jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Hungaroring: Richard Chlad zvítězil způsobem start-cíl

Závod ESET Sprint vyhrál způsobem start-cíl jezdec týmu K&K Racing Team Richard Chlad jr. Vítěz pátečních kvalifikací odrazil po startu útoky Josefa Záruby a díky pečlivé profesorské jízdě dovezl týmové Audi R8 LMS až do cíle na prvním místě.

Jako druhý protnul cílovou fotobuňku právě zmiňovaný Josef Záruba, jehož ztráta na Chlada představovala 2 vteřiny.

„Bylo to hodně těsné. Richard udělal na začátku mazaný manévr a trochu mi poodjel. Podařilo se mi ho dotáhnout, ale přeci jen sedí v autě specifikace GT3, zatímco já jedu s cupovkou. Během závodu neudělal jedinou chybu a to rozhodlo o výsledku,“ tak zněla slova Josefa Záruby po projetí cílem.

Slova vítěze pak zněla následovně: „Josef hodně tlačil, ale podařilo se mi jej udržet za zády. Z výsledku mám pochopitelně radost a mé díky patří celému týmu. Jsem rád, že se nám hned v úvodu sezóny podařilo navázat na dobré výsledky z loňského roku. Věřím, že nás čeká další zajímavá sezóna.“

Body za třetí místo bral polský závodník Marcin Jedlinski s další Audi R8 LMS v barvách týmu Olimp Racing.

Na čtvrtém a pátém místě se pak umístili jezdci s pohárovými Lamborghini Maťo Konopka (ARC Bratislava) a Dennis Waszek (Rock Robots), kteří tak doplnili Josefa Zárubu na pódiu kategorie GTC.

Šesté místo vybojoval nový člen týmu Janík Motorsport Petr Lisa, který se tak stal historicky prvním vítězem ESET MMSR ve třídě D5.

Závodní víkend na Hungaroringu přináší také premiéru pro dvě nové kategorie, a to TCR a GT3 Trophy.

Jak už napovídají samotné názvy, ta první je pro soudobé cestovní vozy specifikace TCR a ta druhá pak pro vozy starších specifikací GT3.

Víkend ESET MMSR na Hungaroringu se koná v rámci druhého podniku FIA WTCR a vozům specifikace TCR zde byla věnována nemalá pozornost. Na startovním roštu velkého sprintu jich stálo hned jedenáct. Nejúspěšnějším jezdcem se na konci třináctikolového klání stal domácí pilot Bálint Hatvani s Alfou Romeo (Unicorse Racing), který dokázal v těsném souboji porazit srbského matadora Milovana Vesniče se Seatem (ASK Vesnič). Z bodů za třetí místo se pak radoval juniorský jezdec týmu Křenek Motorsport Václav Nimč, který bude v letošním roce usedat za volant vozu Audi R3 LMS.

Po Chladově penalizaci se nedělním vítězem stává Marcin Jedlinski

Cílem druhého závodu ESET Sprint na Hungaroringu projel jako první jezdec týmu K&K Racing Richard Chlad jr. Krátce po závodě však přišla na řadu pětivteřinová penalizace od sportovních komisařů za předjíždění pod žlutou vlajkou a z vítězství se tak mohl radovat polský závodník týmu Olimp Racing Marcin Jedlinski.

Za Jedlinského Audi projel cílem na třetím místě vítěz kategorie GTC Josef Záruba s Lamborghini Huracan týmu Mičánek Motorsport.

A byl to právě Záruba s Chladem, kteří po většinu diváků bavili maďarské publikum. Jejich souboj kolo na kole, tedy spíše dveře na dveře by se dal přirovnat spíš k bitvám jenž jsou k vidění ve světě cestovních vozů.

„Bylo to hodně těsné. Souboj s Jožkou jsem si neskutečně užil,“ řekl před pódiovým ceremoniálem Richard Chlad. Jeho závodní kolega mu pak poklonu oplatil podobným způsobem:
„Richard je velice zkušený jezdec. Naše souboje byly hodně těsné a přitom velice férové. Dnešní závod jsem si opravdu užil.“

Za oběma Audi R8 LMS byl v kategorii GT3 v cíli na třetím místě klasifikován Jakub Knoll s BMW M6 GT3 týmu Šenkýř Motorsport. Na pódiu kategorie GTC pak Zárubu doplnili Maťo Konopka (ARC Bratislava) a Dennis Waszek (Rock Robots), kteří startují se stejnými vozy, tedy Lamborghini Huracane Super Trofeo.

Ve třídě GT3 Trophy se prvního vítězství dočkal Tomáš Erdélyi se starším BMW Z4 GT3, který za zády nechal Lubomíra Jakubíka s Ferrari 458 GT a Kálmána Bodise s BMW Z4 GT.

Svého prvního úspěchu v rámci ESET MMSR kategorie D5 se rovněž dočkal Jiří Svoboda s prototypem Norma M20FC týmu Janík ACCR Czech. Jeho týmový kolega Petr Lisa byl pak s prototypem LMP3 klasifikován na místě druhém.

Třináctikolová bitva se odehrávala i mezi cestovními vozy. V kategorii ESET TCR slavil Milovan Vesnič z týmu ASK Vesnič. Druhou pozici s šestivteřinovou ztrátou obsadil Márk Jedlóczky se Seatem Leon (JLG Sport Nonprofit) a trio nejlepších uzavřel vítěz sobotního závodu Bálint Hatvani s Alfou Romeo.

Pomyslnou bramborovou medaili pak bral jezdec týmu Křenek Motorsport, který si tak s novým Audi R3 LMS alespoň částečně spravil chuť po včerejším nevydařeném vytrvalostním závodě.

Na jezdce ESET MMSR nyní čeká třítýdenní přestávka, po které se opět všichni sejdou k dalším dvěma závodům v Rakousku na Red Bull Ringu. 

Zdroj: Josef Hora, ESET MMSR Media Team

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Novinky ze světové rallyeExterní příspěvek ... Začátek měsíce června se blíží a s ním i další díl z dlouhého seriálu Mistrovství světa v rallye 2014. Prvních pět závodů již máme za sebou a ten šestý, pořádaný na horké a prosluněné italské půdě, pomalu klepe na dveře.
22:34, 18.07.
22:57, 04.07.
19:44, 02.07.
22:12, 26.06.
22:48, 23.06.
23:36, 22.06.
13:15, 21.06.
09:46, 21.06.
09:36, 21.06.
08:58, 21.06.
14:30, 14.06.
22:10, 12.06.
13:15, 10.06.
22:28, 06.06.
21:49, 28.05.
22:00, 24.05.
19:43, 20.05.
23:05, 19.05.
20:33, 16.05.
19:55, 16.05.
19:23, 15.05.
20:51, 14.05.
19:00, 09.05.
21:51, 08.05.
23:07, 07.05.
17:18, 06.05.
23:35, 03.05.
09:21, 01.05.
09:14, 01.05.
09:08, 01.05.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions