jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
První vítězství Ferrari v domácím závodě v Monze po devíti letech

Charles Leclerc získal v závodě F1 druhé vítězství za sebou. V nedělní Velké ceně Itálie se mu podařilo porazit Lewise Hamiltona a Valtteri Bottase z týmu Mercedes.
 
Leclerc, který startoval z pole position, svedl ostrý boj s Hamiltonem. Oba piloti dělali chyby a v určitých momentech vyjeli z trati. V závěrečné fázi závodu se do boje o vítězství zapojil i Bottas po chybě, kterou udělal jeho týmový kolega.
Bottas se však neokázal dostatečně přiblížit k Leclerkovi, který po pouhém týdnu získal své druhé vítězství. Desetitisíce fanoušků Ferrari šílely. 

Leclerc byl jediným zástupcem Ferrari vpředu, jeho týmový kolega Sebastian Vettel se brzy po začátku otočil do  protisměru a byl penalizován kvůli nebezpečné jízdě, takže skončil mimo bodovanou pozici. 
 
Vettelova chyba, která poznamenala závod, přišla v 6. kole. Prudce projížděl zatáčkou Ascari, snažil se snížit ztrátu na Bottase, který jel na třetí pozici. Když projížděl touto šikanou, asi v polovině ztratil kontrolu nad vozem, dostal hodiny a vyjel z trati. Když se jeho vůz zastavil, Vettel se pokusil vycouvat na trať, při tom došlo k lehkému kontaktu s přijíždějícím vozem Lance Strolla, poškodilo se přední křídlo vozu a Stroll šel do hodin, což donutilo Pierra Gaslyho, aby se vyhnul, když se vracel na trať.

Vettel byl nucen zajet do depa pro nové přední křídlo. O několik kol později,  když mu stewardi udělili trest v podobě desetisekundové zastávky kvůli nebezpečnému způsobu návratu na trať. Díky tomu klesl na konec pole jezdů. Také Stroll byl potrestán za stejný přestupek, dostal trest drive-through.

Vettel už byl mimo hru, takže Leclerc musel bojovat s Hamiltonem a Bottasem sám. Oba piloti Mercedesu byli o necelé dvě sekundy za Leclerkem, který jel v úvodní fázi závodu v čele, takže Mercedes měl šanci pracovat se strategií, pokud jde o načasování zastávek.

Hamiltona povolali do depa na konci 19. kola, přešel na  střední pneumatiky. Ferrari nemělo na výběr, museli reagovat a pozvali Leclerka o kolo později, dostal tvrdé pneumatiky, které jsou trvanlivější, ale zpočátku nabízejí menší výkon. 

Leclerc vyjel z depa a pořád ještě vedl, ale Hamilton se rychle dostal těsně za Ferrari, kdy se dostali na obsazenou trať. Leclerc předjel Hülkenberga při průjezdu zatáčkou Parabolica, takže mohl Hamilton využít vzduchového pytle za dvěma vozy, to mu umožnilo pokusit se předjet při průjezdu zatáčkou Curva Grande v 23. kole.

Hamilton se na vjezdu do Roggia Chicane přesunul na vnější stopu, ale Leclerc ho vytlačil, takže Hamilton musel vyjet na únikovou zónu. Hamilton si ihned stěžoval, že mu na okraji trati nezůstal prostor na šíři vozu. Stewardi souhlasili. Ukázali Leclerkovi černo-bílou vlajku, což je ve Formuli 1 ekvivalent žluté karty – varovali ho před opakování takového kroku.

Mercedes se snažil zapojit do boje i Bottase, pozval ho k zastávce v 27. kole a zvolili stejnou strategii jako u Hamiltona – dostal střední pneumatiky. Hamilton dál jel těsně za Leclerkem, který vedl, ale stěžoval si, že se mu na rovinách nedaří držet stejnou rychlost vzhledem k větší síle motoru Ferrari. 

Hamilton dostal druhou šanci dostat se dopředu v 36. kole, když se Leclerkovi zablokovala levá přední pneumatika v první zatáčce, takže musel přejet přes obrubníky. Hamilton se k němu znovu přiblížil v Curva Grande, ale Leclerc provedl další odvážný obranný kok, aby si udržel místo v čele. Kontrola závodu upozornila, že Leclerc minul vrchol zatáčky, když vyjel z trati, ale stewardi rozhodli, že to nestojí za vyšetřování.

Ferrari upozornilo Leclerka, aby nepředjížděl na brzdách v šikaně kvůli obavám z penalizace, Hamilton také vyjádřil znepokojení kvůli pozdním obranným krokům.  Hamilton také začal mít starosti kvůli životnosti pneumatik, protože ve zpětných zrcátkách viděl, že se Bottas přibližuje, byl za ním o necelou sekundu.

Jakékoli dilema, pokud jde o to, kterému pilotovi Mercedesu dát přednost, se vyřešilo, když se Hamiltonovi zablokoval vůz v první zatáčce 42. kola, donutilo ho protáhnout se skrz Bollards a pak se vrátit na trať. To Bottasovi umožnilo posunout se na druhé místo a začal Leclerka pronásledovat na pneumatikách, které byly o sedm kol novější.

Bottasovi se ale nedařilo plně toho využít, Leclerc měl trvanlivější tvrdé pneumatiky, které dobře držely, takže dokázal jet stejně rychle jako Mercedesy za ním. O výsledku závodu nebylo rozhodnuto ještě tři kola před koncem. Bottasovi se zablokoval vůz v první zatáčce, takže vyjel ze stopy a Leclerkovi opět umožnil trochu poodjet.

Leclerc přejel cílovou čáru o osm desetin sekundy před Bottasem, získal druhé vítězství své kariéry ve Formuli 1 pouhý týden po svém prvním úspěchu ve Spa. Naposledy ve Ferrari zvítězil v Monze Fernando Alonso v roce 2010.

Také se v celkovém hodnocení šampionátu dostal před Vettela. Do konce sezony zbývá sedm závodů.

Bottas se musel smířit s druhým místek, o dva body se přiblížil k Hamiltonovi v soutěži jezdců. Hamilton teď v šampionátu vede s rozdílem 63 bodů. Hamilton ke konci získal bod navíc za nejrychlejší kolo závodu. Do cíle dojel jako třetí.

Daniel Ricciardo a Nico Hülkenberg z týmu Renault se vyhnuli problémům a zakončili závod čtvrtým a pátým místem – byl to zatím nejlepší letošní výsledek týmu. Alexander Albon dojel do cíle jako šestý, ztratil nějaký čas po začátku závodu, když bojoval se Carlosem Sainzem. Potom dostal pětisekundový trest kvůli incidentu s Kevinem Magnussenem. Sainz i Magnussen ze závodu odstoupili kvůli závadám na svých vozech. Sergio Pérez byl sedmý, za ním dojel Max Verstappen, který se dostal na osmou pozici, poté co startoval z posledního místa na roštu a také na začátku hlásil problémy s výkonem vozu.

Antonio Giovinazzi získal nejlepší výsledek své dosavadní kariéry ve Formuli 1 – byl devátý. Poslední bod získal Lando Norris za 10. místo.

Pierre Gasly skončil na 11. pozici, o dvě sekundy za Norrisem, za ním se umístil Stroll a Vettel, po trestech měli ztrátu kola. George Russel byl čtrnáctý, za ním dojel Kimi Räikkönen a Romain Grosjean. Posledním klasifikovaným závodníkem byl Robert Kubica na 17. pozici.

Závod nedokončil také Daniil Kvjat, odstavil vůz kvůli závadě ve 30. kole.
 


 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
9.9.2019 22:39 - Jura
Jura
Grandiózní Leclerk, radost sledovat toho chlapa.
Vážně jel ten osel Vettel do Monzy vlakem, kvůli CO2 ? ;-D
Leclerc v Belgii získal své první vítězství ve Formuli 1Při nedělní Velké ceně Belgie získal Charles Leclerc své první vítězství ve Formuli 1. V závěrečné fázi se mu podařilo udržet za sebou Lewise Hamiltona. Týmu Ferrari se v Belgii dařilo.
21:35, 13.11.
21:04, 04.11.
21:52, 03.11.
09:28, 03.11.
19:30, 02.11.
09:20, 02.11.
20:32, 01.11.
21:53, 27.10.
10:38, 27.10.
18:30, 26.10.
23:05, 25.10.
22:57, 25.10.
18:56, 25.10.
22:12, 13.10.
09:06, 13.10.
06:59, 13.10.
21:51, 11.10.
17:36, 11.10.
10:47, 11.10.
10:37, 11.10.
22:14, 10.10.
21:01, 02.10.
14:57, 29.09.
21:25, 28.09.
17:02, 28.09.
12:29, 28.09.
16:10, 27.09.
15:37, 27.09.
13:09, 27.09.
21:55, 25.09.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek