jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Body pro český tým ISR při GT-Masters ve Spielbergu
Body pro český tým ISR při GT-Masters ve Spielbergu Text a foto: Roman Klemm

Krásné pole 36 burácejících vozů GT se sešlo na Red Bull Ringu ke 3. podniku ADAC-GT-Masters a předvedlo dobře obsazeným ochozům napínavý sport. Víkend nakonec znamenal první dvojité vítězství sezony pro Callaway Corvette a výborný výledek pro českou stáj ISR v neděli.

Sobota

„Věděli jsme již dopředu, že nám tahle trať bude sedět,“ shrnul v sobotu odpoledne bývalý pilot GP2 Marvin Kirchhöfer. A výsledky mu daly za pravdu. V kvalifikaci pro sobotní závod stačilo blonďákovi z Lipska 5 kol, aby se svou Callaway-Corvettou zajel čas, na který byli všichni ostatní krátcí. Společně s týmovým kolegou Danielem Keilwitzem tedy směl v poledne vyrazit z prvního místa na startu. Na konkurenci vyjel náskok 0,5 s, příští vozy na roštu ovšem dělily jen setinky: Mikkel Jensen (Schnitzer-BMW) se kvalifikoval jako druhý před Sheldonem Van der Lindem (Land-Audi), Dennisem Marschallem na druhém BMW z Freilassingu, překvapením dne Alfredem Renauerem (u HB Ferrari zaskakoval za zraněného Schwagera) a jeho bratrem Robertem na rodinném Herberth-Porsche. Filip Salaquarda kvalifikoval Audi R8 stáje ISR na 19. pozici.

Kirchhöfer nenechal pozorovatele hned od startu na pochybách o tom, že cesta k vítězství povede jen přes něj – pokud vůbec. Za ním se zařadili Jensen a Marschall na druhém Schnitzer-BMW. Zle dopadla sobota pro tým ISR: Salaquarda nedokázal odstartovat a brzy ho bylo v paddocku vidět v civilu...
Modrá Corvetta na špičce si brzy vybudovala dostatečný náskok k tomu, aby nedala oběma bílým BMW za sebou možnost k útoku. Na tom nic nezměnilo ani několi neutralizací. Kirchhöfer předal výborně nastavený vůz v poločase Keilwitzovi a tento nadmíru zkušený pilot GT dojel stáji Callaway pro první triumf roku před vozy BMW, které na stupínek vítězů dovezli Timo Scheider a Švéd Victor Bouveng. Timo Bernhard a Kevin Estre dojeli značce Porsche pro 4. místo před Audi R8 bratří Ven der Linde.

Výsledek sobotního závodu ADAC-GT-Masters ve Speilbergu:
 
P. Jezdci # Vůz Kola Čas Ztráta
1 M.Kirchhöfer, Daniel Keilwitz 1 Callaway Corvette 36 59:26,976 -
2 Mikkel Jensen, Timo Scheider 42 Schnitzer-BMW 36 59:27,591 0,615
3 Dennis Marschall, Victor Bouveng 43 Schnitzer-BMW 36 59:28,189 1,213
4 Timo Bernhard, Kévin Estre 17 KUS-Porsche 36 59:28,430 1,454
5 S.van der Linde, K.van der Linde 28 Land-Audi 36 59:28,977 2,001
6 Robert Renauer, Mathieu Jaminet 99 Herberth-Porsche 36 59:30,977 4,001

Neděle

Ve svém výborném rakouském představení pokračoval tým Callaway Competition i v neděli. Druhou pole-position víkendu zajistil stáji z Leingartenu Daniel Keilwitz, i když byl jeho náskok na konkurenci tentokrát menší. Jen o 9 setin pomalejší byl Luca Ludwig na HP-Ferrari, následoval Jaminetův Herberth-Porsche, Vanthoorův TECE-Audi a HTP-Mercedes Maxiho Götze. Nejlepším BMW byl tentokrát vůz stáje MRS řízený Jensem Klingmannem, zatímco oba bílé Schnitzery zajely jen 12. a 13. čas. V hloubi pole se ztrácel i český ISR-Audi, který kvalifikoval Frank Stippler na 16. místo.

Postavení na startu ale nemělo v nedělním závodě, ovlivněném deštěm, hrát až tak rozhodující roli. Po zhasnutí červených světel předvedl Keilwitz nekompromisně, kdo byl na Red Bull Ringu roku 2018 pánem v domě a ujal se před Jaminetem, Vanthoorem a Klingmannem vedení. Ludwigův Ferrari byl po šťouchanci v první zatáčce první prominentní obětí, Frank Stippler v Salaquardově Audi držel za začínajícího deště dobré 13. místo.

Po osmi minutách začalo v horní části okruhu silně pršet a nejeden vůz opustil asfalt. Většina týmů proto volala své jezdce k výměně pneumatik – vyhrát měli ovšem ti, kteří v tomto okamžiku zachovali klid. A to byli ti, kteří nechali své vozy pokračovat se slicky. Keilwitz zůstal „venku“ a i u Salaquardů hráli úspěšný poker: Četnými bitvami na mokrém Nürburgringu zocelený Stippler se díky této taktice (a svým schopnostem) posunul za lídra a Götze až na 3. místo! Až po 26 minutách předal Keilwitz vedoucí Corvettu Kirchhöferovi, přičemž Němci přezuli na profilované pneumatiky. Ve stejném kole provedli stejnou výměnu i u ISR. Když měli všichni po výměně jezdců vedl Kirchhöfer o 8 s před Salaquardou (!) a Pommerem (HTP-Mercedes).

Byli tu ovšem i takoví, kteří riskovali ještě více: Domácí tým Grasser Lamborghini totiž nechal svou hvězdnou posádku Bortolotti-Caldarelli na slickách celý závod a když 15 min před koncem přestalo pršet, měli navrch oni! Vítězi z Daytony inkasovali soupeře za soupeřem a ze startovního místa 32 dojeli jako druzí.
Na špičce se ovšem těšili Kirchhöfer s Keilwitzem z prvního dvojnásobného triumfu ročníku 2018 a z vedení v celkové tabulce. Götz a Pommer přišli o 2. místo v posledním kole, stejně tak přišli Salquarda se Stipplerem o umístění na stupínku až v závěrečných minutách. Jejich 5. pozice za BMW Jensena/Scheidera přesto znamená ohromný a nečekaný úspěch pro „českou Audinu“.

Šampionát, který letos hostoval i v Mostě, pokračuje začátkem srpna na Nürburgringu.

Výsledek nedělníh závodu ADAC-GT-Masters ve Speilbergu:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas Ztráta
1 M.Kirchhöfer, Daniel Keilwitz 1 Callaway Corvette 37 1:02:42,007 -
2 A.Caldarelli, Mirko Bortolotti 63 Grasser-Lamborghini 37 1:02:46,288 4,281
3 Maximilian Götz, Markus Pommer 47 HTP-Mercedes 37 1:02:49,540 7,533
4 Filip Salaquarda, Frank Stippler 33 Schnitzer-Audi 37 1:03:06,317 24,31
5 Luca Stolz, Sebastian Asch 21 ISR-Mercedes 37 1:03:13,474 31,467
6 E.P.Companc, Franck Perera 19 Zakspeed-Lamborghini 37 1:03:15,250 33,243

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
FIA GT3: V neděli MM Racing obsadil desátou a jedenáctou příčkuSobotní den v Nogaru začal kvalifikací, ve které Martin Matzke vybojoval skvělé páté místo. Bylo to nejlepší kvalifikační umístění od začátku šampionátu FIA GT3. Jiří Skula zajel také velice dobrý čas, ale v rychlejší skupině, což znamenalo nedělní start ze čtrnáctého místa.
20:41, 10.06.
18:53, 15.04.
21:04, 13.02.
18:25, 30.01.
19:56, 29.12.
20:47, 20.12.
21:02, 17.09.
19:58, 21.05.
13:10, 10.04.
21:13, 05.06.
10:12, 02.05.
14:22, 05.10.
21:30, 07.06.
14:30, 28.04.
20:55, 27.04.
22:27, 25.04.
12:14, 18.01.
08:02, 24.05.
22:49, 02.04.
21:53, 18.03.
19:31, 29.01.
19:12, 29.01.
21:18, 06.12.
22:18, 04.12.
07:48, 25.10.
23:42, 21.10.
06:32, 19.05.
13:10, 08.04.
05:51, 03.11.
19:57, 19.10.
FIA GT - Adria Monza FIA GTGoToOne Monza
MM Racing Monza GT3 Silverstone - MM RacingSilverstone - Go to One Racing
Silverstone - neděle Silverstone - sobotaFIA GT - Nogaro testy