jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
ELMS: v letním vedru na Red Bull Ringu vyhrál americký tým United Autosports
ELMS: v letním vedru na Red Bull Ringu vyhrál americký tým United Autosports Text a foto: Roman Klemm 

European Le Mans Series (ELMS) letos hostovala na Red Bull Ringu již popáté a dá se tedy říci, že si čtyřhodinové závody v Rakousku vybudovaly jistou tradici. Podobně jako ve Formuli 1 ovšem ani v ELMS nestartoval ani jeden domácí jezdec, a tak se i letošní vydání muselo i přes volný vstup spokojit s návštěvou kolem 6000 fandů.

Co do počtu vozů byl tento třetí podnik sezony obsazen výborně a na 4,3 km dlouhé trati závodilo 36 posádek. Zvláště dobře zastoupeny byly třídy LMP2 (13) a LMP3 (17 vozů), zato třída GT se 6 účastníky hrála jen podřadnou roli.
Hůře to letos v ELMS vypadá s obsazením kokpitů. Zvučných jmen oproti minulým letem znatelně ubylo. Ze sportovně-profesionálního hlediska se dali vyzvednout snad jen tovární jezdec Toyoty WEC, Nicolas Lapierre (jel na Dragon-Orece s Hedmanem a Hanleyem), jaho krajan Nicolas Minassian (na sesterské G-Drive Orece s Rousselem a Rojasem), bývalý tovární pilot Audi, Felipe Albuquerque (na United-Ligieru s Owenem a de Sadeleerem), Olivier Pla (na Idec-Ligieru společně s Lafargueovými) a bývalý pilot GP2 Nathanael Berthon (na Panis-Ligieru s Barthezem a Buretem). 

Co do všeobecné  popularity ovšem nabízí ELMS sezony 2017 dvě světové hvězdy: Bývalého brankáře francouzského mistrovského fotbalového výběru Fabiena Bartheze a bývalého pilota F1, Jana Lammerse, kterému se bohužel nepodařilo do kokpitu své Nederland-Dallary natrvalo nalákat i Rubense Barrichella.

Kvalifikace

Za téměř třicetistupňového vedra se v kvalifikaci prosadil mladý francouzský specialista Leo Roussel (DragonSpeed-G-Drive). Byl o 5 tisícin rychlejší, než druhý vůz DragonSpeedu s Lapierrem, Hedmanem a Hanleyem. Následovali Albuquerque/Owen/de Sadeleer, Berthon/Barthez/Buret a mladí Rusové Isaakjan s Orudževem na SMP-Dallaře. Nejrychlejší mezi prototypy GT3 byla Duquiene-Norma Borgyho, Drouxe a Schatze, ve třídě GT se v kvalifikaci prosadili otec a syn Rodovés Bertolinim na Ferrari 488 týmu Spirit of Race.

Závod

Na startu nebyl krajně motivovaný Leo Roussel k udržení a rychle si vybudoval lehký náskok na de Sadeleera, Bureta a špatně startujícího Lapierra. Zkušený pilot DragonSpeedu se ovšem ze 4. místa postupně propracovával zase kupředu. Roussella a tým G-Drive poté zdržela nepovedená výměna na Rojase a po první hodině závodu znělo pořadí de Sadeleer, Lapierre a Rojas. Výborně naladěný mladý Švýcar de Sadeleer pak předal Američanovi Owenovi a ten dokázal svůj United-Autosport-Ligier o poločase pořád ještě držet o sekundu před profíkem Minassianem, zatímco se na třetí místo nenápadně posunuli Allen/Bradley/Yacaman na Orece stáje Graff. To již byl jeden z favoritů mimo: DragonSpeed-Oreca s Hedmanem zůstala stát bez paliva.

Tým United Autosport měl na závěr podniku ještě jedno rozhodující eso v rukávě: svého nejrychlejšího jezdce Albuquerqueho. Portugalec předvedl výborný finiš a udržel rozjetého Roussela za sebou. Třetí dojeli překvapivě Trouillet/Petit/Guibert na druhém voze týmu Graff, zatímco veterán Lammers slavil se svými mechaniky sedmé místo jako vítězství.

Ve třídě LMP3 se prosadili Mondini s Uboldim na Ligieru týmu Eurointernational, hodnocení GT vyhrál Ferrari 488 Camerona/Griffina a Scotta.
 
Výsledek čtyřhodinovky ELMS na Red Bull Ringu:

P. Jezdci # Tým Vůz / Motor Kola Čas
1 Will Owen, Hugo de Sadeleer, F.Albuquerque 32 United Autosports Ligier/Gibson 169 4:00:57,876
2 Memo Rojas, N.Minassian, Leo Roussel 22 G-Drive ORECA/Gibson 169 4:01:02,430
3 Eric Trouillet, Paul Petit, Enzo Guibbert 39 Graff ORECA/Gibson 168 4:01:56,188
4 James Allen, Richard Bradley, Gustavo Yacamán 40 Yacana ORECA/Gibson 168 4:02:19,290
5 Fabien Barthez, Timothé Buret, N.Berthon 23 Panis Ligier/Gibson 167 4:02:10,527
6 Matevos Isaakjan, Egor Orudžev 27 SMP Dallara/Gibson 167 4:02:30,690

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Le Mans 2010: blamáž vozů Peugeot pomohla Audi k dokonalému úspěchuZ bitvy mezi Audi a Peugeotem sešlo. Francouzská automobilka neměla v cíli ani jednu posádku a spolehlivost vozů Audi přinesla velký triumf, když na pódiu obsadila všechna tři místa.
20:27, 24.07.
22:55, 14.05.
20:28, 15.04.
20:28, 23.10.
13:43, 18.07.
16:42, 14.06.
19:51, 14.06.
12:26, 12.06.
20:04, 14.06.
20:03, 14.06.
20:01, 14.06.
19:58, 14.06.
08:17, 14.06.
08:14, 14.06.
08:12, 14.06.
08:10, 14.06.
08:07, 14.06.
08:04, 14.06.
08:02, 14.06.
21:17, 12.06.
21:13, 12.06.
03:14, 12.06.
20:04, 11.06.
03:36, 11.06.
03:30, 11.06.
03:08, 11.06.
03:00, 11.06.
00:00, 11.06.
17:41, 06.06.
16:47, 06.06.
1. závod Barcelona Testování - Le Castallet, čeští jezdciTesty LMP1 v Anglii