jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Už sedmnáctkrát se o titulu rozhodlo ve finále

1950 – Před posledním závodem roku na své domácí trati v Monze měl Umberto Masetti, který jezdil na čtyřválcovém motocyklu Gilera, malý náskok v boji o titul. Jeho soupeřem byl Geoff Duke, který jezdil na jednoválcovém Nortonu. Duke vyhrál, ale Masetti skončil na druhém místě a získal titul s rozdílem jediného bodu.

1952Masetti opět přijel na poslední závod sezony s malým náskokem v boji o titul. Tentokrát byli jeho soupeři šampión z roku 1949 Les Graham (MV Agusta) a irský závodník Reg Armstrong (Norton). Graham vyhrál závod, který se jel na okruhu Montjuich na 48 kol, ale Masetti opět skončil na druhém místě a získal titul.

1957Liberto Liberati (Gilera) vyhrál poslední závod roku v Monze a získal titul, jeho soupeřem byl Bob McIntyre (Gilera). Liberati přejel toho roku cílovou čáru jako první ve Velké ceně Belgie, ale potom byl diskvalifikován, protože změnil motocykl, aniž o tom uvědomil oficiální představitele závodu. Po ukončení sezony bylo rozhodnutí změněno a byl znovu prohlášen za vítěze Velké ceny Belgie. To znamená, že titul získal retrospektivně – už před finálovým závodem.

1966 – Dva z největších soupeřů všech dob, Mike Hailwood (Honda) a Giacomo Agostini (MV Agusta) byli před finálovým závodem v Monze těsně za sebou. Na začátku závodu bojovali o vedení, dokud neselhala Hailwoodova Honda. To umožnilo Agostinimu, aby bez problémů dojel do cíle jako první a získal první ze svých osm titulů mistra světa kategorie 500cc.

1967 – Situace z předcházejícího roku se opakovala. Hailwood a Agostini bojovali o titul ještě v posledním zápase sezony. Paddock Velké ceny navštívil Kanadu – poprvé a naposledy. Hailwood vyhrál závod, takže měl stejný počet bodů jako Agostini, každý vyhrál pět závodů. Titul získal Agostini, protože třikrát dojel do cíle jako druhý, kdežto Hailwood jen dvakrát. 

1975Giacomo Agostini opět bojoval o titul ve finále s britským závodníkem, tentokrát to byl Phil Read, který se stal jedničkou firmy MV Agusta a získal titul v předcházejících dvou letech. Read vyhrál poslední závod sezony v Brně, ale Agostini na Yamaze byl druhý a získal titul. Stal se vůbec prvním jezdcem, který získal titul v královské třídě na dvoutaktu i na čtyřtaktu.

1978Kenny Roberts (Yamaha) vedl před posledním závodem sezony jen o osm bodů před Barry Sheenem (Suzuki). Finále se jelo na starém okruhu Nürburgring, který měřil 22 km. Roberts dojel do cíle jako třetí, těsně před Sheenem, a stal se vůbec prvním Američanem, který získal titul v královské třídě.

1979Kenny Roberts opět přijel do finále a bojoval se závodníkem na Suzuki o titul. Tentokrát to byl mladý Ital Virginio Ferrari, finále se jelo v Le Mans. Ferrari v úvodní fázi závod vedl, ale potom spadl, takže titul získal Roberts.

1980 – Potřetí bojoval o titul jezdec Suzuki s Kenny Robertsem. Tentokrát to byl jeho americký krajan Randy Mamola. Opět se jelo na starém okruhu Nürburgring, stejně jako v roce 1978, tehdy se tato slavná trať použila pro závod Velké ceny naposledy. Mamola v úvodní části závodu vedl, ale už od začátku bylo zřejmé, že favoritem je Roberts. Stačilo mu, aby dojel do cíle na osmé nebo lepší pozici. Mamola potom zpomalil kvůli technické závadě.

1981 – Podruhé po sobě přijel Randy Mamola do finále s šancí na titul. Dějištěm finále byl tentokrát Anderstorp. V klasifikaci vedl Marco Lucchinelli a potřeboval dojet do cíle aspoň na páté pozici, pokud by Mamola vyhrál. Závod se jel za proměnlivého počasí, trochu pršelo. Mamola zpočátku vedl, ale potom se postupně propadal dozadu. Lucchinelli dojel do cíle jako devátý a získal titul.

1983Freddie Spencer (Honda) vedl o pět bodů před Kenny Robertsem (Yamaha), když přijeli do finále. Během celého závodu na okruhu Imola se Roberts pokoušel zpomalit Spencera, tak aby ho jeho týmový kolega Lawson dojel a případně předjel.  Spencer však dokázal udržet druhé místo a získal titul jako první jezdec Hondy ve třídě 500cc.

1989 – Do finále přijeli opět dva američtí závodníci se šancí na titul, tentokrát to byl Eddie Lawson (Honda) a Wayne Rainey (Yamaha). Lawson skončil v závodě na druhém místě a získal titul po úžasném boji s Raineym a dalším Američanem, Kevinem Schwantzem, který vyhrál závod.

1992Mick Doohan (Honda) utrpěl vážná zranění při nehodě v Assenu. V té době už vedl o 65 bodů před Wayne Raineym (Yamaha). Když se Doohan vrátil na poslední dva závody roku, stále ještě ani zdaleka nebyl v plné kondici. Rainey jeho náskok v čele šampionátu výrazně snížil. Když přijeli do finále v Kyalami, Doohan vedl už jen o dva body. Doohan vynaložil obrovské úsilí, do cíle dojel jako šestý, ale Rainey byl třetí a titul získal s rozdílem čtyř bodů.

1993 – Teoreticky se naposledy ve třídě 500cc se bojovalo o titul v posledním závodě. Kevin Schwantz (Suzuki) vedl před Wayne Raineym o 18 bodů. Prakticky Schwantz získal titul už o dva závody dřív, na Velké ceně Itálie, když měl Wayne Rainey nehodu, která ukončila jeho závodní kariéru.

2006Valentino Rossi (Yamaha) přijel do finále s osmibodovým náskokem před Nicky Haydenem (Honda). Legendární závodník WSBK Troy Bayliss, který jel místo zraněného Sete Gibernaua, závod vyhrál před svým týmovým kolegou na Ducati Lorisem Capirossim. Ducati poprvé získala první a druhé místo v závodě Velké ceny. Nicky Hayden získal poslední místo na pódiu a stal se posledním mistrem světa éry 990cc. Valentino Rossi spadl a do cíle dojel až jako třináctý.

2013Marc Márquez vedl před finále ve Valencii o třináct bodů před Jorge Lorenzem. Lorenzo v závodě zvítězil, ale Márquez byl třetí a získal titul ve své první sezoně ve třídě MotoGP.

2015Jorge Lorenzo přijel do Valencie a měl sedmibodovou ztrátu na Valentina Rossiho. Lorenzo získal titul s rozdílem pěti bodů. Závod vyhrál, Rossi skončil na čtvrté pozici, poté co startoval z konce roštu kvůli penalizaci.

Zdroj: www.motogp.com

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Dani Pedrosa vyhrál ve Valencii, Marc Márquez dál kraluje v MotoGPV úžasně dramatickém a napínavém posledním závodě ve Valencii získal Marc Márquez svůj šestý titul mistra světa, čtvrtý v MotoGP, i když mu ujel předek v nájezdu do první zatáčky a vyjel z trati. Do cíle dojel jako třetí a obhájil svůj loňský titul. Také jeho soupeř Andrea Dovizioso vyjel z trati, když jel na čtvrté pozici, ale neustál to a spadl, takže přišel o šanci na titul.
19:32, 17.11.
19:02, 16.11.
20:01, 15.11.
19:13, 15.11.
20:31, 13.11.
20:10, 12.11.
15:12, 12.11.
12:31, 12.11.
11:31, 12.11.
23:01, 11.11.
19:52, 11.11.
15:12, 11.11.
14:33, 11.11.
16:29, 10.11.
12:01, 10.11.
21:31, 09.11.
19:47, 09.11.
23:14, 08.11.
22:40, 08.11.
22:10, 08.11.
21:25, 08.11.
21:44, 01.11.
15:14, 29.10.
12:26, 29.10.
09:50, 28.10.
09:47, 28.10.
09:34, 28.10.
12:10, 27.10.
11:55, 27.10.
19:55, 25.10.
Pedrosův pád na GP České Republiky GP ŠpanělskaGP Španělska - kvalifikace
GP Španělska - tréning GP KataruGP Kataru - kvalifikace
GP Kataru - tréning Testy KatarRepsol Honda RC212V