jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Enzo Fittipaldi se v Mugellu korunoval mistrem italské Formule 4, Petr Ptáček celkově 5.
 
Novinky - Hana Masaryková - 28.10.2018

 
Enzo Fittipaldi se v Mugellu korunoval mistrem italské Formule 4, Petr Ptáček celkově 5. Text a foto: Roman Klemm

Za poněkud nedůstojných podmínek rozhodl sedmnáctiletýletý US-Brazilec Enzo Fittipaldi da Cruz závěrečný duel o titul italského mistra Formule 4 ve svůj prospěch. Vnuk velkého Emersona Fittipaldiho se v deštěm promočeném Mugellu prosadil vůči svému konkurentovi Leonardovi Lorandimu. Na výbornou sezonu se může ohlédnout i Čech Petr Ptáček: svůj první rok v automobilech korunoval senzačním 5. místem celkové tabulky!

7. podnikem sezony 2018 v Mugellu končil italský šampionát Formule 4. Před závěrečnými třemi závody měl nejlepší vyhlídky na zisk titulu Ital Leonardo Lorandi z týmu Bhaitech, jehož náskok činil 9 bodů na Enza Fittipaldiho z týmu Prema-Theodore. Z českého hlediska byla zajímavá situace Petra Ptáčka. Mladá naděje si již zajistila prvenství mezi nováčky a v celkovém hodnocení chtěla obhájit senzační 4. místo. Jeho náskok na Itala Federica Malvestitiho před Mugellem ovšem činil jen 3 bodíky.

1. závod: Ze souboje favoritů se těšil Petecof

Kvalifikace do prvního závodu vyšla nejlépe Enzo Fittipaldimu. Zajistil si pole position před krajanem Petecofem, Lorandim a Němcem Andreasem Estnerem, který slavil povedený návrat na scénu Formule 4 s týmem Van Amersfoort. Malvestiti zajel 6. čas, zatímco se Ptáčkovi 11. časem kvalifikace příliš nevydařila.

Start vyšel v sobotu v poledne nejlépe polemanovi Petecofovi. Brazilec pak s přehledem držel první místo před Fittipaldim a Lorandim. Prvnímu „rozjezdu v duelu o titul“ se ovšem po polovině závodu dostalo „italského vyvrcholení“: Fittipaldi lehce uklouzl do štěrku, z čehož se Lorandi rozhodl těžit. Po dlouhé startovní rovince se snažil v 1. zatáčce uvnitř vtěsnat před rivala a poslal při tom Brazilce do svodidel. Jinak vždy usměvavý Enzo pak strávil závod se slzami na tvářích v boxech. Toto harakiri favoritů (i Lorandi musel koncem závodu odstoupit) přijal Petecof s radostí a dojel si pro zlatý pohár před týmovým kolegou Oliverem Caldwellem z Anglie. Estner nechal zapomenout svou slabou první polovinu sezony v Německu se stájí Neuhauser výborným 3. místem. Z pekla štěstí měl i Petr Ptáček. Zatímco rozjetý Malvestiti držel 5. pozici, měl Čech co dělat, aby se dostal mezi top 10. Události závěru závodu mu ale přišly k dobru: Zatímco Malvestiti musel kvůli technickému defektu vzdát, posunul se Ptáček výborným finišem na konečné 6. místo za Finem Alatalou a Argentincem Carrarou.

Výsledek:

P. Jezdec # Stáj Kola Čas Ztráta
1 Gianluca Petecof 5 PREMA Theodore Racing 17 31:01,515 -
2 Olli Caldwell 64 PREMA Theodore Racing 17 31:04,106 2,591
3 Andreas Estner 32 Van Amersfoort Racing 17 31:12,374 10,859
4 William Alatalo 25 BWT Mücke Motorsport 17 31:13,782 12,267
5 Giorgio Carrara 15 Jenzer Motorsport 17 31:15,579 14,064

2. závod: Mokrá fraška ve prospěch Fittipaldiho

Startovní postavení druhého závodu víkendu ovládly v neděli ráno vozy týmu Prema-Theodore: Enzo Fittipaldi si vybojoval druhou pole-position před kolegy Caldwellem a Petecofem. Za nimi se kvalifikoval Fittipaldiho rival Leonardo Lorandi, před Carrarou, Saucym a Malvestitim. Petr Ptáček se tentokrát musel vypořádat s 15. místem a jistě doufal v podobně výhodný vývoj závodu, jako v sobotu.

Úvodních 13 minut „závodu“ jezdily formulky na mokré trati za Safety Carem a vnuk Emersona Fittipladiho proto neměl ani po „startu“ pod hrozícími černými mraky problém udržet vedení. Problém s viditelností ovšem měli borci středu pole. V nájezdu do 2. ztáčky kolidovali Cipriani, Alecco a Laganella, jejichž vozy zůstaly ležet uprostřed dráhy. Do Laganelly poté plnou rychlostí narazili Azman, Deledda, Marinangeli a Rasmussen. Situace jen díky štěstí nevedla k vážným zraněním. Také Famularo a Ptáček první kolo nepřestáli a závod byl logicky přerušen.

Úklid dráhy trval půl hodinky a druhý start se za lehkého deště odehrál za Safety Carem. Do zbývajícíh 6 minut vedl pole Fittipaldi před Caldwellem, zatímco Lorandi se hned dokázal posunout před Petecofa. Ital pak za sebou rychle nechal i Caldwella, na to, aby ještě předjel i na lídra Fittipaldiho, mu jednoduše nezbyl čas. V cíli byl Brazilec o 12 tisícin před Italem a Enzo Fittipaldi si tím připravil nejlepší výchozí pozici pro závěrečný závod odpoledne.

Výsledek:

P. Jezdec # Stáj Kola Čas Ztráta
1 Enzo Fittipaldi 74 PREMA Theodore Racing 7 19:43,221 -
2 Leonardo Lorandi 11 Bhaitech 7 19:43,249 0,028
3 Gianluca Petecof 5 PREMA Theodore Racing 7 19:50,035 6,814
4 Olli Caldwell 64 PREMA Theodore Racing 7 19:53,872 10,651
5 Giorgio Carrara 15 Jenzer Motorsport 7 19:55,601 12,38
6 Federico Malvestiti 27 Jenzer Motorsport 7 19:57,314 14,093

3. závod: Fittipaldi za Safety Carem v dešti k titulu

Počasí v Mugellu vůbec nepřipomínalo Itálii – pršelo i při velkém finále sezony v neděli odpoledne a celé scenário hrozilo skončit podobným debaklem jako ráno. Enzovi Fittipaldimu tohle mohlo být jedno. Každým kolem za Safety Carem se přibližoval k titulu, protože mohl opět před týmovými kolegy Petecofem a Caldwellem vyrazit z 1. místa. Za trojicí Premy kličkovaly v pomalé jízdě za vodícím vozidlem úvodní 2 kola Malvestiti s Carrarou z týmu Andrease Jenzera, Lorandi čekal nervózně na zelenou na 9. a Ptáček na 11. místě.

Když mohl malý Enzo a 28 ostatních dát plyn, zbývalo na hodinách jen 20 minut. Závodilo se ovšem jen jediné kolo, protože jeden z vozů Van Amersfoort uvízl ve štěrku. Na plyn mohl lídr znovu stoupnout 14 minut před koncem a činil tak s potřebným citem. Za horšících se podmínek demonstroval svůj nepochybný talent i Petr Ptáček: jen Fittipaldi se brodil přívalem vod rychleji než Čech, který se rychle propracoval kupředu na 4. místo za tři vozy Premy a svého kolegu Lorandiho. Hůře disponovaní „talenti“ měli problém udržet vůz vůbec na trati a po 5 minutách se opět neutralizovalo, když nadání došlo Morozovovi a Delledovi.
Vedení závodu mělo poté asi strach z dalších nehod, rozhodlo nechat Safety Car na trati i po zbytek závodu – a rozhodlo tak o titulu ve prosopěch Enza.

Výsledek:

P. Jezdec # Stáj Kola Čas Ztráta
1 Enzo Fittipaldi 74 PREMA Theodore Racing 8 26:40,852 -
2 Gianluca Petecof 5 PREMA Theodore Racing 8 26:41,558 0,706
3 Olli Caldwell 64 PREMA Theodore Racing 8 26:42,040 1,188
4 Petr Ptáček 9 Bhaitech 8 26:42,972 2,12
5 Leonardo Lorandi 11 Bhaitech 8 26:43,642 2,79
6 Giorgio Carrara 15 Jenzer Motorsport 8 26:45,231 4,379

Celkové hodnocení italského šampionátu Formule 4:

P. Jezdec Body
1 Enzo Fittipaldi 303
2 Leonardo Lorandi 282
3 Olli Caldwell 262
4 Gianluca Petecof 186
5 Petr Ptáček 182

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Novinky ze světové rallyeExterní příspěvek ... Začátek měsíce června se blíží a s ním i další díl z dlouhého seriálu Mistrovství světa v rallye 2014. Prvních pět závodů již máme za sebou a ten šestý, pořádaný na horké a prosluněné italské půdě, pomalu klepe na dveře.
23:02, 16.11.
21:39, 09.11.
21:47, 01.11.
21:05, 01.11.
21:01, 01.11.
20:46, 01.11.
22:36, 30.10.
18:21, 28.10.
22:30, 15.10.
20:36, 15.10.
20:47, 12.10.
09:37, 12.10.
23:39, 08.10.
23:27, 08.10.
23:18, 08.10.
23:15, 24.09.
21:45, 24.09.
22:27, 16.09.
18:27, 04.09.
21:09, 28.08.
20:42, 28.08.
23:01, 22.08.
16:46, 05.08.
22:26, 28.07.
21:49, 24.07.
13:02, 22.07.
22:34, 18.07.
22:57, 04.07.
19:44, 02.07.
22:12, 26.06.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions