jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
„Takový je život” – Ducati o Lorenzově odchodu
 
Novinky - Hana Masaryková - 22.12.2018

 

Tým Repsol Honda dokázal získat Jorge Lorenza těsně před tím, než získal své první vítězství na Ducati. Než Honda zahájila tajné jednání, měl Lorenzo dost málo reálných možností získat místo a měl obavy, že bude muset závodní kariéru ukončit.

Lorenzo zakončil sezonu 2017 plný optimismu, pokud jde o jeho další kariéru v týmu Ducati. Často v závodech vedl a několikrát mu vítězství jen těsně uniklo.

Při úvodních testech před sezonou 2018 byl nejrychlejší, ale potom v Buriramu se mu už nedařilo, nevyhovovaly mu úpravy, které byly schváleny pro sezonu 2018, jako například menší množství paliva v nádrži. 

V Le Mans skončil až na šesté pozici, zatímco Danilo Petrucci se na Ducati dostal na stupně vítězů. Továrna jasně řekla, že se nebude snažit, aby smlouva pokračovala, pokud to nebude pro některou ze smluvních stran fungovat.

„Pokud to nezačne fungovat na té úrovni, jakou očekáváme, což znamená boj o vítězství v závodech a boj o pódium, pak myslím není dobrý nápad pokračovat,” uvedl sportovní ředitel Paolo Ciabatti.
 
„Myslím, že ani Jorge by nebyl moc rád, kdyby pokračoval, pokud bude mít dál problémy a nedokáže bojovat o vítězství.”

„Během své kariéry už vyhrál tolik závodů Velké ceny a loni to byla první sezona, kdy nevyhrál ani jeden závod. Zatím je ta situace ještě horší.”

Před Mugellem to vypadalo, že jedinou možnou alternativou, pokud by chtěl pokračovat v závodění, by bylo místo v satelitním týmu Yamahy, který se měl teprve ustavit.

V této situaci si nikdo nemyslel, že by se Lorenzo mohl pokusit získat místo u Hondy a stát se kolegou úřadujícího mistra světa Marka Márqueze.

Podle některých členů týmu Honda to nebylo tak, že by prostě jen bez přípravy zavolal HRC. Některé členy vyššího managementu znal už z předcházejících let, kdy se jednalo o smlouvách.
 
Pro Alberta Puiga, který byl ve funkci manažera týmu Repsol Honda teprve půl roku, to byla překvapivá příležitost, jaká se nemůže promeškat.

„Řekl bych, že tak dva měsíce opravdu neměl nějaké reálné místo, kam by mohl jít. Takže když jsme se podívali na tu situaci, viděli jsme, že je volný, a tak jsme se rozhodli jít do toho,” řekl Puig. 

„Byl jsem trochu překvapený, že neměl reálnou možnost zůstat u někoho jiného. Ale, upřímně řečeno, neptal jsem se, proč. Prostě jsme se v té době pokusili pochopit, zda  to je možné. Bylo to možné, a tak jsme se postoupili dál.”

Neochota Ducati znovu podepsat smlouvu s Lorenzem je teď těžko představitelná, ale je potřeba si uvědomit, že před Mugellem byl Lorenzo v šampionátu na 14. místě (16 bodů po pěti závodech) a za dalšími jezdci na Ducati Desmosedici, jako Petrucci, Jack Miller, Andrea Dovizioso a Tito Rabat.

Petrucci byl v šampionátu na pátém místě, ale dostával jen zlomek Lorenzova platu. Byl bezesporu na prvním místě pro získání Lorenzova místa v továrním týmu vedle Doviziosa pro sezonu 2019. To byl krok, který se potvrdil, když Honda oznámila smlouvu s Lorenzem.

Petrucciho umístění před Mugellem je logickým vysvětlením, proč se Ducati odklonila od Lorenza. Konec konců nemohli vědět, co přijde  - ale byli by mohli čekat o něco déle...

Ducati měla možnost udržet si Petrucciho pro sezonu 2019 „do konce června”. To znamenalo, že do tohoto data neměl italský závodník možnost podepsat smlouvu s někým jiným.

Stejný termín se zřejmě týkal i budoucnosti Jacka Millera, který byl další potenciální náhradou za Lorenza. Ducati často mluvila o tom, že počká s definitivním rozhodnutím o Lorenzovi až do doby po Mugellu. 
 
Ale Lorenzo získal dojem, že už je na cestě pryč od Ducati. Vzhledem k tomu, že se zbývající volná místa rychle zaplňovala, přiklonil se k alternativnímu plánu - získání místa u Hondy.

„Přišlo to příliš pozdě a v příštích dvou letech budu na jiné motorce,” oznámil Lorenzo těsně poté, co sestoupil z nejvyšší příčky pódia na Velké ceně Itálie.

Kdyby Ducati dokázala počkat se všemi možnostmi uzavření smluv až do konce června, věděli by o Lorenzově vítězství v Mugellu 3. června a o dalším vítězství v Barceloně 17. června.

„Samozřejmě jsme moc rádi, že se Jorgemu podařilo začít vyhrávat na Ducati, ironií osudu to bylo v Mugellu, když jsme už v podstatě byli rozhodnutí, že se v příští sezoně rozejdeme, ale takový je život,” řekl sportovní ředitel Ducati Corse Paolo Ciabatti.

Ciabatti připustil, že „jiné informace” by byly ve hře, kdy byli ještě měsíc nebo dva počkali, ale uvedl, že jednáni o podpisu smlouvy s šampiónem Moto2 Franceskem Bagnaiou před sezonou začalo v důsledku časného rozhodnutí. 

„No, je to velmi kontroverzní. Je pravda, že pokud člověk ještě trochu počká, má k dispozici víc informací, takže samozřejmě v našem případě začal Jorge vyhrávat v Mugellu a rozhodnutí by bylo pravděpodobně učiněno uprostřed července nebo v srpnu, tak jak to bylo v minulosti, takže bychom měli jiné informace,“ řekl.

„Ale myslím, že jsme spokojení s týmem, který máme pro příští rok. Myslím, že je vyvážený.“

„Na druhou stranu krok, udělaný dřív než to stihla konkurence, jako uzavření smlouvy s Bagnaiou dokonce předtím, než začala sezona Moto2, bylo výhodou, protože – myslím, že to byla rozumný hazard – jsme na mnoho let získali velmi slibného závodníka.“

„Takže v té situaci jsou pro a proti.“

Lorenzo získal třetí vítězství na Ducati v Rakousku. Potom se zranil v Aragonii a v Buriramu, což zničilo závěr jeho sezony. Dovizioso vyhrál čtyři závody a v MotoGP skončil na druhém místě za Márquezem už podruhé za sebou. 

„Pokud jde o výsledky, byla to nejlepší sezona Ducati od roku 2007,” uvedl Ciabatti. „Takže jsme docela potěšení. Samozřejmě je dobrým výsledkem, že jsme v šampionátu opět skončili na druhém místě v soutěži jezdců a na druhém místě v soutěži výrobců.“

„Ale bylo několik závodů, na začátku sezony, kde jsme v konkurenci neobstáli tak, jak jsme předpokládali, a také bylo několik dalších nehod, které nám neumožnily bojovat o titul až do konce sezony, tak jak tomu bylo loni.”

„V každém případě jsme spokojení s konkurenceschopností motocyklu. Víme, že v některých oblastech nám pořád ještě něco chybí. A na tom pracujeme pro sezonu 2019.“
 

 

Zdroj: www.crash.net

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
PF 2019Přejeme všem čtenářům Motorelaxu krásné Vánoce a mnoho nádherných zážitků s motosportem v příštím roce.
21:21, 15.01.
15:18, 13.01.
23:11, 09.01.
22:33, 09.01.
21:21, 22.12.
18:23, 20.12.
20:52, 17.12.
21:57, 16.12.
16:28, 15.12.
22:55, 12.12.
21:37, 10.12.
22:42, 02.12.
22:28, 28.11.
21:30, 23.11.
21:44, 18.11.
21:18, 18.11.
15:57, 18.11.
20:50, 17.11.
15:03, 17.11.
14:17, 17.11.
13:18, 17.11.
20:29, 16.11.
16:56, 16.11.
16:34, 16.11.
21:22, 12.11.
13:43, 04.11.
08:41, 04.11.
21:34, 03.11.
15:22, 03.11.
13:35, 03.11.
Pedrosův pád na GP České Republiky GP ŠpanělskaGP Španělska - kvalifikace
GP Španělska - tréning GP KataruGP Kataru - kvalifikace
GP Kataru - tréning Testy KatarRepsol Honda RC212V