jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Audi a Mercedes vítězí při debutu ADAC GT Masters v Mostě
Audi a Mercedes vítězí při debutu ADAC GT Masters v Mostě Text a foto: Roman Klemm

Start senzačního německého šampionátu ADAC GT Masters uvedl mostecký autodrom „zpět na mapu mezinárodního sportovního světa“. Za krásného letního počasí a – bohužel – jen přinejlepším středního zájmu publika se ze zlatých věnců na tradiční, ale pro mnohé neznámé trati radovali dvojice Mücke-Schmidt (Mücke-Audi) a Götz-Pommer (HTP-Mercedes).

Sobota

Ke druhému podniku šampionátu, který v Čechách hostoval poprvé, přicestovalo pod hrad Hněvín nabité pole 35 (!) posádek. Mezi nimi i jediná česká stáj ISR Igola Salaquardy, která tradičně nasazuje syna majitele Filipa.

Časový rozvrh GT-Masters je jednoduchý: po dvou kvalifikacích následují dva závody v sobotu a v neděli. Rozhodující základní kámen k úspěchu položil v sobotu ráno nejrychlejším časem mladý Švýcar Jeffrey Schmidt z berlínské stáje Mücke. Jeho růžová Audi překonala až v posledním kole o 9 tisícin čas bývalého pilota GP2 Marvina Kirchhöfera (Callaway Corvette).

Pestré startovní pole za nimi znělo Zöchling (MRS-BMW), Pommer (HTP-Mercedes), Renauer (Herberth-Porsche) a Hofer (Phoenix-Audi). Filip Salaquarda dosáhl dobrého 11. času.

Kolem 10.000 (z toho asi z poloviny německých) fandů se stalo svědky chaotického startu. Zatímco na špičce upaloval bezchybný Schmidt směrem vítězství, protáhl se Zöchling v první šikaně šikovně před Kirchhöfera na 2. pozici. Zmíněná šikana se ovšem ukázala být pro zbytek pole příliš těsná: při jejím prvním průjezdu tam havarovalo půl tuctu vozů, mezi nimi bohužel i Schwagerův Ferrari a především Salaquardův Audi.

Po relativně dlouhé neutralizaci neztratil čtyřiadvacetiletý Schmidt přehled a po půlhodině předal svou bwt-Audi zkušenému Stefanovi Mückemu. Pilot, který zná mostecký autodrom z mnohých formulových bitev F3 z dob svých začátků, pak dovedl vůz svého otce k zaslouženému vítězství.

Výměny pilotů ovšem znamenaly pohyb na dalších pozicích. Stáj MRS načasovala svůj stop tak nešikovně, že když Jens Klingmann převzal BMW od Christophera Zöchlinga, dokázali se Daniel Keilwitz (Callaway Corvette), Matthieu Jaminet (Herberth-Porsche) a i Max Buhk (HTP-Mercedes) těsně posunout před něj. V tomto pořadí dojeli do cíle. Jedna z početných hvězd víkendu, bývalý šampion DTM Timo Scheider dojel 6. Nejrychlejší žena v poli, zkušená Claudia Hürtgen, vybojovala s partnerem Svenem Barthem pro malý tým RWT výborné 8. místo.

A ostatní prominenti? V Oscherslebenu dominující Bortolotti-Caldarelli (Grasser-Lamborghini) se museli spokojit s 10. místem, bývalý pilot F1 Markus Winkelhock skončil těsně za body jako 11., mistr světa WEC Timo Bernhart 12., tovární jezdec Porsche Lucas Luhr 18. a tovární pilot Audi Pierre Kaffer 19. – GT-Masters je skutečně velmi vyrovnaný šampionát.

Výsledek sobotního závodu:

P. Jezdec # Vůz / Motor Kola Čas Ztráta
1 Jeffrey Schmidt, Stefan Mücke 26 BWT Mücke Motorsport Audi 37 1:02:05,633 -
2 M.Kirchhöfer, Daniel Keilwitz 1 Callaway Competition Corvette 37 1:02:10,019 4,386
3 Robert Renauer, Mathieu Jaminet 99 Precote Herberth Motorsport Porsche 37 1:02:19,706 14,073
4 Indy Dontje, Maximilian Buhk 48 MANN-FILTER Team HTP Mercedes 37 1:02:20,238 14,605
5 C.Zöchling, Jens Klingmann 14 MRS GT-Racing BMW 37 1:02:21,933 16,3
6 Mikkel Jensen, Timo Scheider 42 BMW Team Schnitzer BMW 37 1:02:29,106 23,473
7 Luca Stolz, Sebastian Asch 21 BKK Mobil Oil Racing Mercedes 37 1:02:29,543 23,91
8 Sven Barth, Claudia Hürtgen 13 RWT Racing Corvette 37 1:02:30,182 24,549
9 S.van der Linde, K.van der Linde 28 Montaplast by Land-Motorsport Audi 37 1:02:30,670 25,037
10 A.Caldarelli, Mirko Bortolotti 63 ORANGE1 by GRT Grasser Lamborghini 37 1:02:31,043 25,41

Neděle

Vítězný vůz ze soboty směl v neděli kvalifikovat Stefan Mücke, Němcovi se session ale nevydařila. Zajel jen 18. čas. Mnohem lépe si vedl bývalý borec DTM Maxi Götz ze stáje HTP, který postavil svůj žlutý Mercedes na pole-position. O tu přišel tým Callaway opět jen velmi těsně – Keilwitzovi tentokrát scházelo 25 tisícin. Za dalšími Mercedesy Schmida a Buhka překvapil v neděli ráno především veterán Frank Stippler. Bývalý jezdec DTM totiž postavil Salaqaurdovu Audi na výbornou 5 pozici před Jamineta (Porsche), Asche (Mercedes) a Ludwiga (Ferrari).

Průjezd první šikanou proběhl v neděli spořádaněji než v sobotu. Jen mistr světa WEC, Timo Bernhard byl otočen soupeřem a podobně se dařilo Aschovi později ve vracečce. Na špičce držel Götz neohroženě vedení před Keilwitzem a setserským HTP-Mercedesem Buhka. Stippler vyrazil na „české“ Audině také dobře a zařadil se jako 6. za Jamineta (Porsche) a Ludwigovým Ferrari.

Mostecká trať bohužel patří do generace moderních autodromů, kde byla bezpečnosti obětována veškerá možnost k předjíždění, a tak se až do výměn jezdců jezdilo de facto beze změny pořadí. Po půlhodince předal lídr Götz partnerovi Pommerovi a Kirchhöfer vystřídal

Keilwitze. Mercedes na 3. pozici ovšem nešikovností všechno ztratil: Dontje, jenž převzal od Buhka, opustil boxy před stanoveným časovým limitem a byl proto penalizován. Na třetí pozici tedy postoupili Renauer s Jaminetem, Salaquarda, který mezitím vystřídal Stipplera držel výborné 5. místo. A tak dojeli nejrychlejší až do cíle.

Vítězi ze soboty skončili za jihoafrickými sourozenci Van Der Linde jen 9., přičemž mladý Schmidt silným finišem vyžehlil poněkud bledý výkon Stefana Mückeho.

Šampionát pokračuje svým třetím podnikem začátkem června na Red Bull Ringu.

Výsledek nedělního závodu:

1. Pommer/Götz, HTP-Mercedes

2. Kirchhöfer/Keilwitz, Callaway-Corvette

3. Renauer/Jaminet, Herberth-Porsche

4. Schwager/Ludwig, HB-Ferrari

5. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi

6. Picariello/Mies, Land-Audi

7. Feller/Haase, Mücke-Audi

8. Van der Linde/Van der Linde, Land-Audi

9. Schmidt/Mücke, Mücke-Audi

10. Zöchling/Klingmann, MRS-BMW

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Novinky ze světové rallyeExterní příspěvek ... Začátek měsíce června se blíží a s ním i další díl z dlouhého seriálu Mistrovství světa v rallye 2014. Prvních pět závodů již máme za sebou a ten šestý, pořádaný na horké a prosluněné italské půdě, pomalu klepe na dveře.
16:46, 05.08.
22:26, 28.07.
21:49, 24.07.
13:02, 22.07.
22:34, 18.07.
22:57, 04.07.
19:44, 02.07.
22:12, 26.06.
22:48, 23.06.
23:36, 22.06.
13:15, 21.06.
09:46, 21.06.
09:36, 21.06.
08:58, 21.06.
14:30, 14.06.
22:10, 12.06.
13:15, 10.06.
22:28, 06.06.
21:49, 28.05.
22:00, 24.05.
19:43, 20.05.
23:05, 19.05.
20:33, 16.05.
19:55, 16.05.
19:23, 15.05.
20:51, 14.05.
19:00, 09.05.
21:51, 08.05.
23:07, 07.05.
17:18, 06.05.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions