jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Carboniacup a druhé letošní klání u Orechovej Potoni
Carboniacup a druhé letošní klání u Orechovej Potoni

Na Slovensku se konal již druhý letošní dvojzávod série Carboniacupu, který patří mezi oblíbené závody amatérů, kde se ovšem prohánějí i velmi silné stroje. Novinkou na Slovakiaringu při názvu garanta dne IP STAV Racing Day bylo nasazení nejen slovenských, či maďarských jezdců, ale mezi prototypy skupiny C se poprvé předvedl Michal Paclík s Normou FC20 Honda a při jeho prvním startu si nevedl špatně. Mezi nejrychlejšími áčky nechyběl Rudolf Machánek s Mercedesem AMG GT3 a Lubomír Světinský přivezl mimo Dallary GP2 i Ferrari 430. Slovenský autodrom, to je taková srdcovka, dost rychlé zatáčky, kde se dá jet na plný plyn a jak to všechno dopadlo, na to se teď s Vámi podíváme.

Ve skupině A1+A2 nikdo nakonec při první jízdě nedojel do cíle, a tak si medaile museli rozdělit až napodruhé. V šestnáctistovkách zvítězil Nico Dauerer s VW Golf z Německa, který usiluje i o celkové vítězství v Carboniacupu. Ve dvoulitrech A2 si dojel pro zlato Arpád Viszokay s BMW 320, před Martinem Kouřilem z HKC. A3 do třílitrů vyhrál podvakrát Walter Forster z Německa na BMW M3, před Adamem a Arekem Baczynskim s Porsche 944 S2. A4 do 3500ccm vyhrál dvakrát Jiří Procházka s BMW M3 GTR a jednou ho na stupně doprovodil Karel Peroutka, ale podruhé už cíl závodu nespatřil. V A5 do 5100ccm dominoval Lubomír Světinský s Ferrari F430. A7, neboli dvoulitry více upravené vyhrál opět dvakrát Zdeněk Sýkora s Hondou CRX, před Jiřím Sedlákem s Hondou S2000. A8 patřila Milanu Valáškovi s Ginettou G50 GTR a nejsilnější stroje A9 vyhrál Rakušan Klaffenboeck s Porsche 991, který za sebou nechal v první jízdě ještě Rudo Machánka s Mercedesem AMG GT3 a Honzu Hladíka s Porsche GT3, ve druhé jízdě pak Rakušan Klaffenboeck dorazil do cíle sám.

Sériovky patří do skupiny B, tedy cestovní vozy. Skupinu A2 vyhrál Aleš Göllner na Hondě Civic Type R. Do 3000ccm B3 bylo dvakrát totožné pořadí, tedy zvítězil Zdeněk Čurda s BMW M3, před Tomášem Benešem s Alfou Romeo a Martinem Hanzlem. Do 3500ccm si dvakrát v B4 dojel Radek Zimmer na Lotusu Exige, před domácím Milošem Pavlanským s Mercedesem. První závod B5 pak vítězí Standa Šedivec s Corvette ZR01, před Štefanem Cehulou s BMW a třetí dojel Boško Tripalo na Porsche. Druhý závod skončil plameny u Standy Šedivce, z vítězství se tak nakonec radoval Štefan Cehula, před Lubošem Sázavou s Porsche 911 a Lubošem Nebřenským s Mercedesem AMG. Na Slovakiaringu byli opět přítomní jezdci Abarth 500 Cupu, neboli skupiny B6, v první jízdě 22 členného pole vyhrál Peter Szilágyi, před Martinem Pričem a Pavlem Ďurkové, druhou jízdu vyhrál opět Peter Szilágyi, ale druhý dojel jeho junior Ondrej ml. a bronzový skončil Rastislav Merga.

Skupina speciálních a prototypových vozů C1 přivedla na start opět rychlé Performery, ve kterých tentokrát dominoval v obou kláních Polák Szymon Urbaniak, v obou jízdách dojel před Danielem Hentschlem z Německa a Karl Heinzem Matzingerem z Rakouska. Ve skupině C2 startoval vůbec poprvé v Carboniacupu Michal Paclík s prototypem Norma FC20 Honda a nevedl si vůbec špatně, když porazil i Rakušana Schöflingera na Radicalu SR3. V Caterhamech C3 do 1600ccm vyhrál první jízdu Jürgen Kapeller, před MiVim a Jakubem Kirchnerem, druhý závod opanoval MiVi, před Kirchnerem a Svačinkou, Kapeller bohužel cíl závodu neviděl.

Ve skupině D formulových monopostů si pro svá dvojitá vítězství dojel jak Honza Rieger s Glorií C8F Evo v D1, tak Pavel Langer s Autola 1/04 v D2 a v D3 do 1600 Sven Steinbach s MT77, ve skupině D4 přijela větší konkurence, tedy mezi dvoulitry. V D4 tedy dvakrát vyhrál nováček Benjamin Dam z Hoffmann Racing, před Pavlem Machuldou z HKC Racing a Němcem Timem Rädleinem, Libor Neckář s Master Toro Rosso cíl bohužel ani jednou neviděl. Lubomír Světinský s Dallarou GP2 si dojel pro dvojité zlato v D5 nad 2000ccm, protože Němec T.Dehnel závody nedokončil.

Příští závod této sezóny pojedeme na domácí trati v Mostě 13.10. jste všichni na grandfinále zváni, ovšem pozor na propustnost trati v každé skupině, přihlaste se tedy včas.

Zdroj: Vláďa Rožánek & Carboniacup team 2019


 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
PF 2019Přejeme všem čtenářům Motorelaxu krásné Vánoce a mnoho nádherných zážitků s motosportem v příštím roce.
19:14, 19.10.
19:42, 07.10.
19:28, 07.10.
21:19, 29.09.
21:28, 19.09.
22:22, 28.08.
21:25, 22.08.
10:47, 19.08.
12:55, 17.08.
12:35, 16.08.
15:52, 02.08.
21:50, 22.07.
22:16, 20.07.
21:54, 17.07.
19:38, 15.07.
23:52, 12.07.
15:00, 27.06.
14:47, 11.06.
15:08, 03.06.
13:29, 21.05.
12:49, 21.05.
11:49, 21.05.
11:28, 21.05.
21:59, 16.05.
13:56, 14.05.
11:46, 14.05.
15:36, 06.05.
11:28, 02.05.
21:47, 24.04.
21:55, 18.04.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions