jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Eugenio Lazzarini
Eugenio Lazzarini

Ve svém putování za závodníky dob minulých zůstaneme v Itálii. Znovu si připomeneme dobu, kdy bylo možné s omezenými finančními prostředky dosáhnout skvělých výsledků. Něco takového dnes už není možné při sešněrovaných pravidlech, která slouží především velkému byznysu, drobní konstruktéři nemají šanci.

Eugenio Lazzarini se narodil v roce 1945 v italském Urbinu. Závodil v nižších kubaturách a během své kariéry v mistrovství světa získal celkem tři tituly – dva ve třídě 50cc a jeden ve třídě 125cc. Závodil na mnoha různých značkách motocyklů, většinou italských - Benelli, MBA, MotoBi, Ducati, Aermacchi, Piovaticci (pozdější Bultaco), Garelli, Kreidler, Morbidelli, IPREM, Bultaco a Maico. Získal celkem čtyři domácí tituly, v mistrovství světa startoval do 132 závodů, z nichž 27 vyhrál. Na pódium vystoupil jednaosmdesátkrát.

K motocyklům se dostal, když mu bylo něco přes 14 let. Tehdy začal pracovat u firmy Benelli, kde předvedl své neobvyklé schopnosti, takže brzy postoupil do závodního oddělení značky s Pesara.

Závodit začal doma v Itálii. Svůj první závod jel v roce 1964 na motocyklu Ducati Marianna. V roce 1967 získal titul v juniorském šampionátu. V následujícím roce přešel do seniorské kategorie a umístil se s motocyklem Bultaco na čtvrté pozici v kategorii 50cc. V roce 1969 se dále zlepšil. Skončil na druhém místě s motocyklem Aermacchi  za Silvanem Bertarellim. Po celý život zůstal věrný nižším kubaturám – 50, 80 a 125cc. Kromě toho, že byl talentovaným závodníkem, byl i schopným konstruktérem, konstruoval rámy a také motory, které byly známé svou spolehlivostí. Jednalo se o malé série, které využíval sám při svém závodění nebo je kupovali soukromí jezdci.
 
Svou kariéru v mistrovství světa zahájil v roce 1969, kdy se zúčastnil dvou závodů Velké ceny na motocyklu Morbidelli ve třídě 50cc (v Holandsku a Německu) a na Benelli ve třídě 250cc (ve Francii). V prvních létech se účastnil jen některých závodů, od roku 1973 závodil pravidelně ve třídě 125cc. Toho roku také dosáhl svého prvního vítězství na motocyklu Maico (v Holandsku), celkově skončil na páté pozici.

Se třídou 50cc se rozloučil v roce 1970 a nějaký čas závodil jen v kubatuře 125cc, ale od roku 1975 se pravidelně účastnil závodů v obou třídách. Výjimkou byla jen sezona 1981, kdy se soustředil jen na kategorii 125cc, stejně jako v sezoně 1984, posledním roce své kariéry.

V roce 1975 poprvé vyhrál závod třídy 50cc na Velké ceně Švédska na motocyklu Piovaticci. V roce 1978 se splnil jeho sen – získal titul ve třídě 125cc na motocyklu MBA před Ángelem Nietem. Během sezony vyhrál čtyři závody. Ve třídě 50cc skončil jako druhý za Ricardem Tormem. V roce 1979 si vítězství zopakoval – získal titul ve třídě 50cc na motocyklu Kreidler, vyhrál pět z pěti závodů, které dokončil. V téže třídě vyhrál první dva závody Velké ceny ze šesti a získal svůj poslední titul na motocyklu IPREM, který zkonstruoval jeho přítel Guido Mancidi, když ho propustili od Kreidleru). Druhý byl Švýcar Stefan Dörflinger. Ve své kariéře pak pokračoval se střídavými úspěchy až do roku 1984. Svůj poslední závod vyhrál v Belgii v roce 1983 ve třídě 125cc. V posledních létech byl jeho týmovým kolegou Nieto. Po ukončení závodní kariéry se stal manažerem týmu, pro který jezdil například Fausto Gresini a Luca Cadalora.

S motocykly se stále ještě nerozloučil. Občas je možné ho vidět při předváděcích jízdách na čtyřválci Benelli. 

Zdroj:
http://it.wikipedia.org/wiki/Eugenio_Lazzarini
http://www.lazzarinimoto.com/lazzarini/concessionari-moto-bmw-honda-malaguti/eugenio-lazzarini.html
http://www.motoemozione.it/index.php?option=com_content&view=article&id=289:lazzarini&catid=26&Itemid=142


.
 

 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Velká cena Aragonie: Vítězem Martín před Bezzecchim a BastianinimJorge Martin (Del Conca Gresini Moto3), vedoucí jezdec šampionátu, získal šesté vítězství letošní sezony. Předvedl mistrovský výkon a zvýšil svůj náskok v čele šampionátu, vede o 13 bodů před Markem Bezzecchim (Redox PruestelGP), který byl v závodě druhý. Pódium doplnil Enea Bastianini (Leopard Racing).
17:02, 17.11.
14:00, 17.11.
13:02, 17.11.
16:45, 16.11.
16:10, 16.11.
21:31, 10.11.
18:36, 04.11.
13:11, 04.11.
14:56, 03.11.
08:52, 03.11.
08:35, 03.11.
13:26, 02.11.
14:49, 28.10.
08:20, 28.10.
14:14, 27.10.
09:53, 27.10.
09:40, 27.10.
09:36, 26.10.
20:09, 22.10.
19:19, 22.10.
23:39, 20.10.
09:53, 20.10.
09:27, 20.10.
11:02, 19.10.
21:37, 15.10.
16:49, 07.10.
08:46, 07.10.
13:46, 06.10.
09:15, 06.10.
08:50, 06.10.