jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Hamilton získal rekordní 6. vítězství ve Velké ceně Británie
Hamilton získal rekordní 6. vítězství ve Velké ceně Británie

Lewis Hamilton pohodlně získal rekordní šesté vítězství ve Velké ceně Británie. Pomohl mu výjezd Safety Caru v polovině závodu. Na druhém místě skončil jeho hlavní soupeř v boji o titul, týmový kolega Valtteri Bottas. Sebastian Vettel a Max Verstappen měli kolizi. 

Hamilton startoval z druhé pozice a v první části závodu jel za Bottasem, který měl strategii dvou zastávek. Mercedes rozhodl, že prodlouží první Hamiltonův stint, což znamenalo, že mohl zvolit strategii jedné zastávky při výjezdu Safety Caru, což mu umožnilo získat prostor v čele skupiny jezdců.
 
Hamilton nakonec přejel cílovou čáru o 24 sekund před Bottasem a zvýšil svůj náskok v čele šampionátu na 39 bodů. Za ním došlo k dramatické situaci, když se střetl Verstappen ve voze Red Bull s Vettelem ve Ferrari.

Bottas si dokázal  udržet výhodu startu z pole position, přejel Hamiltonovu stopu na vjezdu k první zatáčce, ale Hamilton rychle reagoval a pokusil se předjet. K svému týmovému kolegovi se dostatečně přiblížil ve čtvrtém kole a v Brooklands se dostal do vedení. Bottas mu to vrátil na příjezdu k zatáčce Copse a opět se dostal do čela.

Hamilton byl nucen se trochu stáhnout, než se pokusil o další výpad. Sice byl v oblasti DRS, ale před prvním kolem zastávek se mu nepodařilo přiblížit se dostatečně k Bottasovi. Mercedes se rozhodl pozvat Bottase do boxu jako prvního, na konci 16. kola, dostal druhou sadu středních pneumatik, ale Hamiltona nechali na trati a pokusili se prodloužit jeho první stint.

Charles Leclerc a Verstappen bojovali o třetí místo, během prvního stintu několikrát jeli těsně vedle sebe. Leclerkovi se dařilo držet se na třetí pozici až do 13. kola, kdy oba udělali zastávku v depu, obuli střední pneumatiky. Verstappen ale vyjel na trať jako první, poté co v boxové uličce jeli vedle sebe. Při zaváděcím kole se Leclerc znovu dostal na třetí pozici a předvedl několik odvážných obranných manévrů, aby udržel Verstappena za sebou.

Boj se uklidnil ve 20. kole, když vyjel Safety Car poté, co Antonio Giovinazzi dostal hodiny v zatáčce Club. To vyvolalo příval zastávek v depu. Hamilton, který jel v čele, zajel do depa pro tvrdé pneumatiky, následoval ho Vettel a při tom se dostal na třetí pozici. Red Bull povolal Verstappena na druhou zastávku, přešel na tvrdé pneumatiky, Leclerc udělal totéž o kolo později, při tom klesl na šesté místo, dostal se před něho také Pierre Gasly.

Hamilton jel v čele, když se závod zase ve 24. kole rozjel a rychle ujel z místa, kde mohl Bottas použít DRS. Bottas měl ještě před sebou další zastávku, v prvních dvou stintech používal střední pneumatiky. Tým ho ve vysílačce ujistil, že má dostatečnou rychlost na to, aby porazil piloty Ferrari a Red Bullu, kteří byli za ní. 

Verstappen při obnovení závodu odrazil útoky Leclerka a předjel Gaslyho, potom se zaměřil na to, aby dostihl Vettela, který jel na třetí pozici. Podařilo se mu předjet po vnější straně v zatáčce Stove a dostat se na třetí pozici. Vettel se pokusil ho znovu předjet v zatáčce Vale, ale zmeškal brzdný bod a narazil do zadní části Verstappenova vozu, takže oba vozy vyjely z trati.

Oba mohli pokračovat, ale zatímco Verstappen pouze ztratil pozice – dostal se za Leclerka a Gaslyho, Vettelův vůz byl víc poškozený, byl nucen zajet do depa pro nové přední křídlo. Stewardi potvrdili, že tato nehoda bude předmětem vyšetřování, a ihned dali Vettelovi desetisekundový trest. Ten v této době jel na poslední pozici a měl ztrátu jednoho kola.

Bottas jel velmi rychle po celý stint a vytvořil si dostatečný náskok před Leclerkem, který teď byl na třetí pozici před Gaslym, takže mohl udělat zastávku v depu, aniž ztratil pozici. Přešel na měkké pneumatiky.

Bottas využil nové pneumatiky k tomu, aby zajel řadu rychlých kol, ale neměl šanci zabránit Hamiltonovi v tom, aby si dojel do cíle pro své šesté vítězství v Silverstonu, což je nový rekord. A získal sedmé letošní vítězství. Dál si upevnil pozici v čele šampionátu. Také svým posledním kolem zajel nejrychlejší kolo závodu, za to získal další bod navíc.

I když na Leclerka tlačil Gasly, dokázal získat čtvrté pódium v řadě – do cíle dojel jako třetí. A pro tým Ferrari získal jediné body, Vettel dojel do cíle jako patnáctý.
Gasly vyrovnal svůj nejlepší výsledek ve Formuli 1, do cíle dojel jako čtvrtý před svým týmovým kolegou Verstappenem. Holandský závodník byl překvapený, že při střetu s Vettelem jeho vůz nebyl poškozen.

Nejrychlejším závodníkem středního pole byl Carlos Sainz (McLaren) na šesté pozici, ke konci závodu se mu podařilo v souboji porazit Daniela Ricciarda. Osmý byl Kimi Räikkönen (Alfa Romeo). Daniil Kvjat (Toro Rosso) byl devátý a první desítku doplnil Nico Hülkenberg (Renault).

Lando Norris vypadl z první desítky, když příliš brzy absolvoval dvě zastávky, takže nemohl využít výjezdu Safety Caru. Do cíle dojel jako jedenáctý, když ke konci předjel Alexandra Albona. Lance Stroll (Racing Point) byl třináctý, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez byl až sedmnáctý po kolizi s Hülkenbergem po obnovení závodu po výjezdu Safety Caru, při nehodě přišel o přední křídlo. Piltoti týmu Williams George Russel a Robert Kubica skončili na 14. a 15. pozici před Vettelem, který měl penalizaci.

Jezdci týmu Haas Romain Grosjean a Kevin Magnussen ze závodu odstoupili brzy po začátku, poté co mezi nimi došlo ke kolizi v úvodním kole. Oba měli poškozené vozy, takže je museli odstavit. Tým Haas už počtvrté za sebou zůstal bez bodů.
 

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
19.7.2019 16:30 - JHvP
JHvP
Náhodou, celej Ralf!
Leclerc v Belgii získal své první vítězství ve Formuli 1Při nedělní Velké ceně Belgie získal Charles Leclerc své první vítězství ve Formuli 1. V závěrečné fázi se mu podařilo udržet za sebou Lewise Hamiltona. Týmu Ferrari se v Belgii dařilo.
22:12, 13.10.
09:06, 13.10.
06:59, 13.10.
21:51, 11.10.
17:36, 11.10.
10:47, 11.10.
10:37, 11.10.
22:14, 10.10.
21:01, 02.10.
14:57, 29.09.
21:25, 28.09.
17:02, 28.09.
12:29, 28.09.
16:10, 27.09.
15:37, 27.09.
13:09, 27.09.
21:55, 25.09.
18:15, 22.09.
21:46, 21.09.
17:29, 21.09.
13:30, 21.09.
20:52, 20.09.
20:50, 20.09.
22:51, 19.09.
22:09, 08.09.
16:40, 08.09.
17:28, 07.09.
13:15, 07.09.
17:01, 06.09.
13:19, 06.09.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek