jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Rozhovor s pilotem týmu Charouz-F2, Louisem Deletrazem
Rozhovor s pilotem týmu Charouz-F2, Louisem Deletrazem

Text a foto: Roman Klemm

V jednom z kokpitů Formule 2 týmu Antonína Charouze se letos bude snažit mladík jména, které se již jednou ve Formuli 1 objevilo: Louis Deletraz. Jednadvacetiletý syn trojnásobného účastníka Grand Prix, vítěze závodu F3000 a špičkového jezdce GT, Jeana-Denise Deletraze, se již může ohlédnout na vlastní úspěšnou kariéru a ve Formuli 2 jistě bude patřit do nejužšího kruhu favoritů.

Během testů F2 v Le Castelletu o své kariéře a plánech hovořil s Romanem Klemmem.

RK: S ohledem na otcovu kariéru v F1 a F3000 není divu, že se i z tstal závodník. Jsi z jeho strany pod velkým tlakem?

LD:
Do kokpitu mne nikdy nenutil. Bylo to čistě mé rozhodnutí. I dnes mě ještě často doprovází, do ničeho se mi ale neplete. Poradí, jen když se ho na něco zeptám. Máme v každém ohledu výborný vztah, což je pro mne velmi pozitivní.

RK: Po motokárách jsi jezdil Formuli BMW, pak F-Renault a před postupem do F2 jsi vynechal Formuli 3 – proč?

LD:
Po F-BMW jsme se rozhodli pro dvoulitry F-Renault, kde se mi moc dařilo. Poté jsem zůstal „v rodině Renaultu“ a jezdil silnější V8. Vracet se z nich do F3 nebo GP3 by byl nesmysl.

RK: V dvoulitrech Renault ses stal mistrem a již v prvním roce na silných V8 jsi bojoval o titul. Přišel jsi o něj až v posledním závodě. Jak jsi to nesl?
LD:
Na ten rozhodující den v roce 2016 opravdu nemám hezké vzpomínky. Všechno se tenkrát otočilo proti mně a prohrál jsem o pár bodíků. Ale na druhou stranu: Kdyby mi tehdy někdo začátkem roku řekl, že budu ještě v posledním závodě bojovat o titul, tak bych to bral všemi deseti. No a mistrem se stal Tom Dillmann – opravdu zkušený a špičkový pilot. Takže to byl i pro mne úspěch.

RK: Roku 2017 jsi debutoval ve Formuli 2, po Maďarsku ale překvapil tvůj přestup od Racing Engineeringu k Rapaxu. Co se stalo?

LD:
U Racing Engineeringu nám prostě chyběly výsledky. A s jejich vysvětlením „jsi nováček“ jsem se prostě nechtěl spokojit. Nepřišel jsem přece do F2, abych jezdil o P15-P16, a byl jsem si jist, že to není mou vinou! V týmu časem vládlo ohromné napětí a byl jsem rád, že jsme se dohodli s Rapaxem. I když tam neměli peníze, tak jsem se dokázal prosadit místy 4 a 7 alespoň v Monze. Ta sezona už stejně byla v pytli...

RK: Minulý rok jsi byl i juniorem BMW a jezdil jsi GT...

LD:
Ano, letos se ale soustředím výhradně na Formuli 2. S BMW je všechno v pořádku a nadále spolu mluvíme. Jen už nejsem jejich juniorem. Člověk ale nikdy neví, co bude.

RK: Proč ses pro letošek rozhodl spolupracovat s českým týmem Charouz?
LD:
Znal jsem je z Formule V8 a vím, že je to výborný tým. Máme stejné pojetí práce a jsem si jist, že dosáhneme dobrých výsledků. Ohledně toho „českého týmu“: Pokud vím, tak jsou tu jen dva Češi: Pan Charouz a sportovní šéf. Můj inženýr je Belgičan, mechanici jsou z Nizozemí a z Portugalska. Anglicky se se všemi výborně domluvíme.

RK: Věděl jsi, že Charouz bude farmou Ferrari? Jakou to hraje pro Tebe roli?

LD:
Ano, věděl jsem to a jistě to není na škodu. Je dobré, mít tak velkého partnera. Ostatní to dělají podobně: DAMS spolupracuje s Renaultem, Arden s Hondou... Mám sice nálepku Ferrari na autě, nejsem ale členem Akademie Ferrari. Mým hlavním sponzorem je arabská finanční společnost ADS.

RK: Mnohé pozorovatele překvapilo, že Ferrari opustil špičkovou stáj Prema Charouzovým směrem..?

LD:
Páni od Ferrari nechtěli mít ve svém týmu F2 Seana Gelaela. Jeho otec ale Premě zaplatil velké peníze...

RK: Co říkáš nové Dallaře-Mecachrome-turbo?

LD:
Ten pověstný turbo-lag není z mého hlediska tak zlý – mohu se s tím vypořádat. Za to ale ten ochranný oblouk „Halo“, to je opravdová hrůza! Ani ne za jízdy, ale při nastupování a vystupování. Ani nechci pomyslet na situaci, že někdo bude muset po nehodě rychle z kopitu ven. Myslím, že tento prvek nebezpečí spíše zvýšil!

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
14:43, 03.09.
20:26, 29.08.
08:12, 10.08.
21:57, 30.07.
21:54, 09.07.
20:56, 07.07.
22:05, 01.07.
22:10, 26.05.
16:22, 25.05.
20:25, 24.05.
15:01, 14.05.
17:38, 30.04.
16:13, 08.04.
15:59, 07.04.
21:59, 06.04.
18:51, 31.03.
21:28, 11.03.
17:58, 11.03.
20:53, 10.03.
19:45, 08.03.
19:43, 16.12.
12:45, 03.12.
18:37, 27.11.
18:20, 17.11.
21:31, 07.10.
21:03, 04.09.
21:50, 27.08.
20:11, 26.08.
21:37, 31.07.
13:41, 16.07.
Josef Král - soustředění ve Špindlu 2011 Istanbul, Turecko - neděle - 2.závodIstanbul, Turecko - sobota - 1.závod
Istanbul, Turecko - pátek - tréning Istanbul, Turecko - pátek - kvalifikaceIstanbul, Turecko - čtvrtek - přípravy
Testy Paul Ricard Testy Paul RicardTesty Barcelona