jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Formule 2: Macušita a Sette Camara udělali v Rakousku vše správně
Formule 2: Macušita a Sette Camara udělali v Rakousku vše správně

Text a foto: Roman Klemm

Za brutálního vedra hrály v Rakousku pneumatiky ještě větší roli než jindy. V moderní Formuli 2 to není jinak než ve Formuli 1: závodění roku 2019 bohužel není ani tak o tom, kdo je nejrychlejší, ale o tom, kdo si dokáže nejlépe rozhodit životnost svých pneumatik. Na Red Bull Ringu se to nejlépe povedlo Nobbymu Macušitovi a Sergio Sette Camarovi, zatímco junioři týmu Charouz měli ke konci jízdy „vygumováno“...

Pátek: Druhá pole-position sezony pro favorita de Vriese


Necelý týden mezi francouzskou a rakouskou Grand Prix stačil k tomu, aby došlo k několika změnám v kokpitech Formule 2. Švýcarovi Boschungovi a Francouzovi Boccolaccimu došly peníze a v týmech Trident, respektive Campos, je nahradili Američan Ryan Tveter a Ind Arjun Maini. Pomalý Anglo-Ind Ragunathan dokázal již začátkem sezony nasbírat tolik trestných bodů, že mu FIA na závod zastavila činnost a k debutu ve Formuli 2 se tak dostal mexický jezdec IndyCarů a junior Red Bullu, Patricio O´Ward. Ani jeden z těchto jezdců ovšem neměl v rakouském víkendu hrát výraznou roli...

V sluncem rozpáleném poledním volném tréninku se prosadil dobře naladěný Louis Deletraz (Carlin) před lídrem tabulky Nyckem de Vriesem (ART), Lucou Ghiottem (UNI Virtuosi) a stagnujícím Nicholasem Latifim (DAMS). Dostatečnou rychlost si do Štýrska přivezl i tým Sauber Junior by Charouz: Callum Ilott byl dobrý sedmý, kolega Juan Manuel Correa 13.

Nyck de Vries potřeboval začátkem roku trochu času, než se patřičně „rozjel“, jeho senzační francouzské výkony ovšem našly i v Rakousku své pokračování. Sérii prvních odpoledních kvalifikačních pokusů ovládl před Ghiottem, Latifim a vítězem sprintů v Monaku a Le Castelletu Anthoine Hubertem (Arden). Correa a si ponejprv zapsal dobrý devátý čas, Ilott byl po chybce v poslední zatáčce 12.
Ani ve druhé fázi kvalifikace nebyl de Vries k poražení. Hubert se dokázal posunout vedle něj do první startovní řady, silný Číňan Guanyu Zhou zajel třetí čas před Japoncem Macušitou, Italem Ghiottem, Kanaďanem Latifim, Schumacherem a Deletrazem. Ilott uzavíral za Brazilcem Sette-Camarou první desítku, Correa ve druhé Charouzově Dallaře byl 13.

„Tu pole-position věnuji mému inženýrovi, který tu z rodinných důvodů nemůže být s námi. Závod ovšem bude tvrdá záležitost,“ svěřil se poleman de Vries. Hubert byl svým výkonem docela překvapen: „Naším cílem byl čas mezi prvními deseti. Zajel jsem své rychlé kolo, když ostatní byli v boxech. Příhlížet potom, jak se snaží o zlepšení, bylo nejstresovějším časem celého víkendu!“

Sobota: Božský mistr gumování Noby Macušita

Ani na startu sobotního závodu, kterému přihlíželz desetitisíce jeho krajanů, nebyl de Vries k překonání. Prvním kolem za sebou provedl Huberta, Macušitu, Zhoua a Latifiho. Pilot týmu ART si poté dokázal vybudovat malý náskok a jeho prvním pronásledovatelem se brzy stal výborně naladěný Macušita. Ilott s Correou se pohybovali těsně za bodovanými pozicemi.

Špička a i tým Sauber Junior měnily pneumatiky již po osmi kolech. Latifi šel v první zatáčce do hodin a Zhou na několik okamžiků ztratil výkon motoru – po třetině ze 40 stanovených kol proto vedl de Vries o 4,5 s před Macušitou, třetí Ghiotto byl ještě výrazněji pozadu. Z pohledu českého týmu vypadalo v této fázi vše velmi růžově: Ilott byl výborný šestý, Correa devátý. Brit v Charouzově voze se krátce před poločasem dokonce posunul na páté místo – o závěru závodu ovšem zase jednou nerozhodovala ryzí tychlost, ale výhradně schopnost jezdců rozvrhnout si optimálně životnost obutí. A zkušený de Vries mezi tyto „šetřílky gumy“ kupodivu nepatřil: „Již osm kol před cílem jsem začal tušit, že je zle. Auto již jen klouzalo po trati...“ Pět kol před cílem vytřídal Holanďana na špičce Nobuharu Macušita, kterému se v sobotu prostě dařilo – a zaslouženě vyhrál. Paddock již dlouho neviděl tak veselého Japonce... Před de Vriese se pak dostali i de Vries a Sette Camara (byl ovšem později penalizován). Za nimi bodovali Hubert, Zhou, Deletraz, King, Latifi a Aitken. A borci týmu z českého Žebráku? Oby nováčci na tom byli podobně jako de Vries. Ilott „dogumoval“ do cíle jen jako 14., nešťastný Correa dojel na nevděčném 11. místě...

Výsledek sobotního závodu F2:

1. Nobuharu Macušita, Carlin

2. Luca Ghiotto, UNI Virtuosi

3. Nyck de Vries, ART

4. Anthoine Hubert, Arden

5. Sergio Sette Camara, DAMS

6. Guanyu Zhou, UNI Virtuosi

7. Louis Deletraz, Carlin

8. Jordan King, MP

9. Nicholas Latifi, DAMS

10. Jack Aitken, Campos

11. Juan Manuel Correa, Sauber Junior by Charouz

14. Callum Ilott, Sauber Junior by Charouz


Neděle: Sergio Sette Camara si udržel naději na titul

„Dědic Tesca“ Jordan King je s odstupem nejvšestrannějším ze všech mladých jezdců. Ještě před měsícem bojoval v Indianapolisu a před dvěma ve sněhu WEC ve Spa. Darované pole-position využil výborně a nechal za sebou Deletraze, de Vriese a Sette Canmaru. Ilott se po pěkném souboji se Schumacherem prodral na osmou pozici a Correa se držel mezi první desítkou.

King za sebou ostatní ovšem dlouho neudržel. „Ne, nebyly to pneumatiky. Mám prostě moc pomalé auto – na rovinkách ostatním nestačíme. Jsem proto dost smutný...“ shrnul poleman King závod, ve kterém na něj zbylo jen sedmé místo. Ohromnou smůlu ovšem měl i de Vries, který ho ve vedení vystřídal: ve třetím kole jeho vůz znenadání přepnul na „modus pitlane“ a na několik sekund se pohyboval jen šnečím tempem. „Nevím, jak se to mohlo stát. Měl jsem obě ruce na volantu, takže mi není jasné, jak jsem mohl stiskout tohle tlačítko. Pokud si ovšem někdo myslí, že to byla moje chyba, tak prosím...“, shrnul de Vries situaci, která ho možná připravila o vítězství, později. Deletraz se Sette Camarou pochopitelně bleskově využili Nizozemcova faux-pasu a v sedmém kole se Brazilec posunul na špičku před Švýcara. Po polovině závodu tedy vedl Sette Camara v zajímavém souboji s Deletrazem, za nimi číhali Ghiotto a Zhou a s odstupem King, Schumacher, Latifi, Hubbert a dobrý Correa.

Brzy poté došlo k nejtěžší nehodě víkendu. „Před první zatáčkou jsem šlápl na brzdy – a nedělo se nic,“ popsal otřesený Deletraz svůj let do bariéry...
Sette Camara zůstal i po neutralizaci chladný a po neutralizaci si v závěrečném sprintu na šest kol dojel pro vítězství před skleslým Ghiottem („Už jsem zase jen druhý...“) a kupodivu přešťastným de Vriesem („Moc to pro mne znamená, dojet po tom defektu ještě třetí! Nebylo lehké udržet Micka za mnou.“). Dobrý Schumacherem dojel před sobotním vítězem Macušitou. Zbývající body si rozdělili Latifi, King a Zhou.

Kdyby závod trval o pár kol déle, tak se mohli radovat i u Charouze: Tým totiž při neutralizaci nechal Ilotta přezout na měkkou svěží směs a Brit během závěrečných kol zajel z chvostu pole až na deváté místo. Na více mu ale nezbýval čas…

Výsledek nedělního závodu F2:

1. Sergio Sette Camara, DAMS

2. Luca Ghiotto, UNI Virtuosi

3. Nyck de Vries, ART

4. Mick Schumacher, Prema

5. Nobuharu Macušita, Carlin

6. Nicholas Latifi, DAMS

7. Jordan King, MP

8. Guanyu Zhou, UNI Virtuosi

9. Callum Ilott, Sauber Junior by Charouz

11. Juan Manuel Correa, Sauber Junior by Charouz

Celkový stav šampionátu:

1. Nyck de Vries 152 b.

2. Nicholas Latifi 115 b.

3. Sergio Sette Camara 107 b.

4. Luca Ghiotto 97 b.

5. Jack Aitken 86 b.

6. Guanyu Zhou 85 b.

11. Juan Manuel Correa 36 b.

15. Callum Ilott 15 b.

 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
10:16, 09.09.
20:31, 02.09.
14:28, 02.09.
22:01, 23.08.
19:22, 12.08.
13:32, 05.08.
12:51, 05.08.
13:59, 14.07.
21:07, 12.07.
12:07, 02.07.
14:06, 23.06.
11:38, 23.06.
18:20, 21.06.
11:16, 21.05.
21:34, 12.05.
18:12, 11.05.
22:01, 10.05.
20:37, 31.03.
13:30, 30.03.
19:47, 29.03.
18:50, 07.03.
12:34, 01.03.
19:48, 22.02.
17:51, 19.12.
22:10, 01.12.
21:57, 26.11.
15:21, 25.11.
22:02, 30.09.
14:43, 03.09.
20:26, 29.08.
Josef Král - soustředění ve Špindlu 2011 Istanbul, Turecko - neděle - 2.závodIstanbul, Turecko - sobota - 1.závod
Istanbul, Turecko - pátek - tréning Istanbul, Turecko - pátek - kvalifikaceIstanbul, Turecko - čtvrtek - přípravy
Testy Paul Ricard Testy Paul RicardTesty Barcelona