím se snižovala i naděje finského závodníka na vítězství.

Hamilton nakonec přejel cílovou čáru o 8,7 s před Räikkönenem. Bylo to jeho čtvrté vítězství ve Velké ceně Itálie za posledních pět let. A dále zvýšil svůj náskok v boji o titul.

Räikkönen se musel smířit s druhým místem, Bottas dojel do cíle jako třetí po těsném závěru závodu, kdy bojoval s Maxem Verstappenem.

Bottas se pokusil předjet po vnější straně první šikany, ale vmáčkl se tam Verstappen, výsledkem byl kontakt mezi těmito dvěma jezdci. Bottas byl nucen vyjet na únikovou zónu a v důsledku toho klesl dozadu.

Stewardům se Verstappenova akce nelíbila a kolizi odměnili pětisekundovou penalizací. Verstappen naštvaně řekl do týmové vysílačky, že stewardi „ničí závody”, a odmítl přepustit pozici Bottasovi, který se zase přiblížil.

Výsledkem toho bylo, že Verstappen byl po penalizaci klasifikován pátou pozicí, dostal se za Vettela, který zatím získal pozice. Po kolizi v prvním kole se Vettel dokázal probojovat na páté místo, než dojeli do cíle. Druhou zastávku pro super měkké pneumatiky udělal v polovině závodu.

Výsledkem bylo, že ztratil dalších 13 bodů na Hamiltona, ten teď vede před poslední třetinou sezony o 30 bodů.

Romain Grosjean byl nejlepším jezdcem středního pole, skončil na šesté pozici, za ním dojeli piloti týmu Force India Esteban Ocon a Sergio Pérez. Carlos Sainz Jr. se musel smířit s devátou pozici, Pérez se dostal před něj při zastávkách v boxu.

Lance Stroll už letos podruhé získal bod pro tým Williams, v cíli byl desátý. Za ním dojel Sergej Sirotkin – byl to jeho zatím nejlepší výsledek ve Formuli 1, i když stále ještě čeká na první bod.

Charles Leclerc dojel do cíle jako dvanáctý před Stoffelem Vandoornem, Nico Hülkenberg, který startoval z konce roštu, byl čtrnáctý.

Pierre Gasly nakonec klesl na 15. pozici, i když zpočátku bojoval o bodovanou pozici, za ním dojel Marcus Ericsson. Posledním jezdcem, který dokončil závod, byl Kevin Magnussen (17. místo)

Daniel Ricciardo už potřetí v posledních čtyřech závodech nedojel, zřejmě mu před polovinou závodu selhal motor. Ze zadní části jeho Red Bullu vycházel kouř. Fernando Alonso odstavil svůj McLaren v garáži po pouhých devíti kolech kvůli technické závadě.

Zdroj: www.crash.net

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Hamilton vyhrál Velkou cenu Itálie (Poznámky k závodu)Lewis Hamilton si v neděli při Velké ceně Itálie vybojoval velmi důležité vítězství, i když v úvodním kole došlo ke střetu s jeho soupeřem v boji o titul Sebastianem Vettelem. Devět kol před koncem závodu v Monze se mu podařilo předjet Kimiho Räikkönena.
16:08, 16.09.
20:03, 15.09.
13:24, 15.09.
16:58, 14.09.
13:27, 14.09.
20:50, 13.09.
22:49, 12.09.
23:19, 11.09.
21:22, 03.09.
22:23, 02.09.
16:44, 02.09.
17:04, 01.09.
14:00, 01.09.
17:02, 31.08.
16:51, 31.08.
16:41, 31.08.
14:21, 31.08.
20:28, 28.08.
22:28, 27.08.
17:40, 26.08.
16:47, 25.08.
13:30, 25.08.
17:41, 24.08.
15:35, 24.08.
23:20, 29.07.
16:53, 29.07.
16:42, 28.07.
13:24, 28.07.
17:15, 27.07.
12:40, 27.07.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek