jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Japonsko má zase jednou zástupce v MotoGP

Takaaki Nakagami bude v příští sezoně závodit v MotoGP. Japonský závodník jezdil po celou sezonu v královské třídě naposledy v roce 2014.

Řada závodníků MotoGP pochází z města Chiba, je to na východní straně Velkého Tokia. Z tohoto místa pochází Tecuja Harada, Šinia Nakano, Jouiki Ui, Šoja Tomizawa  a Hiroši Aojama. Další v pořadí je Takaaki Nakagami.
 
Nakagami bude jezdit pro tým LCR Honda, sponzorovan7 firmou Idemitsu. Má za sebou osm sezon ve třídách 125cc a Moto2. Čtrnáctkrát se dostal na stupně vítězů, vyhrál dva závody střední třídy.

„Šinija Nakano žije blízko mne. Také Tecuja Harada, Šoja Tomizawa, Hiro Aojama – všichni jsou od mého domu vzdáleni jen dvacet minut,” řekl Nakagami. „V Chibě se narodilo mnoho dobrých závodníků. Je to jako továrna na závodníky.”
Ve šlépějích Nakagamiho kráčí Tacuki Suzuki z třídy Moto3 – také rodák z Chiby.
Největší Nakagamiho vzor ale pocházel z místa, které je půl hodiny na sever od centrálního Tokia, jmenuje se Saitama. „Mým vzorem byl Dajdžiro Kato. Proto i teď mám na kombinéze jeho číslo 74.”

Jeho smrt připravila Japonsko o závodníka, o kterém se mnozí domnívali, že by mohl pro tuto zemi získat první titul mistra světa.

I když japonští výrobci hrají nesmírně důležitou roli v historii motocyklové velké ceny, posledním vítězem závodu královské třídy byl Makoto Tamada v roce 2004.

Snad i proto popularita tohoto sportu v Japonsku klesá. A Nakagami má pocit zodpovědnosti, chce se pokusit to změnit. 

„V Japonsku je jedničkou fotbal nebo možná baseball. Potom sumo. Až potom snad F1 nebo MotoGP. Není to jako v Evropě, hlavně ve Španělsku nebo v Itálii, kde to zřejmě je fotbal nebo MotoGP,” řekl. 

„Uvidíme, co bude. V příští sezoně budu v MotoGP. Pokud se budu maximálně snažit a získám nějaké opravdu dobré výsledky, možná se to změní. To je můj malý cíl pro budoucnost. Uvidíme.”

Nakagami se narodil 9. února 1992 – o rok dřív, než Harada získal titul třídy 250cc ve své první plné sezoně Velké ceny. Nakagamiho cesta do MotoGP začala u „pocket bikes”, když mu byly čtyři roky.

Potom krok za krokem postupoval dál, v roce 2006 se stal vůbec nejmladším vítězem japonského šampionátu 125cc, potom přešel do Evropy, v následující sezoně debutoval ve Velké ceně a začal používat závodní číslo, které má do dneška.

„Když mi bylo čtrnáct, závodil jsem ve španělském šampionátu s MotoGP Academy, kterou řídil Alberto Puig. Vybral pro mne číslo 30. Líbilo se mi a rozhodl jsem se zachovat si toto číslo do budoucnosti.”

Během dvou sezon ve třídě 125cc se mu nedařilo prorazit, takže se vrátil do Japonska a začal jezdit na motocyklech 600cc, úspěch se dostavil téměř okamžitě. A tak se vrátil do Velké ceny, do třídy Moto2, kde závodil až do roku 2012.

Nakagami mluví dobře anglicky a – jako mnoho závodníků – bydlí v Barceloně. Už se hodně přizpůsobil evropskému životnímu stylu, i pokud jde o jídlo. 

„Žiji v Barceloně, v Evropě jsem už mnoho let. Nemusím se stresovat cestováním, protože v Evropě je mnoho závodů a také dobré jídlo.”

„Japonské jídlo mi někdy chybí, ale kdybych žil v Japonsku, ztratil bych 24 hodin cestováním tam a zpátky po každém závodě. Takže je lepší bydlet v Evropě. A Španělsko se mi líbí. Pro jezdce žijící ve Španělsku jsou velmi dobré podmínky.”
To znamená i dobré podmínky pro trénink, i když Nakagami je opatrný, pokud jde o aktivity mimo silnici.

„Bohužel nemůžeme moc testovat [se závodními motorkami], takže když chci trénovat, musím jezdit na jiných motorkách, ale nechci moc riskovat. To je pro mne nejdůležitější.”

„Trénuji mimo silnici, ale někteří jezdci se zranili a to je během sezony problém, protože někdy to může být příliš riskantní.”

„Zatím jsem nezkusil motokros, s těmi skoky. Bez skoků to samozřejmě zkouším a taky jezdím na ploché dráze, protože to je dobrý trénink, pokud jde o fyzičku a ovládání motocyklu a pneumatik.”

Nakagami se kvalifikoval jako pátý pro tým Harc-Pro Honda  pro letošní závod Suzuka 8 Hours, ale spadl, když se snažil dostihnout Michaela van der Marka, který v závodě vedl. Jeho soupeři teď budou Franco Morbidelli a Thomas Lüthi, s kterými bojoval ve třídě Moto2. Teď se s nimi utká v boji o titul Nováček roku.

„Nováček roku je titul, který je nepochybně mým cílem pro příští sezonu,” řekl Nakagami.

Všichni tři nováčci budou jezdit na motocyklu RC213V. Lüthi na tomto motocyklu pojede poprvé, protože nemohl testovat kvůli zranění. Zatím se zdá, že to bude hlavně souboj Nakagamiho a úřadujícího mistra Moto2 Morbidelliho.

Při oficiálních testech ve Valencii byl Nakagami jen o 0,081 s pomalejší než Morbidelli, potom při soukromých testech v Jerezu byl jen o 0,069 s za nejlepším časem italského soupeře.

Jeho týmovým kolegou bude Cal Crutchlow, vítěz dvou závodů MotoGP. Na závodní trať se Nakagami vrátí při oficiálních testech v Sepangu koncem ledna.

„Cal má spoustu zkušenosti s motocyklem MotoGP. Myslím, že mám velké štěstí, že ho v příští sezoně budu mít vedle sebe v garáži. Budu se snažit naučit se od něho co nejvíc. A je to taky velmi zábavný člověk.”

Zdroj: www.crash.net

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Vítězem Velké ceny Katalánska Lorenzo, druhý Márquez, třetí RossiJorge Lorenzo (Ducati Team) vyhrál domácí závod – Gran Premi Monster Energy de Catalunya – po naprosto bezchybném výkonu. Do cíle dojel s náskokem přes čtyři sekundy a získal druhé vítězství v řadě. Marc Márquez (Repsol Honda Team) přejel cílovou čáru jako druhý a zvýšil svůj náskok v čele šampionátu. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) už potřetí za sebou dojel do cíle na třetí pozici.
23:03, 18.06.
21:35, 17.06.
15:04, 17.06.
13:59, 17.06.
11:11, 17.06.
11:10, 17.06.
23:17, 16.06.
15:10, 16.06.
14:41, 16.06.
11:21, 16.06.
16:07, 15.06.
16:01, 15.06.
22:49, 14.06.
23:31, 13.06.
21:33, 12.06.
23:19, 11.06.
23:04, 11.06.
22:21, 09.06.
22:34, 03.06.
21:35, 03.06.
12:23, 01.06.
22:51, 31.05.
21:56, 30.05.
20:20, 30.05.
22:58, 29.05.
23:12, 28.05.
22:26, 28.05.
23:26, 20.05.
20:21, 20.05.
11:33, 20.05.
Pedrosův pád na GP České Republiky GP ŠpanělskaGP Španělska - kvalifikace
GP Španělska - tréning GP KataruGP Kataru - kvalifikace
GP Kataru - tréning Testy KatarRepsol Honda RC212V