jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
ELMS: Albuquerque, Owen a de Sadeleer vítězí v Silverstone
ELMS: Albuquerque, Owen a de Sadeleer vítězí v Silverstone

Text a foto: Roman Klemm

První ze šesti závodů šampionátu ELMS 2017 vyhrál v Silverstone Ligier týmu United Autosports.

Pokud mezinárodní motorsport roku 2017 někde nabízí plná startovní pole, pak to jsou vytrvalostní šampionáty prototypů. V Silverstone absolvovala European Le Mans Series, „malá sestra“ světového šampionátu WEC, svou první čtyřhodinovku a na startu se při tom sešlo pole 35 vozů. Z toho patřilo 12 do silné třídy LMP2 (bohužel bez Ligieru bratislavské stáje ARC) a 17 do LMP3. Třída GT, ve které jelo jen 6 vozů, tedy hrála jen vedlejší roli.

Nejrychlejší kvalifikace byl vůz Dragonspeed-Oreca posádky Hanley/Lapierre/Hedman, před Ligierem stáje United Autosports (Albuquerque/Owen/de Sadeleer), Graff-Orecou Trouilleta/Petita/Guibberta a G-Drive-Orecou Rojase/Hirakawy/Roussela. Dallara veterána Formule 1 Jana Lammerse debutovala v ELMS 10. časem.

Dřívější formulová naděje v kokpitu Dragonspeedu Ben Hanley vyrazil v sobotu po startu, jako by se jednalo o sprint a ne o čtyřhodinový závod. Za krásného slunečna ujížděl konkurenci o více než sekundu na kolo. Za Britem se o druhé místo přetahovali Hugo de Sadeleer (United), Enzo Guibbert (Graff) a Leo Roussel (G-Drive).

Již po čtvrthodince dohnala špička opozdilce z GT a LMP3 a ELMS od té chvíle předváděla ELMS svou zaběhlou show: Předjíždění na běžícím páse, souboje a chybičky v téměř každé zatáčce.

Senzací podniku se při tom stala dánská posádka nové stáje High Class Racing. Neznámý Anders Fjordbach dohnal a předehnal po 40 minutách vedoucí DragonSpeed-Orecu, kterou v mezičase převzal její majitel Henrik Hedman. Ještě rychleji se po Silverstone ovšem pohyboval Richard Bradley. Jezdec se singapurskou licencí startoval jen z 28. místa, po 55 minutách závodu ovšem byla jeho Graff-Oreca v čele. Bradley poté předal vůz kolegovi Franckovi Matellimu, který zdaleka nedokázal držet podobné tempo a až do poločasu závodu se propadl na 9. místo.

Výkonnostně mnohem vyrovnanější tým měli v týmu G-Drive-Oreca, kde od pomalejšího Rojase převzal Leo Roussel a posunul vůz začátkem třetí hodiny na první místo. Na této pozici ho pak předal rychlému Japonci Ryo Hirakawovi a ten měl začátkem čtvrté a poslední hodiny závodu půlminutový náskok na Filipa Albuquerqua (United-Ligier) a 75 sekund na výše zmíněné překvapení podniku, Dána Fjordbacha, jenž převzal High-Class-Dallaru pro poslední stint od pomalejšího kolegy Andersena.

Svou poslední zastávku v boxech absolvoval lídr Hirakawa půl hodiny před koncem a jeho úkolem poté bylo hospodařit až do cíle s náskokem 22 s. Japoncovy pneumatiky ovšem koncem podniku neuvěřitelně rychle ztrácely přilnavost a závěrečné kilometry závodu se vyvinuly v opravdové drama. Bývalý tovární pilot Audi, Albuquerque, Hirakawu rychle doháněl a 2 minuty před koncem závodu Portugalec skutečně Japonce předjel!

Jan Lammers a kolega Frits van Eerd dojeli 9., ve třídě LMP3 se prosadili Falb s Rayhallem v Ligieru týmu United Autosports a nejrychlejší šestice GT byli Thiim, Youluc a Hankey na Astonu Martin stáje TF Sport.

Druhý podnik šampionátu se bude konat 14. května v Monze.

Výsledek 4h v Silverstone, 1. závodu ELMS 2017

P. Jezdec # Vůz Kola Čas Ztráta
1 Will Owen, Hugo de Sadeleer, F.Albuquerque 32 United Autosports-Ligier 126 4:01:24,751 -
2 Memo Rojas, Ryo Hirakawa, Leo Roussel 22 G-Drive-Oreca 126 4:01:31,090 6,339
3 Dennis Andersen, Anders Fjordbach 49 High Class-Dallara 126 4:01:52,909 28,158
4 James Allen, Franck Matelli, Richard Bradley 40 Graff-Oreca 126 4:02:18,177 53,426
5 Nigel Moore,Philip Hanson 34 Tockwith-Ligier 126 4:02:25,048 1:00,297
6 Roberto Lacorte, G.Sernagiotto, Andrea Belicchi 47 Villorba-Dallara 126 4:03:09,191 1:44,440

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Le Mans 2010: blamáž vozů Peugeot pomohla Audi k dokonalému úspěchuZ bitvy mezi Audi a Peugeotem sešlo. Francouzská automobilka neměla v cíli ani jednu posádku a spolehlivost vozů Audi přinesla velký triumf, když na pódiu obsadila všechna tři místa.
20:27, 24.07.
22:55, 14.05.
20:28, 15.04.
20:28, 23.10.
13:43, 18.07.
16:42, 14.06.
19:51, 14.06.
12:26, 12.06.
20:04, 14.06.
20:03, 14.06.
20:01, 14.06.
19:58, 14.06.
08:17, 14.06.
08:14, 14.06.
08:12, 14.06.
08:10, 14.06.
08:07, 14.06.
08:04, 14.06.
08:02, 14.06.
21:17, 12.06.
21:13, 12.06.
03:14, 12.06.
20:04, 11.06.
03:36, 11.06.
03:30, 11.06.
03:08, 11.06.
03:00, 11.06.
00:00, 11.06.
17:41, 06.06.
16:47, 06.06.
1. závod Barcelona Testování - Le Castallet, čeští jezdciTesty LMP1 v Anglii