jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Ti Američané… (Kurtis Kraft Midget)
Ti Američané… (Kurtis Kraft Midget)

Autor článku: Jaroslav Neubauer

Dnešní technická pravidla nedovolují účast v závodě Formule 1 s jiným vozem, než je předepsáno. Dříve to tak striktní nebylo. Do mistrovství světa F1 v letech 1950 – 1960 se započítával závod 500 mil Indianapolis, který se jel s vozy podle předpisů Americké asociace AAA. Důvodem zařazení tohoto závodu do šampionátu F1 bylo, že se jednalo o mistrovství světa, avšak jelo se pouze v Evropě. Proto byl „připočítán“ tento závod, aby byl šampionát „opravdu světový“. První neevropský závod Grand Prix Formule 1 se jel v Argentině 1953.  
Závodů F1 se občas účastnili i jezdci na vozech specifikace Formule 2. (Mistrovství světa Formule 1 bylo dokonce v letech 1952-1953 vypsáno i pro vozy Formule 2 a Ascariho vůz Ferrari 500 byl vozem Formule 2). Známe jen málo případů, kdy se do závodu F1 někdo snažil kvalifikovat s jiným vozem než F1 a F2. Pokud je mi známo, ty případy jsou tři – v roce 1955 startoval v GP Anglie Jack Brabham s vozem Cooper Bristol, což byl upravený sportovní vůz (dokonce se zakrytými koly, stejně jako tehdejší Mercedesy) a v roce 1987 se pokusil tým March dostat na start v Brazílii s modifikovaným vozem Formule 3000 (nestartovali). Při příjezdu na závod ani v jednom případě nemohli počítat s tím, že vyhrají. Ten třetí pokus byl ale zamýšlen jako vítězný… 

Američané vždy předpokládají, že přijdou a rozbijí bank. Vítěz závodu 500 mil Indianapolis Rodger Ward (závod se započítával do mistrovství světa Formule 1) upravil závodní midget, osadil ho motorem Offenhauser a přihlásil se do GP USA 1959 (500 mil jel s vozem Watson-Offenhauser). Dostal sice startovní číslo 1, ale bank nerozbil. Již v tréninku byl beznadějně poslední (z 19 jezdců), měl ztrátu 43,8 s na nejrychlejšího S. Mosse (ten vyhrál kvalifikaci časem rovných 3. minut) a i na předposledního P. Codeho na stařičkém Maserati 250F ztratil 4,8 vteřiny (ten nakonec do závodu nenastoupil). Trápení v samotném závodě ukončila ve 20 kole (ze 42) porucha spojky...

 

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Leclerc v Belgii získal své první vítězství ve Formuli 1Při nedělní Velké ceně Belgie získal Charles Leclerc své první vítězství ve Formuli 1. V závěrečné fázi se mu podařilo udržet za sebou Lewise Hamiltona. Týmu Ferrari se v Belgii dařilo.
22:12, 13.10.
09:06, 13.10.
06:59, 13.10.
21:51, 11.10.
17:36, 11.10.
10:47, 11.10.
10:37, 11.10.
22:14, 10.10.
21:01, 02.10.
14:57, 29.09.
21:25, 28.09.
17:02, 28.09.
12:29, 28.09.
16:10, 27.09.
15:37, 27.09.
13:09, 27.09.
21:55, 25.09.
18:15, 22.09.
21:46, 21.09.
17:29, 21.09.
13:30, 21.09.
20:52, 20.09.
20:50, 20.09.
22:51, 19.09.
22:09, 08.09.
16:40, 08.09.
17:28, 07.09.
13:15, 07.09.
17:01, 06.09.
13:19, 06.09.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek