jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Maximilian Günther: Další Němec pro Formuli 1?
Maximilian Günther: Další Němec pro Formuli 1?

Text a foto: Roman Klemm

Nico Rosberg, tehdy novopečený mistr světa, ukončil svou kariéru koncem sezony 2016, a když pak koncem minulého roku ztratil kokpit Pascal Wehrlein, zbyli Německu jen dva jezdci Grand Prix. Někdejší velmoci F1 docházejí jezdci, přičemž je pohled do dorosteneckého sektoru v tomto ohledu dost přehledný.

Vedle Micka Schumachera, který „se do Formule někdy prostě dostat musí“ (zatím pro tento úkol ale nepotvrdil kvalifikaci), to je pouze Maximilian Günther, kdo se zdá být na správné cestě. Zato o to slibněji: Dvacetiletý chlapec z bavorského Oberstdorfu nastoupí po silných výsledcích ve Formuli 3 letos poprvé ve Formuli 2, a to s podporou velmi vitálního mecenáše.

Roman Klemm hovořil s Güntherem při testech v Le Castelletu.

RK: Začněme zaběhlou otázkou: Jak se dostal chlapec ze zimního střediska Oberstdorf k závodním autům?

MG:
Jistě, v našich končinách tíhnou mladí lidé spíše směrem zimních sportů… Už od dětství si ale pamatuji na odpoledne strávená s tátou před televizí při přenosech Grand Prix. Jednoho dne jsem vyzkoušel motokáru. Moc se mi to líbilo a s velkými úspěchy jsem pak tři roky jezdil slalomy. Bylo nám ale jasné, že tudy cesta do Formule 1 nevede, a tak jsme se vrhli na okruhy.

RK: …což už je dosti náročná disciplína.

MG:
Ano, v našem případě zvláště proto, že jsme neměli žádné motorové zázemí! Táta je sice technicky fit, kolem závodů se ale nikdy netočil a všechno se musel trpělivě učit. Rodina se postavila pevně za mne a vedle úspěchů jsme museli spolknout i nejedno trpké zklamání. Bylo to prostě tím, že jsme neměli zkušenosti ohledně materiálu, struktur týmů, pravidel a toho businessu vůbec…

RK: Pak následoval výběr do kádru juniorů F-BMW a nástup do F-ADAC, tedy Tvůj přestup k automobilům.

MG:
Dovolit jsme si to mohli jen díky příspěvkům několika menších sponzorů, které obstaral táta.

RK: Poté, co jsi i tam potvrdil talent, následovala Formule 3 – i z finančního hlediska mnohem vyšší třída…

MG:
Ano. Mým štěstím bylo, že jsem se probojoval do podpůrných programů klubu ADAC a Mercedesu. Dobré bylo, že se mi ve Formuli 3 hned výborně dařilo. Mé druhé místo v konečném hodnocení mistrovství Evropy roku 2016 za Lancem Strollem bylo senzačním výsledkem. Bohužel jsem minulý rok takový výsledek nedokázal zopakovat. Rozvržení sil ve Formuli 3 se prostě trochu změnilo v nevýhodu mého týmu Prema. Najednou tu byly jiné týmy, které měly navrch. Přesto jsem byl znovu konkurenceschopný. Dlouho jsem vedl v tabulce, vyhrál jsem tradiční závod v Pau a nakonec skončil třetí celkově.

RK: Zmiňuješ Pau. Také v Macau jsi jel výborně – máš rád městské okruhy?

MG:
To bych řekl! Cítím se na nich moc dobře a strašně se letos těším do Monaka!

RK: Letos sice budeš debutovat ve Formuli 2, s Mercedesem jsi ale testoval i vůz DTM. Jak vážné bylo tvé laškování s touto třídou?

MG:
Přestoupit do DTM byla absolutně realistická opce. Pak ale Mercedes ohlásil konec svého angažmá v DTM koncem roku 2018 a jezdit tam jen jeden rok pro mne nedávalo smysl.

RK: Na přilbě ale pořád ještě prezentuješ jejich hvězdu…

MG:
Ano, nejsem už ale jejich juniorem. Tři roky mne ovšem rozhodujícím způsobem podporovali, za což jim jsem moc vděčný.

RK: Rozhodlo to o tvém přeorientování směrem Formule 2?

MG:
Ne, Formule 2 a pak Formule 1 pořád představovaly můj hlavní cíl.

RK: Tomuto cíli jsi se dostal o velký krok blíže, když tě v polovině roku 2017 pod svá křídla vzal velmi potentní sponzor „BWT“. Jak k tomu došlo?
MG:
Byl tu prostě vzájemný zájem o spolupráci. Měl jsem úspěchy, a proto jsem se dostal jako Němec do jejich hledáčku. Od Spielbergu pak bylo mé auto lakováno růžově.

RK: Nevyskytly se kvůli tomotu zbarvení problémy s týmem Prema? Italové přeci jen byli farmou Ferrari?

MG:
Ne, vůbec ne. Sponzoři a zbarvení vozu byly mou věcí.

RK: Také letos pojedeš v barvách „BWT“. Sponzorují ale i druhý vůz Ardenu.

MG:
Ano, bylo to součástí smlouvy. „BWT“ chtělo obě auta. Jedná se o podnik, který miluje sport a chtějí se tu prezentovat naprosto profesionálním způsobem.

RK: Zůstali ti i někteří z tvých menších sponzorů věrni?

MG:
Ano, MS Automotive a několik dalších partnerů, kteří mne již léta podporují.
RK: Jistě jste pozorovali několik týmů F2, proč jste se nakonec rozhodli pro Arden?

MG:
Líbila se mi jejich struktura. Ohledně Ardenu jsme prostě měli nejlepší pocit – zvláště co se týče jejich schopnosti vývoje kolem nového vozu.

RK: Jak hodnotíš – po dvou letech s Italy – spolupráci s anglickým týmem?
MG:
U Premy jsem se cítil výborně. Vládla tam rodinná atmosféra. U Ardenu tomu není jinak. Tým je veden rodinným způsobem, přesto ale krajně profesionálně.

RK: Jak těžký ti připadal přestup z Formule 3 na silnější Formuli 2?

MG:
Nebylo to tak zlé. Dobrá, potřebuješ jiný styl, zvláště kvůli pneumatikám. Řekl bych, že pneumatiky představují hlavní rozdíl. Také brzdy mne ohromily. Tady v Le Castelletu to auto doslova letí krajinou. Bohužel máme před sezonou jen dvakrát tři dny testů, což je dost málo. Zkušení jezdci proto budou mít v prvních závodech jistě výhodu.

RK: Jsi naprostým profesionálem?

MG:
Ano. Po maturitě v roce 2016 jsem se soustředil již jen na sport. Vedle mých závazků ve Formuli 2 a s týmem Dragon ve Formuli-E by to ani jinak nešlo. Na nic jiného mi prostě nezbývá čas. Když nezávodím, tak se snažím nabrat kondici. Již pět let proto úzce spolupracuji s jedním sportovním vědcem.

RK: Jaké výsledky by Tě letos uspokojily?

MG:
Nemám žádné konkrétní cíle. Samozřejmě chci vítězit a absolutní uspokojení by nakonec znamenal jen zisk titulu. To ale není ten správný způsob rozvažování. Chci prostě z mé situace a daných možností vyčerpat maximum– pak uvidíme, jak se to povede a kam mi to pomůže…


 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
14:43, 03.09.
20:26, 29.08.
08:12, 10.08.
21:57, 30.07.
21:54, 09.07.
20:56, 07.07.
22:05, 01.07.
22:10, 26.05.
16:22, 25.05.
20:25, 24.05.
15:01, 14.05.
17:38, 30.04.
16:13, 08.04.
15:59, 07.04.
21:59, 06.04.
18:51, 31.03.
21:28, 11.03.
17:58, 11.03.
20:53, 10.03.
19:45, 08.03.
19:43, 16.12.
12:45, 03.12.
18:37, 27.11.
18:20, 17.11.
21:31, 07.10.
21:03, 04.09.
21:50, 27.08.
20:11, 26.08.
21:37, 31.07.
13:41, 16.07.
Josef Král - soustředění ve Špindlu 2011 Istanbul, Turecko - neděle - 2.závodIstanbul, Turecko - sobota - 1.závod
Istanbul, Turecko - pátek - tréning Istanbul, Turecko - pátek - kvalifikaceIstanbul, Turecko - čtvrtek - přípravy
Testy Paul Ricard Testy Paul RicardTesty Barcelona