jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Letní Most aneb Carboniacup podruhé doma
Letní Most aneb Carboniacup podruhé doma

Na domácí trati v severočeském Mostě se konal již druhý letošní závod Carboniacupu, který se tak přehoupl do druhé poloviny sezóny při názvu Edera Day na zdejším autodromu. Nechybělo početné zahraniční pole jezdců, celkem 86 vozů, tentokrát doplnili české obsazení jezdci z Německa, Švýcarska, Rakouska i Slovenska. Deštěm zkrápěný závod byl pro jezdce samotné náročný, a tak se místy rozhodovalo i u zeleného stolu.

V závodě skupiny A a A+ se představilo krásných 24 vozů. Domácí závod bohužel opět nedokončil Petr Zelenka se Swiftem. Ve skupině A1 slavil prémiérové vítězství Zdeněk Sýkora na Hondě CRX, když porazil Jiřího Miku na Citroenu Saxo VTS, tak i třetího Aleše Nocara s Fordem Fiesta R1. Mezi juniory zvítězil Dušan Kouřil se Škodou Felicia STW. Ve skupině A2 do 2000ccm zvítězil Petr Morávek na Škoda Octavia DTM, před Jaroslavem Zachem na Alfa  Romeo 147 GTa a třetí závod dokončil Vít Martinovský s Hondou Civic, František Došek do závodu bohužel neodstartoval. Skupina A3 se stala německou záležitostí, když ve třílitrech zvítězil Walter Forster, před Uwe Schäferem s BMW M3 a bronz bral Andre Mašek s BMW 130i. Ve skupině A4 do 3500 ccm si po dlouhé pauze odvezl zlatý věnec Karel Kováč s BMW Z3M coupé, druhé místo měl Otto Svoboda s BMW M3 GTR. Třetí dojel Martin Šípek s dalším BMW GTR. Ve skupině A5 do 5100ccm zvítězil Miloš Merta se Subaru Impreza STi. Ve skupině A8 do 3500ccm s většími úpravami a nižším váhovým limitem zvítězil Milan Valášek s Ginettou G50 před Jiřím Urbanem na Lotusu Elise a Vítem Smejkalem na Škoda Octavia. V A9 nad 3500 ccm s většími úpravami si dojel pro zlato Radek Hort s Porsche 911 GT3 Cup.

Celkem 20 vozů přivítala skupina B sériových cestovních vozů. V B2 do 2000 ccm vč 1200 přeplňovaných motorů si vyjel vítězství Jiří Zeman na Honda Civic před Janem Olšaníkem s Nissanem a Miroslavem Beerem se Subaru Impreza. Zdeněk Čurda si vyzvedl po závodu zlatý věnec ve skupině B3 do 3000 ccm s BMW 330Ci, před Janem Zubatým s Citroenem DS3 a Tomášem Benešem na Alfa Romeo 155. Ve vozech do 3500 ccm tedy B4 vyhrál Zbyněk Čurda na BMW M3 E36, který porazil Lukáše Valdmanna na BMW M3 i Radka Zimmera s Lotusem Exige. Ve skupině B5 nad 3500ccm všechny převálcoval Boleslav Waszek s Corvette ZR01, druhý skončil Standa Šedivec s další Corvette a třetí dojel Luboš Sázava s Porsche 911.

Do speciálních vozů skupiny C se přihlásilo hodně jezdců, v nejrychlejší skupině C1, tedy celkem 9 Pacemakerů a Performerů, a tak svůj závod tentokrát absolvovali ve společném závodu se skupinou D formulových monopostů. Kvalifikaci trochu ovlivnil odstavený vůz v první zatáčce. V závodu skupiny C1 pak premiérově zvítězil Daniel Hentschel z Německa na Performeru, před Rakušanem Gotti Hatzem s Pacemakerem a Quido Kleinemeierem z Německa na Pacemakeru K7.

Ve skupině C2 nad 1400 ccm se sešlo hned pět prototypů, z toho tři čeští piloti Libor Neckář, Libor Chudoba a Martin Heral, kteří se na různých evolucích prototypů Norma poskládali od druhé do čtvrté příčky, porazil je jen Rakušan Andreas Krammer s Caterhamem Megabusa. V C3 mezi Caterhamy do 1600ccm zvítězil MiVi, před Michalem Rejmanem a Jakubem Kirschnerem. V C4 mezi Caterhamy nad 1600 ccm zvítězil tentokrát Martin Křeček před Bronislavem Smatanou a Angelem Bratovanovem. Jakuba Křečka potkala tentokrát smůla v den jeho narozenin, a to porucha motoru, závod tedy nedokončil. V C5 pro vozy KTM X-Bow zvítězil Jan Mareček.

Ve skupině formulových vozů skupiny D1 do 1400 ccm s motocyklovými motory si pro vítězství dojel opět Jan Rieger s formulí Gloria C8F, když Aleš Kohout s Tomisem do závodu neodstartoval. D2 s automobilovými motory do 1400 ccm se stala záležitostí Kay Hähnera z Německa s Estonií 21 před krajany P. Benzem a J. Kautem na MT 77. V šestnáctistovkách, tedy původních formulích Mondial, zvítězil také Němec Heiko Werner před krajany D. Richterem a T. Schossigem s Estoniemi 25. V D4 do 2000 ccm si pro pohár nejcennější dojel Filip Zelenský s Dallarou 308 F3, před Günterem Weissem a Karlem Hrabaňem s formulemi Renault.

Na další klání se může těšit okruh Lausitzring v Německu, kde účastníky Carboniacupu přivítají 10. srpna.

Výsledky jednotlivých tříd, či skupin naleznete zde: http://www.carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=164&parentID=39

Zdroj: Vláďa Rožánek 
Foto: Dominik

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Novinky ze světové rallyeExterní příspěvek ... Začátek měsíce června se blíží a s ním i další díl z dlouhého seriálu Mistrovství světa v rallye 2014. Prvních pět závodů již máme za sebou a ten šestý, pořádaný na horké a prosluněné italské půdě, pomalu klepe na dveře.
22:35, 09.08.
22:10, 06.08.
21:39, 29.07.
22:53, 28.07.
15:30, 23.07.
15:25, 23.07.
13:21, 16.07.
22:25, 15.07.
21:02, 13.07.
13:58, 09.07.
13:35, 09.07.
11:12, 07.07.
23:11, 28.06.
22:01, 25.06.
21:14, 25.06.
21:41, 22.06.
22:37, 19.06.
22:02, 18.06.
21:19, 18.06.
22:30, 15.06.
22:50, 11.06.
21:41, 11.06.
10:56, 01.06.
22:01, 27.05.
21:41, 26.05.
21:23, 23.05.
20:22, 21.05.
19:42, 21.05.
21:37, 14.05.
21:43, 11.05.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions