jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
ELMS: Hirakawa, Rojas a Roussel kralovali v Monze
ELMS: Hirakawa, Rojas a Roussel kralovali v Monze Text a foto: Roman Klemm

Do druhého podniku mistrovství European Le Mans Serie v Monze se přihlásilo zdravé pole 36 vozů. Z toho 12 prototypů třídy LMP2, 17 třídy LMP3 a sedm vozů GT.

Nejrychlejší čas dopolední kvalifikace zajel Francouz Enzo Guibbert na Orece 07 týmu Graff, o kterou se měl odpoledne dělit s Trouilletem a Petitem. Druhý nejrychlejší byl Nicolas Lapierre na stejném voze stáje Dragonspeed, jehož střídali Hedman a Hanley.

Tyto dva vozy dominovaly za krásného slunečného počasí v první polovině čtyřhodinovky v královském parku, přičemž většinou vedl výborně naladěný Guibbert.

Rozdílné taktické pojetí závodu a především rozdíly ve výkonnosti jednotlivých pilotů se v dalším průběhu závodu postaraly o to, že před závěrečnou a rozhodující půlhodinkou znělo pořadí: G-Drive-Oreca (Hirakawa/Rojas/Roussel), High-Class-Dallara (Andersen/Fjordbach), Villorba-Dallara (Lacorte/Sernagiotto/Bellicchi), Dragonspeed-Oreca (Lapierre/Hanley/Hedman), Algarve-Ligier (Roda/McMurry/Pizzitola) a Graff-Oreca polemanů.

Zkušený Japonec Ryo Hirakawa s přehledem hospodařil se svým dvacetisekundovým náskokem na silnou Dallaru P217 dánského týmu High-Class, a když musel Anders Fjordbach 10 minut před koncem ke krátkému dotankování, bylo o vítězi rozhodnuto ve prospěch stáje G-Drive. O druhé místo se za to vyvinul pěkný souboj, jenž vyřešil povedený manévr Bena Henleye v šikaně Roggia 2 minuty před koncem ve prospěch Orecy týmu Dragonspeed. Čtvrtý dojel Paul Petit na Graff-Orece, jež byla nejrychlejší kvalifikace.

Třída LMP3 skončila dvojitým vítězstvím týmu bývalého šampiona WTCC Yvana Mullera, M.Racing-YMR posádek Capo/Creed a Cougnaud/Jung/Ricci. V malé skupince vozů GT se prosadil JMW-Ferrari 458 Fannina, Smitha a Cockera.

Výsledek 4h di Monza šampionátu ELMS:

P. Jezdci # Vůz / Motor Kola Čas Ztráta
1 Memo Rojas, Ryo Hirakawa, Leo Roussel 22 ORECA/Gibson 132 4:01:43,628 -
2 Henrik Hedman, Nicolas Lapierre, Benjamin Hanley 21 ORECA/Gibson 132 4:01:45,873 2,245
3 Dennis Andersen, Anders Fjordbach 49 Dallara/Gibson 132 4:01:50,843 7,215
4 Eric Trouillet, Paul Petit, Enzo Guibbert 39 ORECA/Gibson 132 4:02:17,608 33,98
5 Roberto Lacorte, G.Sernagiotto, Andrea Belicchi 47 Dallara/Gibson 132 4:02:38,426 54,798

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Le Mans 2010: blamáž vozů Peugeot pomohla Audi k dokonalému úspěchuZ bitvy mezi Audi a Peugeotem sešlo. Francouzská automobilka neměla v cíli ani jednu posádku a spolehlivost vozů Audi přinesla velký triumf, když na pódiu obsadila všechna tři místa.
22:55, 14.05.
20:28, 15.04.
20:28, 23.10.
13:43, 18.07.
16:42, 14.06.
19:51, 14.06.
12:26, 12.06.
20:04, 14.06.
20:03, 14.06.
20:01, 14.06.
19:58, 14.06.
08:17, 14.06.
08:14, 14.06.
08:12, 14.06.
08:10, 14.06.
08:07, 14.06.
08:04, 14.06.
08:02, 14.06.
21:17, 12.06.
21:13, 12.06.
03:14, 12.06.
20:04, 11.06.
03:36, 11.06.
03:30, 11.06.
03:08, 11.06.
03:00, 11.06.
00:00, 11.06.
17:41, 06.06.
16:47, 06.06.
12:06, 05.06.
1. závod Barcelona Testování - Le Castallet, čeští jezdciTesty LMP1 v Anglii