jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Zarco nemá iluze o své budoucnosti
 
Novinky - Hana Masaryková - 29.10.2019

 

Johann Zarco řekl, že šéfové Hondy neměli pro něho žádné jiné instrukce, jen aby „závodil a užil si to”. spíš než aby měl nějaké „iluze“ o tom, že by u nich získal místo závodníka pro sezonu 2020.

Francouzský závodník předvedl při svém debutu na Hondě na Phillip Islandu dobrý výkon, dojel jako třináctý, na vítěze závodu měl ztrátu 26 sekund. Sice měl pocit, že ten závod byl „skvělý“, ale ztráta na Marka Márqueze byla „moc velká“. 
 
Zarco řekl, že se později omluvil šéfovi týmu Repsol Honda Albertu Puigovi za to, že měl takovou ztrátu. Ale tvrdí, že ho Puig ujistil, že byl s jeho výkonem „docela spokojený“.

„Především musím říct, že jsem za tuto příležitost vděčný‎,” uvedl Zarco. „Honda mi řekla, abych neměl žádné iluze, pokud jde o budoucnost, prostě zajeď ten závod a užij si to. A pokud jde o mne, beru tenhle závod a zvažuji možnosti, pokud jde o moji budoucnost, jednám s jinými týmy v Moto2. Proč ne?“

„Ale Albertovi jsem řekl, že se omlouvám, že ti první dva jsou jezdci Hondy, a já – jsem na Hondě, ale jsem v klasifikaci vzadu.Takže jsem řekl – je mi to líto. Ale on řekl, nedělej si s tím starosti, v Malajsii to bude jiné.”


„A jak říkám, je pravda, že jsem se tu znovu musel učit spoustu věcí, které by byly docela snadné, kdybych mohl bojovat s Calem v prvním závodě. Takže mu děkuji, protože já se necítím tak úplně skvěle, a když jsou s tou prací docela spokojení, je to pro mne prostě pozitivní.”

Zarco samozřejmě dostal otázku týkající se Jorge Lorenza, zda mu přineslo pocit uspokojení to, že dojel od 39 sekund před ním. „Ne, na to člověk musí mít nějaké ego,” řekl.

Podle něj nebylo „důležité” to, že nebyly poslední Hondou v klasifikaci, víc se soustředil na to, jakou měl ztrátu na Márqueze a Crutchlowa, kteří byli před ním.

„Ale ano, je důležité, že jsem byl před Jorgem, ale pro mne je to nejdůležitější, abych měl menší ztrátu na Marka. A pokud se prostě soustředím na Marka, no, měl náskok 11 sekund na druhého jezdce, takže když to nakonec porovnám s Calem, tak už je ta ztráta trochu menší.”

„Ale podle mne je ztráta 26 sekund na konci závodu moc velká. A myslím si, že bych byl spokojenější, kdyby to bylo tak 16 sekund, kdybych byl s tou skupinou od pátého do desátého místa. Ale také chápeme, proč jsem nedokázal dostihnout tuto skupinu.”

„Nejsem nejhorším jezdcem Hondy, ale mám pocit, že vzhledem k těm všem rozhodnutím, která jsem učinil od letní přestávky,nejde o to, mít lepší motorku, ale zůstat na stejné pozici. Jde o to, udělat krok vpřed. Je pravda, že jsem nikdy během celé sezony nebojoval s Polem, takže dnes je to o jeden krok lepší. Protože jsem zvládl závod, bylo možné ho porazit, on prostě odvedl velmi dobrou práci. Takže to další teprve přijde.”

Pokud jde o závod jako celek, kde v závěrečných kolech Zarco ironií osudu bojoval s Polem Espargaró na KTM, Zarco pokračoval: „Tým je také docela spokojený. Dokázal jsem mít docela bojovného ducha a pokusit se o co nejlepší výkon. A dobré je, že jsem se na motorce cítil dobře.”

„Neměl jsem horší pocit, ten pocit byl velmi vyrovnaný od začátku až do konce závodu, jen při akceleraci bylo těžké mít pod kontrolou ten odpich. Možná jsem příliš opotřeboval pneumatiky, nebo možná ne, protože Marc vyhrál na měkké pneumatice, takže to znamená, že měkká pneumatika byla dobrá volba.”

„A celkově vyhrál s rozdílem 11 sekund na druhého jezdce. Takže to je něco, co je možné zvládnout, ale já zatím nejsem schopný to dokázat. Cítím na té motorce některé věci, na kterých budu pracovat, abych tuto motorku ovládal lépe, a musím byt spokojený.”

„Jak už jsem řekl, byla to docela ironie osudu, když jsem bojoval s Polem, jediným motocykle KTM, který tam zbyl, při svém prvním závodě na Hondě, a byl to právě Pol, s nímž jsem bojoval. Ale na konci závodu jsme se usmívali, možná cítil. že jsem měl možnost jet rychleji, ale řekl – ne, zůstaň za mnou, aspoň v jednom závodě!”

„Skvělá trať, tak rychlá. Jak řekl Marc při čtvrteční tiskové konferenci, člověk potřebuje mít jistotu, pokud nemáš sebedůvěru, je skoro lepší se nesnažit.”

„Já jsem se tohle všechno musel znovu naučit, rychlost 185 mil za hodinu, bojovat s ostatními jezdci, udržet rychlost, zvládnout 27 kol a věřit si v nájezdu do zatáček a všude. Takže dobrá práce, je normální být nespokojen7.Je normální být nespokojen7, ale když si uvědomím, z čeho jsem vyšel, můžu být se svým dnešním výsledkem spokojený.”

K otázce na to, jak získat jistotu na RC213 pro sezonu 2018, tak aby dokázal jet na hranici možností, dodal: „Samozřejmě jsem pro tento závod byl na hranici svých možností, ale možná ne na hranici možností té motorky.”

„A to v čem jsem se zlepšil od pátku doteď, je zvládnutí jednotlivých kol. Protože v pátek jsem chápal, že dokážu jet lépe v zatáčkách, že dokážu jet tři nebo čtyři kola a potom jsem si musel na jedno kolo odpočinout, pak znovu jet jedno rychlé kolo a pak zase v jenom kole odpočívat.”

„A teď jsem absolvoval 27 kol a plně jsem se soustředil, bojoval jsem, protože s Polem jsme opravdu bojovali. A je pravda, že zpočátku ta rychlost s Polem byla dobrá a jeli jsme rychle.”

„Bylo možné jet dokonce rychleji s takovými jezdci, jako Bagnaia, Morbidelli, Mir. Ale protože jsme bojovali, ztratili jsme čas. Ale byl tu cíl a každé kolo jsem jel správně, a neměl jsem pocit vyčerpání, pocit, že to musím vzdát.”

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Márquez ve Valencii vyhrál a Honda získala všechny tři titulyMarc Márquez (Repsol Honda) získal 12. vítězství letošní sezony na Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana, Jorge Lorenzo ve svém posledním závodě MotoGP získal body a pomohl tak týmu získat titul. Na pódium se dostali Fabio Quartararo (Petronas Yamaha SRT) a Jack Miller (Pramac Racing).
21:41, 20.11.
21:28, 20.11.
19:37, 19.11.
19:29, 17.11.
18:50, 17.11.
18:44, 17.11.
16:55, 17.11.
16:42, 17.11.
18:49, 16.11.
14:41, 16.11.
12:50, 16.11.
11:19, 16.11.
15:51, 15.11.
14:16, 15.11.
13:41, 15.11.
21:28, 14.11.
21:15, 13.11.
22:05, 12.11.
20:53, 09.11.
20:18, 09.11.
21:19, 06.11.
13:48, 03.11.
11:51, 03.11.
11:14, 02.11.
10:29, 02.11.
10:25, 02.11.
09:54, 02.11.
14:11, 01.11.
13:52, 01.11.
09:14, 01.11.
Pedrosův pád na GP České Republiky GP ŠpanělskaGP Španělska - kvalifikace
GP Španělska - tréning GP KataruGP Kataru - kvalifikace
GP Kataru - tréning Testy KatarRepsol Honda RC212V