jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Vettel v Bahrajnu zvítězil, Hamilton po penalizaci druhý (Poznámky k závodu)
Vettel v Bahrajnu zvítězil, Hamilton po penalizaci druhý (Poznámky k závodu)

Sebastian Vettel získal pro Ferrari v Bahrainu druhé vítězství letošní sezony. Šanci Lewise Hamiltona na vítězství pokazila penalizace, ale skončil na druhém místě. Třetí byl Valtteri Bottas.

Vettel se dokázal dostat před Bottase, který startoval na pole position, v prvním kole zastávek v depu po výjezdu zpomalovacího vozidla a získal si slušný náskok v čele. To bylo nakonec velmi důležité, když se Hamilton snažil ho dostihnout. 

Hamilton dostal pětisekundový trest za zdržování Daniela Ricciarda v boxové uličce. Mercedes tak musel upravit svou strategii a držel Hamiltona na trati dlouho, než udělal poslední zastávku. 

I když byl v závěrečné fázi na novějších pneumatikách rychlejší, už nemohl dostihnout Vettela vpředu, takže pilot Ferrari získal druhé letošní vítězství. Vettel teď vede v šampionátu o sedm bodů před Hamiltonem.

Bottas, který poprvé během své kariéry ve Formuli 1 startoval z pole position, využil příležitosti a perfektně odstartoval, udržel se v čele. Hamilton se dostal na vnitřní stranu, ale Vettel ho v první zatáčce předjel a v druhé zatáčce se posunul na druhou pozici.  

Jakmile to bylo možné, Vettel použil DRS a dostal se těsně za Bottase, ale Bottas si dokázal udržet dobrou rychlost, která mu stačila k tomu, aby udržel pilota Ferrari za sebou. Hamilton byl těsně za nimi a za ním se drželi Max Verstappen a Daniel Ricciardo z týmu Red Bull. Prvních pět jezdců od sebe dělily jen tři sekundy.

Vettel nechtěl promarnit další čas za Bottasem a jako první zajel do depa, vrátil se na konci 10. kola na druhé sadě super měkkých pneumatik. Mercedes se snažil prodloužit první stint obou svých závodníků. Verstappen byl dalším jezdcem, který provedl výměnu pneumatik, ale při zaváděcím kole měl problém se zadní brzdou, takže dostal ve 4. zatáčce hodiny a narazil do bariéry. Bylo to pro něho velké zklamání, byl to jeho první letošní nedokončený závod. 

Mercedes se snažil využít situace, když vyjel Safety Car po kolizi mezi Lancem Strollem a Carlosem Sainzem v první zatáčce. Bottasova zastávka však trvala příliš dlouho, takže se Vettel dokázal posunout před něj. Hamiltona čekala ještě horší zpráva. Hamilton se snažil zpomalit, aby neztrácel čas, když zároveň udělal zastávku Bottas, ale i jeho výměna pneumatik byla příliš pomalá, takže klesl na čtvrtou pozici za Ricciarda. Stewardi také oznámili, že se budou zabývat Hamiltonovou pomalou jízdou v pit lane, protože tím zřejmě zdržel Ricciarda. Nakonec se rozhodli pro pětisekundovou penalizaci.

Vettel jel v čele, když se závod zase v 17. kole rozjel, ale brzy se dostal pod tlak ze strany Bottase. Finský závodník se ve čtvrté zatáčce pokusil předjet  po vnější straně, ale Vettel se statečně bránil a zůstal v čele. Hamilton neztrácel čas a opět získal třetí pozici, když předjel Ricciarda, který měl problémy s teplotou pneumatik a klesl hned na šesté místo, za Felipe Massu a Kimiho Räikkönena.

Hamilton si uvědomoval, že jeho naděje na vítězství kalí penalizace. Vettel se snažil jet na maximum, aby se zbavil nebezpečí v podobě druhého Mercedesu, postupně si vytvořil náskok před Bottasem. Když se závod blížil do poloviny, byl už o šest sekund před finským soupeřem. Mercedes reagoval tím, že Hamilton zvýšil rychlost, v první zatáčce 27. kola předjel Bottase a dostal se na druhou pozici, zatímco finský pilot měl problém s přehříváním svých super měkkých pneumatik. Před Hamiltonem teď byla velká vzdálenost, kterou musel překonat, aby se dostal k vedoucímu Vettelovi. Nežádali ho však, aby udělal další zastávku v depu, narozdíl od německého soupeře.   

Mercedes ukončil Bottasovo trápení v 31. kole a vyzval ho k zastávce pro novou sadu měkkých pneumatik, s níž by vydržel a ž do konce závodu. Také Vettel hlásil, že má problémy se super měkkými pneumatikami. Ferrari pozvalo vedoucího závodníka do depa o pouhá dvě kola později a postarali se o to, aby se Vettel vrátil na prázdnou trať, tak aby mohl na čerstvých pneumatikách maximalizovat rychlost. Hamilton teď vedl, byl o 18 sekund před druhým Vettelem, ale měl pneumatiky asi o 20 kol starší a nebylo pravděpodobné, že by mohl na nich dojet do konce a udržet si svůj náskok. 

Pneumatiky se mu sjížděly a stále tu bylo nebezpečí Safety Caru. Mercedes se rozhodl vyzvat Hamiltona k zastávce v 42. kole a dali mu další sadu měkkých pneumatik a aplikovali časovou penalizaci. Hamilton vyjel a dostal se na třetí pozici, na Vettela v čele ztrácel 20 sekund, byl o 10 sekund za Bottasem a ptal se, proč mu nedali na poslední stint super měkké pneumatiky, tak aby se do toho na konci opravdu mohl opřít. 

Na začátku svého posledního stintu jel Hamilton opravdu rychle, přibližoval se k Vettelovi o více než sekundu na kolo. Bottas dostal pokyn, aby s Hamiltonem nebojoval, ve dvanácté zatáčce se uhnul a deset kol před koncem klesl na třetí místo. Hamilton teď měl před sebou volnou trať, ale stále ještě byl Vettel o 12 sekund před ním. Ukázalo se, že je tento náskok pro Hamiltona příliš velký.

Hamilton snížil v závěrečné fázi závodu svou ztrátu na polovinu a málem měl štěstí, když tu byla pravděpodobnost výjezdu zpomalovacího vozidla, poté co Marcus Ericsson zastavil na trati. Maršálové však dokázali vůz odstranit z trati včas a Vettel tak zůstával v čele pole jezdců, aniž na něho někdo vyvíjel tlak. 

Vettel nakonec přejel cílovou čáru o 6,6 sekund před Hamiltonem a získal své druhé letošní vítězství, svoje páté vítězství ve Ferrari. Znovu se dostal do čela šampionátu. 

Zbývající místa na pódiu obsadili Hamilton a Bottas z týmu Mercedes. Bottas měl na Vettela ztrátu 20 s, nedokázal svou první pole position přeměnit na první vítězství.
 
Pro Kimiho Räikkönena to byl další náročný závod, dokázal se dostat na čtvrté místo, na Vettela měl ztrátu 22 sekund. Ricciardo byl pátý, jako jediný získal pro Red Bull body.
 
Felipe Massa byl šestý před Sergio Pérezem a Romainem Grosjeanem. Nico Hülkenberg dojel do cíle jako devátý, první desítku už potřetí za sebou doplnil Esteban Ocon
 
Závod Pascala Wehrleina po návratu k závodění proběhl bez problémů, skončil na jedenáctém místě, byl o sekundu rychlejší než dvanáctý Daniil Kvyat. Jolyon Palmer byl třináctý dojel do cíle jako třináctý. Rozzlobený Fernando Alonso byl posledním klasifikovaným závodníkem, ve voze McLaren byl čtrnáctý. Musel zajet do depa tři kola před koncem kvůli selhání motoru.

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
30.4.2017 16:0 - api
Vyber si svuj avatar...
Byla to velká nuda
Hamilton v Británii dominoval, jezdci Ferrari měli problémy (Poznámky k Velké ceně Británie)Lewis Hamilton v nedělním závodě Velké ceny Británie v Silverstonu zvítězil. Do cíle dojel před svým týmovým kolegou Valtteri Bottasem a Kimi Räikkönenem ve Ferrari.
21:21, 16.07.
15:43, 16.07.
23:07, 15.07.
15:50, 15.07.
19:36, 14.07.
15:07, 14.07.
22:53, 12.07.
21:43, 12.07.
21:32, 12.07.
21:52, 10.07.
22:22, 09.07.
15:32, 09.07.
23:01, 08.07.
15:30, 08.07.
14:39, 08.07.
19:56, 07.07.
15:38, 07.07.
14:52, 07.07.
11:09, 07.07.
22:17, 06.07.
21:48, 05.07.
21:48, 03.07.
23:02, 25.06.
17:19, 25.06.
16:44, 24.06.
22:31, 23.06.
13:26, 23.06.
21:05, 22.06.
08:50, 12.06.
21:42, 11.06.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek