jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
ADAC-GT-Masters v Oscherslebenu: Pozvánka do Mostu
ADAC-GT-Masters v Oscherslebenu: Pozvánka do Mostu Text a foto: Roman Klemm

Senzačně početné a výborně obsazené pole ADAC-GT-Masters absolvovalo svůj první podnik sezony v Oscherslebenu. V sobotu se překvapivě prosadili mladíci Hofer s Ellisem na Audi, v neděli vyhráli favorizovaní jezdci Lamborghini Bortolotti a Calderari. Český tým Igor Salaquarda Racing si vedl výborně a bodoval v sobotu 8. místem. Již za dva týdny uvidíme tento nejlepší šampionát GT světa v Mostě!

Sobota

K prvnímu podniku výborně obsazené ADAC-GT-Masters se do východoněmeckého Oscherslebenu přijelo utkat 35 posádek, mezi nimi i český tým ISR-Salaquarda. Po velmi vydatných přípravách na novou sezonu překvapil v první kvalifikaci ročníku relativně neznámý Rakušan Max Hofer. Osmnáctiletý mladík postavil svůj Phoenix-Audi R8 LMS na pole-position. Jen o 26 tisícin pomalejší byl vítěz z Daytony Mirko Bortolotti na voze Grasser-Lamborghini Huracan. S odstupem poloviční sekundy následoval Dán Mikkel Jensen na Schnitzer-BMW M6 před Nizizemcem Indy Dontjem (HTP-Mercedes), Sheldonem van der Lindem (Land-Audi), Oscarem Tunjem (Phoenix-Audi), Lucou Stolzem (Zakspeed-Mercedes) a zkušeným Timem Bernhardem (KUS-Porsche). Filip Salaquarda kvalifikoval Audi R8 svého otce pro sobotní závod na dobrou 12. pozici (0,8 s za polemanem) a mohl se tedy těšit na odpoledne s realistickou vyhlídkou na body.

Mladý Hofer překvapil svým klidem i po startu a dokázal projet první šikanou před Bortolottim, Van der Lindem, Jensenem a Dontjem. Salaquarda se dobrou reakcí jako 10. posunul na bodovaná místa. Mirko Bortolotti se poté až do střídání tlačil na lídra, Rakušan v čele ale neznervózněl a předal vůz kolegovi Philippovi Ellisovi pořád ještě jako první. Zatímco Hofer do GT-Masters postoupil z německého TCR-Cupu, učinil tak Brit Ellis z poháru Audi TT a i on se dokázal úspěšně bránit před zkušenějším Calderarim, jenž převzal od Bortolottiho. Jeho úkol byl o to težší, když krátce po poločase skončil Maggiho Schuberth-Honda ve štěrku a pole se „srazilo“ za Safety Carem. Hned za Calderarim teď číhali na chybičku lídrů i druhý z jihoafrických bratří Van der Linde, Scheider a Asch. Bývalý pilot DTM Frank Stippler, který převzal od Salaquardy byl výborný osmý.

Po 60 minutách závodu, který se „díky“ k předjíždění zcela nevhodné trati v Oscherslebenu obešel téměř bez předjíždění, senzačně vyhráli nováčci Hofer s Ellisem zkušeného týmu Phoenix Ernsta Mosera. Při technické kontrole po závodě byl komisaři u všech vozů stáje Grasser objeven nepovolený telemetrický systém. Bortolotti s Caldarellim byli diskvalifikováni a ztratili tak 2. místo. Český tým ISR si hned při svém debutu zapsal body za sedmou pozici.

Výsledek sobotního závodu:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas Ztráta
1 Philip Ellis, Max Hofer 5 Phoenix-Audi R8 39 59:04,124 -
2 S.van der Linde, K.van der Linde 28 Land-Audi R8 39 59:06,487 2,363
3 Mikkel Jensen, Timo Scheider 42 Schnitzer-BMW M6 39 59:07,048 2,924
4 Luca Stolz, Sebastian Asch 21 Zakspeed-Mercedes-AMG 39 59:07,425 3,301
5 Robert Renauer, Mathieu Jaminet 99 Herberth-Porsche 911 39 59:08,130 4,006
6 Indy Dontje, Maximilian Buhk 48 HTP-Mercedes-AMG 39 59:08,551 4,427
7 Filip Salaquarda, Frank Stippler 33 ISR-Audi R8 39 59:10,217 6,093

Neděle

Sobotní diskvalifikace tým Gottfrieda Grassera nedokázala rozházet. Telemetrii (kterou beztak nehodlali použít) ze svých vozů vybudovali a Christian Engelhart postavil svůj Lamborghini Huracan na pole-position před týmového kolegu Bortolottiho. Za nimi kvalifikoval výborný britský mladík Jake Dennis svůj Phoenix-Audi, Maxi Götz jeho HTP-Mercedes, Lance Arnold stejný výrobek stáje Car Collection, Luca Ludwig Ferrari týmu HB a Francouz Jaminet Renauerův Porsche 911. Frank Stippler postavil Salaquardův vůz na 18. pozici.

Před kupodivu téměř vyprodanými ochozy (bude Most v tomto ohledu konkurovat?) vyrazily obě Grasser-Lamba z první řady na výbornou a jely od prvního kola prakticky vlastní závod. Engelhart a Calderari brzy měli jasný náskok na Dennise a výborně startujícího Ludwiga.

Hůře dopadl úvod závodu pro Stipplera. Hned v první zatáčce do něj vrazil Winkelhock a český tým mohl balit.

Skupinu 15 (!) burácejících GTéček, která se vytvořila za vedoucí dvojicí, musel pro defekt po několika kolech opustit Dennis a Ludwigův Ferrari se tak posunul na 3. pozici. Lídr Engelhart předal svůj Huracan 25 minut před koncem kolegovi Rolfovi Ineichenovi, zatímco od Calderariho převzal Bortolotti. Poté to netrvalo dlouho, než se bývalá austro-italská formulová naděje dostala před švýcarského gentleman-drivera. Tým Grasser tak slavil neohrožené dvojité vítězství. Za nimi dovezl Dominik Schwager poprvé v historii GT-Masters vůz značky Ferrari na stupínek vítězů, těsně před rychlým Renauerem na Porsche 911 a Pommerem na nejrychlejším z Mercedesů-AMG GT3.

Zvláště nedělní závod stál za podívanou a českým fandům lze návštěvu ADAC-GT-Masters-Weekendu za dva týdny v Mostě vřele doporučit. Do Čech se přeci po dlouhých letech od dob DTM v Brně vrací opravdu velký silniční automobilový sport!

Výsledek nedělního závodu:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas Ztráta
1 A.Caldarelli, Mirko Bortolotti 63 GRT-Lamborghini 38 58:57,964 -
2 Rolf Ineichen, C.Engelhart 82 GRT-Lamborghini 38 58:59,767 1,803
3 Dominik Schwager, Luca Ludwig 7 HB-Ferrari 488 38 59:00,048 2,084
4 Robert Renauer, Mathieu Jaminet 99 Herberth-Porsche 911 38 59:00,452 2,488
5 Maximilian Götz, Markus Pommer 47 HTP-Mercedes-AMG 38 59:01,634 3,67
6 C.Friedrich, Lance D.Arnold 8 CarCollection-Mercedes AMG 38 59:02,118 4,154
 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
FIA GT3: V neděli MM Racing obsadil desátou a jedenáctou příčkuSobotní den v Nogaru začal kvalifikací, ve které Martin Matzke vybojoval skvělé páté místo. Bylo to nejlepší kvalifikační umístění od začátku šampionátu FIA GT3. Jiří Skula zajel také velice dobrý čas, ale v rychlejší skupině, což znamenalo nedělní start ze čtrnáctého místa.
18:53, 15.04.
21:04, 13.02.
18:25, 30.01.
19:56, 29.12.
20:47, 20.12.
21:02, 17.09.
19:58, 21.05.
13:10, 10.04.
21:13, 05.06.
10:12, 02.05.
14:22, 05.10.
21:30, 07.06.
14:30, 28.04.
20:55, 27.04.
22:27, 25.04.
12:14, 18.01.
08:02, 24.05.
22:49, 02.04.
21:53, 18.03.
19:31, 29.01.
19:12, 29.01.
21:18, 06.12.
22:18, 04.12.
07:48, 25.10.
23:42, 21.10.
06:32, 19.05.
13:10, 08.04.
05:51, 03.11.
19:57, 19.10.
18:25, 07.10.
FIA GT - Adria Monza FIA GTGoToOne Monza
MM Racing Monza GT3 Silverstone - MM RacingSilverstone - Go to One Racing
Silverstone - neděle Silverstone - sobotaFIA GT - Nogaro testy