jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Verstappen získal v Rakousku kontroverzní vítězství
Verstappen získal v Rakousku kontroverzní vítězství

Max Verstappen (Red Bull) se probojoval polem jezdců a zvítězil ve Velké ceně Rakouska. Jeho jízda byla však předmětem vyšetřování. Tři kola před koncem, když předjížděl Charlese Leclerka (Ferrari), aby se dostal do vedení, došlo meyi nimi ke kontaktu. Stewardi FIA yáležitost vyšetřovali, ale nakonec nepřistoupili k penalizaci a Verstappenovo vítězství platí.

Verstappen se probojoval dopředu po slabém startu, kdy v úvodním kole klesl z druhé pozice na osmou. Nakonec získal své druhé vítězství na Red Bull Ringu. Rozhodl se pro dlouhý první stint, potom na čerstvých pneumatikách dokázal předjíždět.

V závěrečné fázi závodu předjel Sebastiana Vettela a Valtteriho Bottase a dostal se za Leclerka, potom tři kola před koncem předjel a dostal se do čela. Způsob předjíždění se ihned stal předmětem vyšetřování, poté co mezi Verstappenem a Leclerkem došlo ke kontaktu. Leclerc byl rozzuřený, protože přišel o šanci na své první vítězství ve Formuli 1.

Leclerka po startu nikdo příliš neohrožoval.V úvodním stintu se nejvíc snažili Bottas a Lewis Hamilton.

Leclerc plně využil měkkých pneumatik a v úvodní fázi závodu si vytvořil čtyřsekundový náskok před Bottasem, Hamilton byl o další tři sekundy víc vzadu. Sebastian Vettel, který startoval z deváté pozice, a Verstappen se dokázali probojovat do první pětky, i když na Leclerka vpředu měli velkou ztrátu.

Bottas a Vettel byli první z jezdců vpředu, kdo udělali zastávku, do depa zajeli na konci 21. kola a přešli na tvrdé pneumatiky. Bottas doufal, že se dostane před Leclerka, ale zpomalil ho Vettel, který vjížděl do boxu. Ferrari ale mělo problém, protože mechanici ve vysílačce neslyšeli, že byl pozván do boxu, takže zastávka trvala dlouho, Vettela to stálo asi čtyři sekundy, než byly pneumatiky připravené.

Leclerc udělal zastávku o kolo později, také přešel na tvrdé pneumatiky, dostal se před Bottase. Hamilton a Verstappen se rozhodli pro delší první stint, tak aby měli nové pneumatiky pro druhou polovinu závodu.

Vypadalo to, že Hamilton má šanci na vítězství, protože jezdil kola stejnou rychlostí jako Leclerc, ale jeho naděje skončily, když vyjel ze stopy v 10. zatáčce a trochu si poškodil přední křídlo. V důsledku toho ztrácel asi sekundu na kolo. Mercedes se rozhodl pozvat Hamiltona do boxu na konci 30. kola a vyměnit přední křídlo. Kvůli opravě vyjel na trať za Vettelem. Verstappen také vyjel z boxu před Hamiltonem, zařadil se před Hamiltona na čtvrtou pozici, když na konci 31. kola přešel na tvrdé pneumatiky.
 
Brzy bylo jasné, že novější pneumatiky pomohly. Verstappen se do toho opřel, přiblížil se k vozům, které byly před ním. Podařilo se mu na třetí pokus předjet Vettela na příjezdu ke 4. zatáčce v 50. kole a dostal se na třetí pozici. Ferrari ihned reagovalo tím, že pozvali Vettela k výměně za měkké pneumatiky. O šest kol později Verstappen bez problémů předjel Bottase po vnitřní straně ve 3. zatáčce. byl na druhé pozici, na Leclerka měl ztrátu pěti sekund. Do konce zbývalo 16 kol.

Krátce předtím, než předjel Bottase, na moment vznikly obavy, když ve vysílačce oznámil, že možná ztrácí výkon. Problém ale brzy byl vyřešen, Red Bull mu řekl, aby v závěrečné fázi závodu přepnul motor na vyšší výkon.

To se brzy vyplatilo, Verstappen předjel vozy, kterým dával kolo, a přiblížil se k Leclerkovi. Když vjížděli do posledních pěti kol, vypadalo to, že Leclerkova pozice v čele je stále víc nejistá.

Verstappen se poprvé pokusil předjet Leclerka v 67. kole, pokusil se přejet po vnitřní straně ve 3. zatáčce, ale Leclerc ho donutil, aby se na svou pozici vrátil. O kolo později se Verstappen nakrátko dostal do čela, ale Leclerc ho na výjezdu  předjel. Do konce zbývala tři kola.

Verstappen vjížděl do 3. zatáčky zároveň s Leclerkem a dostal se před něho po vnitřní straně. Oba vozy vyjely ze stopy a narazily do sebe koly. Leclerka to odhodilo doleva a Verstappen se dostal snadno do vedení. Verstappen hned řekl do týmové vysílačky, že Verstappen vyjel proti němu. Rozčileně řekl: „Co to k čertu bylo?!“

Po srážce už Leclerc neměl šanci. Verstappen dojel do cíle o 2,7 sekundy před ním, ale po závodě stewardi tuto kontroverzní akci vyšetřovali.

Bottasovi se podařilo získat umístění na pódiu, udržel si třetí pozici před Vettelem, ten měl po pozdní druhé zastávce ztrátu šesti desetin. Vettel v předposledním kole bez problémů předjel Hamiltona. Vedoucí pilot šampionátu letos poprvé skončil mimo pódium – do  cíle dojel jako pátý.

Lando Norris podal skvělý výkon, pro McLaren získal šestou pozici. Na středních pneumatikách najezdil dokonce 45 kol. Za ním se umístil Pierre Gasly (Red Bull), na svého kolegu vpředu měl ztrátu celého kola.

Carlos Sainz se probojoval z poslední řady na startovním roštu na osmou pozici, zajel dlouhý první stint na středních pneumatikách. Poslední body získala dvojice závodníků týmu Alfa Romeo Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi. Pro Giovinazziho to byl jeho první bod ve Formuli 1 po 11 startech.

Sergio Pérez (Racing Point) byl jedenáctý, za ním se umístily vozy týmu Renault – Daniel Ricciardo a Nico Hülkenberg. Jejich problémy, které trvaly po celý víkend, pokračovaly i v závodě. Lance Stroll byl čtrnáctý, měl problémy s palivovým systémem.

Pro tým Roro Ross to byl složitý závod – Alexander Albon a Daniil Kvjat skončili na 15. a 17.pozici, mezi nimi se umístil Romain Grosjean (Haas). Grosjeanův týmový kolega Kevin Magnussen byl devatenáctý, před ním dojel George Russel. Jako poslední dojel do cíle Robert Kubica se ztrátou tří kol.


 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Hamilton získal rekordní 6. vítězství ve Velké ceně BritánieLewis Hamilton pohodlně získal rekordní šesté vítězství ve Velké ceně Británie. Pomohl mu výjezd Safety Caru v polovině závodu. Na druhém místě skončil jeho hlavní soupeř v boji o titul, týmový kolega Valtteri Bottas. Sebastian Vettel a Max Verstappen měli kolizi.
22:02, 21.07.
20:54, 18.07.
14:04, 15.07.
13:53, 15.07.
13:33, 15.07.
22:43, 14.07.
21:52, 14.07.
18:08, 14.07.
18:46, 13.07.
17:55, 13.07.
13:41, 13.07.
13:40, 13.07.
20:51, 12.07.
20:28, 12.07.
14:17, 12.07.
13:57, 12.07.
13:23, 12.07.
19:22, 01.07.
16:48, 30.06.
18:22, 29.06.
13:40, 29.06.
18:25, 28.06.
16:04, 28.06.
18:19, 23.06.
16:52, 23.06.
18:51, 22.06.
13:30, 22.06.
18:13, 21.06.
14:41, 21.06.
10:55, 10.06.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek