jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Poznámky z paddocku v Ázerbajdžánu (čtvrtek 25.4.)

- Velká cena Ázerbajdžánu se rychle stala jedním z oblíbených závodů Formule 1, zvlášť po neočekávaných výsledcích z minulých dvou let, kdy na pódiu skončilo šest různých závodníků. Nastavení s nízkým přítlakem kvůli nutnosti menších křídel na nejdelší rovině celé sezony, k tomu nízká přilnavost, znečištěný asfalt a náročné zóny brzdění – to vše vytvořilo hodně dramatické situace. Jediný závodník, který se v Baku dostal na pódium víc než jednou, Sergio Perez, připomněl další věc: „Vítr obvykle hodně mění směr a pilotům ještě víc komplikuje situaci.“
 
- Baku je opravdu „Město větrů“, ale jak F1 zjistila při svém prvním závodě, který se konal v červnu 2016, počasí může být v pozdějším období roku příjemnější a stálejší. Proto se organizátoři chtějí vrátit k původnímu termínu. „Rádi bychom se vrátili k červnu, ale máme určité problémy s plánováním termínu, protože koncem června a na začátku července se tam konají tři akce Euro 2020. Do kalendáře se také vrátila Velká cena Francie, což je tradiční závod, takže se snažíme to nějak vyřešit,“ uvedl promotér Arif Rahimov.

- Ale když si vzpomeneme, že první závod nebyl tak napínavý – a počasí bylo tak pěkné, že vítr nebyl tak silný, aby při závodě sehrál nějakou roli – možná, že by to nebyl nejlepší nápad, pokud jde o to, aby se zachovala pověst Baku jako bláznivého závodu.

- Stránky Crash.net se zeptali Pereze, jaká je situace kolem jeho domácí Velké ceny, a on odpověděl. „Není to moc slavné,“ připustil. Kvůli politickým změnám na celostátní úrovni i v hlavním městě možná vládní podpora nebude v dalších letech pokračovat, až letos smlouva vyprší. A situace se moc neliší u dalších čtyř závodů. Smlouvy se mají obnovit ve Španělsku, v Německu, v Británii a v Brazílii – a to pro Liberty Media znamená velkou nejistotu.

 - Náročným úkolem o tomto víkendu v Baku bude vyhnout se bariérám, až se jezdci budou snažit jet na maximum. To zvládal Charles Leclerc ve Formuli 2, kdy získal první a druhé místo – a také v Ázerbajdžánu loni získal své první body ve Formuli 1, když neočekávaně dojel ve voze týmu Sauber do cíle jako šestý. Ale i když říká, že se vždycky cítil „dobře na tratích v ulicích měst a při jízdě těsně u bariér“, nechtěl moc mluvit o příkazech týmu u Ferrari...
 
- Na otázku, zda si myslí, že může letos získat víc bodů než Sebastian Vettel – a zda mu to Ferrari dovolí – se jen trochu usmál a pokusil se od té otázky odejít, ale tiskový tajemník ho rychle instruoval: „Jen řekni, že ano!“ Nakonec jsme všichni měli pocit, jako by Leclerc chtěl říct mnohem víc, než řekl. Ale pokusí se, aby promluvil svou jízdou na závodní trati.

- Zatímco Leclerc si věří, že se mu v Baku bude dařit, Robert Kubica, i když je mnohem zkušenější, předvedl směs zvědavosti a určitých obav. „Bude to poprvé, co pojedu na okruhu v ulicích od závodu v Singapuru roku 2010,“ připomněl všem, než začal mluvit o tom, že si bude muset poradit s tím, že vozu týmu Williams bude chybět přilnavost na neúprosných ulicích Baku.

- Další závodník, který by měl mít určité obavy, je Max Verstappen. V roce 2017 měl v Baku nehodu a loni dokonce dvě, ale řekl, že „to není kvůli těm nehodám, že nemám rád tuhle trať. Mohlo by to vlastně tak, že se mi tahle trať opravdu líbí, proto jsem se snažil jet na maximum.“ Ale další nehoda by nebyla příliš vítaná, zvlášť pro Hondu, která na čtvrtý závod sezony přiveze první inovaci. „Je to jen otázka spolehlivosti,“ opakovali oba závodníci Red Bullu. „A je mi jedno, jestli budu muset na konci sezony startovat z konce startovního roštu kvůli penalizacím, pokud to znamená, že se přiblížíme Mercedesu a Ferrari,“ dodal Verstappen.

- George Russel byl z účasti na akcích se sdělovacími prostředky omluven kvůli nemoci. Měl se objevit na tiskové konferenci FIA. Tým Williams předpokládá, že pro páteční tréninky bude v pořádku.

- Michael Masi bude o tomto víkendu v Baku dál fungovat jako ředitel závodu F1. Je to už čtvrtá Velká cena za sebou od náhlého úmrtí Charlieho Whitinga před Velkou cenou Austrálie.

-Trať dostala od loňského závodu nový povrch v části od výjezdu z první zatáčky po vjezd do druhé zatáčky.

Zdroj: www.crash.net

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Hamilton získal rekordní 6. vítězství ve Velké ceně BritánieLewis Hamilton pohodlně získal rekordní šesté vítězství ve Velké ceně Británie. Pomohl mu výjezd Safety Caru v polovině závodu. Na druhém místě skončil jeho hlavní soupeř v boji o titul, týmový kolega Valtteri Bottas. Sebastian Vettel a Max Verstappen měli kolizi.
20:54, 18.07.
14:04, 15.07.
13:53, 15.07.
13:33, 15.07.
22:43, 14.07.
21:52, 14.07.
18:08, 14.07.
18:46, 13.07.
17:55, 13.07.
13:41, 13.07.
13:40, 13.07.
20:51, 12.07.
20:28, 12.07.
14:17, 12.07.
13:57, 12.07.
13:23, 12.07.
19:22, 01.07.
16:48, 30.06.
18:22, 29.06.
13:40, 29.06.
18:25, 28.06.
16:04, 28.06.
18:19, 23.06.
16:52, 23.06.
18:51, 22.06.
13:30, 22.06.
18:13, 21.06.
14:41, 21.06.
10:55, 10.06.
10:09, 10.06.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek