jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Vettel porazil Hamiltona pomocí strategie (Poznámky k závodu v Austrálii)
Vettel porazil Hamiltona pomocí strategie (Poznámky k závodu v Austrálii) Sebastian Vettel dokázal využít výjezdu safety car v polovině závodu a zvítězil před Lewisem Hamiltonem v úvodním závodě sezony F1 2018 – Velké ceně Austrálie.

Vettel byl v úvodním stintu na třetím místě, ale zůstal na trati déle než jeho týmový kolega Kimi Räikkönen a Hamilton, který zpočátku vedl. Velmi mu pomohlo, že jel opatrně, než přišel čas na zastávku v depu.

Vettel zvládl Hamiltonův postup v klidu, pomohlo mu, že Hamilton vyjel z trati, když se ho snažil dostihnout, a vyhrál s rozdílem 5,9 s. Räikkönen ve druhém Ferrari získal třetí místo.

Hamilton si na startu udržel místo v čele a odrazil Räikkönenův útok ve 3. zatáčce. Potom pohodlně vedl s rozdílem více než tří sekund. Vettel ve druhém Ferrari jel opatrně za nimi.

Kevin Magnussen předjel v první zatáčce Maxe Verstappena, takže vedoucí trojice měla příležitost ujet. A závod se změnil ve „vláček“. 

Verstappenův Red Bul vypadal za vozem týmu Haas nejistě. Verstappen si stěžoval na přehřívání zadních pneumatik, což se prokázalo dramatickým způsobem, když v první zatáčce dostal hodiny a klesl na osmé místo.

Jediné další předjíždění před zastávkami v depu nastalo, když Carlos Sainz (Renault) byl dlouhý v deváté zatáčce a tím umožnil Fernandu Alonsovi (McLaren), aby se dostal na deváté místo. Všechno se ale změnilo kvůli vozům týmu Haas.

Magnussen zajel do depa ve třetí zatáčce, protože jeho levé zadní kolo nebylo správně upevněné a Grosjean ho následoval jen o kolo později, když měl problém s levou přední pneumatikou.

To vyvolalo výjezd bezpečnostního vozidla, což velmi pomohlo Ferrari. Měli výhodu v tom, že dva vozy Ferrari byly proti jednomu Mercedesu. Räikkönena pozvali do depa brzy, Hamilton musel zastavit o kolo později, aby zabránil Ferrari využít výhodu nových pneumatik.

Vettel zůstal na trati o několik kol déle, když byl použit virtuální safety car, mohl zajet do depa, zatímco ostatní pomalu objížděli trať, vyjel před Hamiltonem, takže místo devítisekundové ztráty se dostal do vedení.

Brzy byl virtuální safety car nahrazen tím skutečným a závod byl neutralizován až do 32. kola. Hamiltonovi tak zbývalo 26 kol na to, aby předstihl Vettela. 
Hamilton dost dlouho zůstával asi sekundu za Vettelem, ale potom se do toho opřel, když do konce závodu zbývalo 12 kol. V pravotočivé zatáčce číslo 9 se mu však zablokoval vůz a on klouzal po trávě.

Tím se jeho ztráta zvýšila téměř na tři sekundy, ale  brzy se zase přiblížil v zóně DRS, když do konce závodu zbývalo pět kol. Stěžoval si na přehřívání zadních pneumatik a znovu trochu klesl.

Räikkönen udržel za sebou Daniela Ricciarda a do cíle dojel jako třetí. Další pilot, kterému hodně pomohl výjezd safety caru v polovině závodu, byl Alonso. Získal páté místo, i když musel odolávat velkému tlaku ze strany Verstappena.

Nico Hülkenberg absolvoval klidný závod a pro Renault získal sedmou pozici. Valtteri Bottas startoval z 15. pozice. Pomohl mu safety car a do cíle dojel jako osmý. Zpomalovací vozidlo pomohlo i Stoffelu Vandoornovi. Poslední bod získal v úvodním závodě sezony Sainz v druhém Renaultu, i když si v poslední třetině závodu stěžoval na žaludeční obtíže.

Kromě problémů týmu Haas, které výrazně ovlivnily výsledek závodu, se do potíží dostaly další tři vozy.

Sergej Sirotkin, nováček týmu Williams, ze závodu odstoupil jako první, v šestém kole měl zřejmě problémy s brzdami. Marcus Ericsson odjel do depa ve 14. kole a Pierre Gasly nedokončil kvůli problému s motorem Honda na svém voze Toro Rosso.

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Verstappen v Rakousku vyhrál, Mercedesy nedojely (Poznámky k závodu)Max Verstappen získal překvapivé první vítězství sezony 2018 Formule 1 v domácím závodě Red Bullu. Pro Mercedes byla Velká cena Rakouska dramatická. Na stupně vítězů se dostaly oba vozy Ferrari – Kimi Räikkönen byl druhý, Sebastian Vettel byl třetí a postoupil do čela šampionátu s rozdílem jednoho bodu. Mercedesy po startu z 1. řady závod nedokončily.
21:37, 13.07.
17:06, 08.07.
16:39, 07.07.
13:32, 07.07.
17:03, 06.07.
14:13, 06.07.
22:40, 04.07.
22:25, 02.07.
16:45, 01.07.
16:42, 30.06.
13:39, 30.06.
20:30, 29.06.
16:02, 29.06.
20:50, 28.06.
22:03, 24.06.
17:44, 24.06.
18:13, 23.06.
15:32, 23.06.
21:07, 22.06.
21:03, 22.06.
23:21, 20.06.
23:05, 19.06.
23:23, 10.06.
21:50, 10.06.
21:39, 09.06.
18:30, 09.06.
21:58, 08.06.
21:54, 08.06.
23:13, 27.05.
17:17, 27.05.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek