jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Le Castellet: Racing Engineering debutuje vítězstvím v ELMS
Le Castellet: Racing Engineering debutuje vítězstvím v ELMS

Text a foto: Roman Klemm

Bývalé formulové naděje Norman Nato a Olivier Pla zajistili společně se specialistou vytrvalostních závodů Paulem Petitem stáji Racing Engineering hned při debutu v ELMS první vítězství.

ELMS (European Le Mans Series) „malá sestra“ světového šampionátu vytrvalostních závodů WEC, absolvovala v Le Castelletu první závod sezony. Organizátoři (ACO) tohoto šampionátu očividně našli správný recept na to, jak udržet startovní pole ve velmi zdravém stavu: Na jih Francie přijelo 45 posádek! Z toho bylo 19 vozů špičkové třídy LMP2, 18 prototypů LMP3 a zbytek startovního roštu doplnily tradičně vozy GT.

V sobotní kvalifikaci se těsně prosadil Paul Loup Chatin na voze Oreca týmu IDEC před Matthieu Vaxivierem na stejném voze stáje TDS a DragonSpeed-Orecou Bena Hanleye. Španělská stáj Racing Engineering s piloty Normanem Natem, Olivierem Pla a Paulem Petitem, která v zimě přestoupila na parket prototypů z Formule 2, si zapsala 4. čas.

Úvodní kilometry nové sezony vedl pole zkušený Nicolas Lapierre (DragonSpeed), než předal vůz trojce stáje, Herikovi Hedmanovi. Ten ovšem v 62. kole havaroval s Ferrarim GT týmu Spirit of Race. Problémy měl i vůz IDEC-Oreca polemanů: Memo Rojas musel již při prvním stintu do boxů, kde ztratil hodně času. Po dvou hodinách tedy vedl Paul Petit ve voze stáje Racing Engineering patřící bratranci španělského krále, Princovi Bourbon d´Orleans. Vůz bývalého týmu GP2 a F2 běžel i ve druhé části podniku bez problémů a slavil poněkud překvapivé vítězství. Zkušený Olivier Pla přitom měl své soupeře v posledních kolech nebezpečně blízko za sebou: TDS-Oreca Duvala, Vaxiviera a Perroda dojela po čtyřech hodinách jen o necelých pt sekund později, třetí Ragues, Jamin a Panciatici potřebovali jen o 8 sekund více.

Zatímco třídě LMP2 jasně kralovaly vozy Oreca (nejlepší Alpine dojela 5.), patřila přední místa LMP3 Ligieru. Zde se prosadili s odstupem 10 kol na celkové vítěze Van Uitert, Farano a Garofall na voze stáje RLR. Mezi vozy GT byl nejrychlejší JMW-Ferrari F488 Griffina, MacDowalla a Moliny. Ve foto-finiši porazil Proton-Porsche 911 otce a syna Rody a Cairoliho o pouhých osm desetin.

Po druhém podniku v Monze bude ELMS tradičně hostovat i ve Spielbergu – kdo chce jaksi v „malém“ zažít atmosféru Le Mans, ten je tam na správné adrese
.
Výsledek 4hodinovky ELMS v Le Castelletu:

1. Nato/Pla/Petit, Racing Engineering-Oreca

2. Vaxiviere/Perrodo/Duval, TDS-Oreca

3. Ragues/Jamin/Panciatici, Duqueine-Oreca

4. Rusinov/Pizzitola/Imperatori, G-Drive-Oreca

5. Negrao/Thiriet, Signatech-Alpine

6. Allen/Guibbert/Gutierrez, G-Drive-Oreca

7. Lafargue/Chatin/Rojas, IDEC-Oreca

8. Buret/Canal/Stevens, Panis-Barthez-Ligier

9. Owen/De Sadeleer/Boyd, United Autosports-Ligier

10. Cougnaud/Hirschi/Gommendy, Graff-Oreca

Další podniky ELMS sezony 2018:

13. květen – Monza

22. červenec – Red Bull Ring

18. srpen – Silverstone

23. září – Spa

28. říjen - Portimao

 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Le Mans 2010: blamáž vozů Peugeot pomohla Audi k dokonalému úspěchuZ bitvy mezi Audi a Peugeotem sešlo. Francouzská automobilka neměla v cíli ani jednu posádku a spolehlivost vozů Audi přinesla velký triumf, když na pódiu obsadila všechna tři místa.
20:02, 15.04.
20:27, 24.07.
22:55, 14.05.
20:28, 15.04.
20:28, 23.10.
13:43, 18.07.
16:42, 14.06.
19:51, 14.06.
12:26, 12.06.
20:04, 14.06.
20:03, 14.06.
20:01, 14.06.
19:58, 14.06.
08:17, 14.06.
08:14, 14.06.
08:12, 14.06.
08:10, 14.06.
08:07, 14.06.
08:04, 14.06.
08:02, 14.06.
21:17, 12.06.
21:13, 12.06.
03:14, 12.06.
20:04, 11.06.
03:36, 11.06.
03:30, 11.06.
03:08, 11.06.
03:00, 11.06.
00:00, 11.06.
17:41, 06.06.
1. závod Barcelona Testování - Le Castallet, čeští jezdciTesty LMP1 v Anglii