jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
F2 v Budapešti: Leclerc bez vítězství, pořád ale ještě v čele tabulky
F2 v Budapešti: Leclerc bez vítězství, pořád ale ještě v čele tabulky Text a foto: Roman Klemm

Výsledky kvalifikace a obou maďarských závodů Formule 2 do velké míry ovlivnil dopad páteční technické přejímky. Mladý supertalent Charles Leclerc sice zajel posedmé za sebou i na Hungaroringu na pole-position, jeho výkon ovšem zhatila diskvalifikace.

Budapešťský podnik, kterým šampionát Formule 2 vstoupil do druhé poloviny sezony, vykazoval jedinou změnu v kokpitech. V týmu Trident našel útočiště Američan Santino Ferruicci. Chráněnec Gena Haase, který zatím zůstal v GP3 mnoho dlužen, u Italů podepsal až do konce sezony.

Trénink a kvalifikace: Leclerc přibržděn diskvalifikací

Za ještě příjemného tepla pátečního dopoledne nevykazovala listina časů nic neobvyklého: Charles Leclerc (Prema-Theodore) byl nejrychlejší tréninku před svými nejvážnějšími soupeři Oliverem Rowlandem (DAMS), Nyckem de Vriesem (Rapax), Normanem Natem (Racing Engineering), Nicolasem Latifim (DAMS) a Alexandrem Albonem (ART). Prvních 15 se vešlo do jediné sekundy a otázkou před kvalifikací bylo, zda Leclerc směřuje směrem rekordní sedmé pole-position za sebou.

Odpoledne bylo znatelně tepleji a Leclerc hrál soupeřům na nervy skutečností, že úvodních deset minut seance zůstal chladně stát v boxech. Nejlepší čas tedy počátečně patřil dobře naladěnému Rowlandovi před Markelovem a Fuocem. Na tomto pořadí se nic nezměnilo ani po prvním Leclercově výjezdu – jeho pokus totiž zhatila neutralizace po uklouznutí Gelaela. Monacký junior Scuderie Ferrari ale dokázal udeřit při svém druhém pokusu, kdy Rowlandův čas zlepšil o nevídané 4 desetiny!

Za stoupajícího vedra si všichni připravili poslední pokusy pro konec seance, slunce ovšem Hungaroring tak rozpálilo, že se pořadí na špičce nezměnilo. Leclerc se mohl těšit ze 7. pole-position v řadě a vedle něj se kvalifikoval Rowland. Za nimi znělo pořadí startovního roštu Markelov, King, Fuoco, Nato, Latifi, de Vries, Macušita a Canamasas. Nováček Ferrucci překvapil dobrým 11. časem.

„Chlapci za mnou jsou všichni výborní závodníci a jistě si nemohu dovolit, abych zde nějak polevil. Do tohoto závodu jdu se stejnou vůlí vyhrát, jako do prvního podniku roku. Jestli mne ta kvalifikační série mile zneklidňuje? Ano, tak trošku mám ten rekord v hlavě, když ale sedím ve voze, tak statistiky nehrají roli,“ prozradil spokojený poleman po kvalifikaci.

O to větší roli ovšem hrála technická přejímka FIA. U Leclercovy Prema-Dallary objevili komisaři diferenciál, jehož součástky neodpovídaly homologaci výrobce. Mladý pilot tedy nejen putoval na chvost pole, aféra pochopitelně vrhla negativní stín na jeho sportovní výkony...

Výsledek kvalifikace:

P. Jezdec # Stáj Čas Ztráta Kola
1 Oliver Rowland 9 DAMS 1:26,731 - 9
2 Artem Markelov 6 RUSSIAN TIME 1:26,806 0,075 11
3 Jordan King 15 MP Motorsport 1:26,849 0,118 9
4 Antonio Fuoco 2 Prema Racing 1:26,885 0,154 11
5 Norman Nato 20 Pertamina Arden 1:26,968 0,237 12
6 Nicholas Latifi 10 DAMS 1:26,973 0,242 11
7 Nyck de Vries 18 Rapax 1:27,026 0,295 12
8 N.Matsushita 7 ART Grand Prix 1:27,103 0,372 11
9 Sergio Canamasas 19 Rapax 1:27,129 0,398 12
10 Santino Ferrucci 17 Trident 1:27,139 0,408 12
11 Alexander Albon 8 ART Grand Prix 1:27,221 0,490 11
12 Luca Ghiotto 5 RUSSIAN TIME 1:27,238 0,507 12
13 Robert Vișoiu 12 Campos Racing 1:27,301 0,570 12
14 Ralph Boschung 11 Campos Racing 1:27,339 0,608 9
15 S.S.Câmara 14 MP Motorsport 1:27,492 0,761 12
16 Louis Delétraz 3 Racing Engineering 1:27,582 0,851 12
17 Gustav Malja 4 Racing Engineering 1:27,804 1,073 11
18 Nabil Jeffri 16 Trident 1:28,248 1,517 11
nekvalif. Sean Gelael 21 Pertamina Arden 1:46,783 20,052 2
diskval. Charles Leclerc 1 Prema Racing - - 9

Hlavní závod: Rowland brutálně porazil Markelova

Rowland Leclerca v kvalifikaci sice opět neporazil, přesto bral „zděděnou“ pole-position rád. Po startu za sobotního vedra mu ale proti výborně reagujícímu Artemovi Markelovovi (Russian Time) nepomohly všechny jeho zkušenosti. Do rozhodujícího prvního zákrutu dosprintoval Rus jako první. Z úvodního kola se Markelov vrátil s malým náskokem na Rowlanda, Kinga, Latifiho a Fuoca. Leclerc zatím demonstroval, že jeho nesporný talent nepotřebuje nedovelené podpory: z posledního místa se posunul na 11. pozici, k čemuž mu stačily dva geniální manévry v prvních dvou zatáčkách!

Výborně naladěný Markelov poté s přehledem držel první místo. Za ním se de Vries posunul před Fuoca a v 8. kole vybrzdil Latifi Kinga. Brit hned nato ztratil i další místo vůči de Vriesovi.

Lídr Marlekov měnil pneumatiky po třetině závodu, tak jako většina konkurentů, mechanici týmu DAMS si ale počínali poněkud šikovněji a po zastávkách byl jejich chráněnec Rowland na špičce. Anglický junior Renaultu svůj náskok na Rusa soustavně zvyšoval až na 6 sekund, zatímco Markelov měl plná zadní zrcátka útočícího Latifiho.

11. kol před cílem ovšem v první zatáčce havarovali Canamasas s Visoiuem a všechny časové odstupy vymazal zásah Safety-Caru. Devět kol před koncem se opět jelo naostro a Leclerc předvedl další inteligentní start, při kterém získal tři pozice.

Závěr závodu zřetelně poukazoval na skutečnost, že to byl Markelov, kdo si životnost pneumatik rozhodil nejlépe. Byl jasně rychlejší než vedoucí Rowland a kolo za kolem připravoval svůj útok. Dvě kola před koncem se rozhodl, že Brita vybrzdí uvnitř na konci rovinky a napravo se ho pokusil předjet. Rowland mu ale tuto stopu zablokoval, Rus se musel vyhnout na trávník, šel do hodin a za velké rychlosti vletěl do bariéry.

Vítězství tedy patřilo Rowlandovi před týmovým kolegou Latifim, de Vriesem a neuvěřitelným Leclercem. Dobře se opět předvedl i nováček Ferrucci, když dokázal dojet pro bod.

„Markelov byl pořád ještě za mnou, když jsem mu zkřížil stopu. Jeho nehoda tedy nebyla má chyba a nebojím se nějakého trestu,“ popsal klíčovou situaci předposledního kola sebejistý Rowland. Kritikové rychle připomenuli skutečnost, že jeho sebejistota asi pramení v tom, že komisařem FIA byl v Maďarsku Derek Warwick, jeho dřívější manažer...

Ohledně celkového stavu šampionátu dodal Rowland toto: „Je sice hezké vyhrát, že Charles ale dokázal dojet z posledního místa čtvrtý, je frustrující.“

Výsledek sobotního závodu:

P. Jezdec # Stáj Kola Čas Ztráta
1 Oliver Rowland 9 DAMS 36 58:37,062 -
2 Nicholas Latifi 10 DAMS 36 58:37,297 0,235
3 Nyck de Vries 18 Rapax 36 58:37,735 0,673
4 Charles Leclerc 1 Prema Racing 36 58:38,467 1,405
5 Nobuharu Matsushita 7 ART Grand Prix 36 58:38,695 1,633
6 Luca Ghiotto 5 RUSSIAN TIME 36 58:39,596 2,534
7 Norman Nato 20 Pertamina Arden 36 58:40,141 3,079
8 Alexander Albon 8 ART Grand Prix 36 58:40,412 3,350
9 Santino Ferrucci 17 Trident 36 58:41,300 4,238
10 Louis Delétraz 3 Racing Engineering 36 58:43,689 6,627
11 Ralph Boschung 11 Campos Racing 36 58:44,612 7,550
12 Nabil Jeffri 16 Trident 36 58:45,241 8,179
13 Gustav Malja 4 Racing Engineering 36 58:46,524 9,462
14 Sean Gelael 21 Pertamina Arden 36 58:50,973 13,911
15 Jordan King 15 MP Motorsport 36 58:53,188 16,126
16 S.S.Câmara 14 MP Motorsport 36 58:56,131 19,069
- Artem Markelov 6 RUSSIAN TIME 33 52:25,830 Nedojel
- Robert Vișoiu 12 Campos Racing 24 37:43,409 Nedojel
- Sergio Canamasas 19 Rapax 24 37:43,818 Nedojel
- Antonio Fuoco 2 Prema Racing 11 17:11,886 Nedojel

Nedělní sprint: Raketový Japonec Macušita

Nedělní pole-position připadla za typicky maďarského vedra Alexandru Albonovi. Anglo-Thajský pilot ARTu ale nevyrazil nejlépe. Mnohem lepší start předvedl jeho týmový kolega Nobuharu Macušita a z 5. pozice se katapultoval na špičku, kterou až do cíle nedal z ruky. Po prvním kole za Japoncem následovali Ghiotto, de Vries, Rowland a Leclerc ve vzájemném závětří a za nimi se tlačil Latifi na Nata. Na tomto pořadí se dlouho nic nezměnilo, až 7 kol před cílem se de Vries prodral před budoucího testmana Williamsu, Ghiotta. Itala ještě ve stejném kole předjeli Rowland s Leclercem a později i Nato s Latifim.

Rowlandovi, jenž v boji o titul potřebuje každý bodík, vyšel nejlepší finiš a v předposledním kole ještě předjel druhého de Vriese.

Facit: Maďarsko Leclercův vzlet směrem titulu poněkud přibrzdilo, do letní přestávky (tedy po testech s Ferrari) ale mohl pořád ještě nastoupit s uklidňujícím polštářem 50 bodů.

Výsledek nedělního sprintu

P. Jezdec # Stáj Kola Čas Ztráta
1 Nobuharu Matsushita 7 ART Grand Prix 28 44:52,900 -
2 Oliver Rowland 9 DAMS 28 44:57,207 4,307
3 Nyck de Vries 18 Rapax 28 45:00,043 7,143
4 Charles Leclerc 1 Prema Racing 28 45:04,535 11,635
5 Norman Nato 20 Pertamina Arden 28 45:05,358 12,458
6 Nicholas Latifi 10 DAMS 28 45:06,385 13,485
7 Alexander Albon 8 ART Grand Prix 28 45:09,654 16,754
8 Luca Ghiotto 5 RUSSIAN TIME 28 45:17,743 24,843
9 Artem Markelov 6 RUSSIAN TIME 28 45:18,477 25,577
10 Sean Gelael 21 Pertamina Arden 28 45:26,787 33,887
11 Jordan King 15 MP Motorsport 28 45:28,670 35,770
12 Louis Delétraz 3 Racing Engineering 28 45:28,723 35,823
13 S.S.Câmara 14 MP Motorsport 28 45:34,747 41,847
14 Santino Ferrucci 17 Trident 28 45:35,022 42,122
15 Nabil Jeffri 16 Trident 28 46:19,847 1:26,947
16 Ralph Boschung 11 Campos Racing 27 45:35,649 1 kolo
17 Antonio Fuoco 2 Prema Racing 27 45:43,321 1 kolo
- Gustav Malja 4 Racing Engineering 23 46:15,591 Nedojel
- Sergio Canamasas 19 Rapax 21 33:15,329 Nedojel
- Robert Vișoiu 12 Campos Racing 20 31:04,029 Nedojel

Celkový stav šampionátu FIA Formule 2

P. Jezdec Body 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Charles Leclerc 208 19 17 29 8 4 - 31 14 29 - 29 8 12 8
2 Oliver Rowland 158 10 10 15 12 27 - 6 - 12 10 15 - 29 12
3 Artem Markelov 123 27 1 6 - 18 8 12 6 4 17 12 10 - 2
4 Nicholas Latifi 115 - 8 8 12 - - 15 10 18 1 4 15 20 4
5 Luca Ghiotto 95 6 12 18 2 10 8 - 2 - 8 8 12 8 1
6 N.Matsushita 91 4 - 12 15 15 2 - 4 10 - 3 1 10 15
7 Norman Nato 79 18 - - - - - 10 15 - 2 18 4 6 6
8 Nyck de Vries 72 1 4 1 - 6 15 18 - - - - 2 15 10
9 Alexander Albon 65 8 2 10 1 12 4 10 12 - - 4 2 - -
10 Jordan King 49 12 6 2 6 2 1 8 - 2 4 6 - - -

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
19:43, 16.12.
12:45, 03.12.
18:37, 27.11.
18:20, 17.11.
21:31, 07.10.
21:03, 04.09.
21:50, 27.08.
20:11, 26.08.
21:37, 31.07.
13:41, 16.07.
22:22, 14.05.
16:32, 16.04.
21:34, 15.03.
13:12, 26.02.
17:46, 03.12.
13:21, 27.11.
21:15, 18.11.
13:42, 02.10.
13:01, 04.09.
12:48, 28.08.
17:00, 31.07.
14:38, 24.07.
13:07, 10.07.
15:13, 03.07.
19:35, 19.06.
18:52, 28.05.
15:59, 27.05.
22:02, 01.04.
20:15, 11.03.
20:53, 04.03.
Josef Král - soustředění ve Špindlu 2011 Istanbul, Turecko - neděle - 2.závodIstanbul, Turecko - sobota - 1.závod
Istanbul, Turecko - pátek - tréning Istanbul, Turecko - pátek - kvalifikaceIstanbul, Turecko - čtvrtek - přípravy
Testy Paul Ricard Testy Paul RicardTesty Barcelona