jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Německá formule 4 v Oscherslebenu: teenageři psali dějiny sportu.
Německá formule 4 v Oscherslebenu: teenageři psali dějiny sportu.

Text a foto: Roman Klemm

Po odřeknutí šampionátu F3 je nově zavedená ADAC-Formule 4 jediným „národním“ šampionátem formulových vozů Německa. Debut tohoto mistrovství v Oscherslebenu v žádném ohledu nezklamal: přeplněné startovní pole, špičkové týmy, velká jména a nepřeberné množství talentů předvedlo 20.000 diváků výborný sport.

Těžko posoudit, zda se v dějinách evropského automobilového sportu někdy dostalo debutující nové dorostenecké třídě takového zájmu médií, jako německému šampionátu ADAC-formule 4 2015. Asi ne. Již k předsezonním testům se dostavilo přes sto novinářů a automobilový svět dychtivě očekával první závodní víkend těchto 160 koní silných přeplňovaných formulek v Oscherslebenu. Závody byly přenášeny živě stanicí Sport1.

Nebyl to pouze slibný počet vozů (do kvalifikace jich nastoupilo 38), ale především několik zvučných jmen v kokpitech, která se postarala o šílení médií. Fotografové se tlačili hlavně kolem vozu číslo 25, ve kterém svůj první automobilový závod absolvoval Mick Schumacher, šestnáctiletý syn velkého Michaela. O rok mladší byl další debutant se zvučným příjmením: Jonathan Cecotto, syn motocyklové legendy Johnnyho. Ve stejném týmu jako Schumacher nastoupil i Harrison Newey, syn geniálního konstruktéra Adriana, a insiderům cestovní scény jistě bude hodně napovídat i jméno Luca Engstler. Korunu celému „hype“ nasadil pořádající ADAC tím, že jako mentora mladíků F4 angažoval mistra světa F1, Sebastiana Vettela.

Kvůli objemu pole byla kvalifikace rozdělena na dvě skupiny a jezdci měli 20 minut času dosáhnout rychlá dvě kola - první platilo pro postavení na startu prvního závodu, druhé pro druhý. Do třetího závodu víkendu vystartovalo prvních deset v opačném pořadí výsledku prvního závodu.

Nejrychlejší páteční kvalifikace byl Nizozemec Janneau Esmeijer (HTP) před Australanem Joey Mawsonem (Van Amersfoort Racing), zatímco prominenti poněkud „zklamali". Newey (Van Amersfoort Racing) se směl do prvního závodu postavit do páté řady, Cecotto (Motopark) do sedmé, Schumacher (Van Amersfoort Racing) do desáté a Engstler (tým otce) jen do sedmnácté.

Organizátoři se měli dychtivě očekávaného vítězství nakonec přece jen dočkat, ovšem až po galapředstavení nejrychlejšího pilota předsezonních testů, Marvina Diensta v prvních dvou závodech. Formule 4 zahájila své dějiny za slunečného sobotního počasí. Osmnáctiletý Dienst z německého Lampertheimu se ze čtvrté startovní pozice výborně „odlepil“, po první zatáčce byl za polemanem Esmeijerem druhý a ve druhém zákrutu již s úspěchem zaútočil na špičku, kterou nedal až do cíle z ruky. Slibného jezdce týmu HTM přitom nerozházely ani tři (!) neutralizace za Pace-Carem. S odstupem sekundy dojel jako druhý Estonec Aron Ralf (Prema) před šestnáctiletým Italem Mattiou Drudim (SMG Swiss). Se švýcarskou licencí startující Mick Schumacher mohl být po zpackané kvalifikaci spokojen: probojoval se na deváté místo v cíli a byl tím nejlepším v hodnocení nováčků.

„Je to neuvěřitelné – teď jsem se asi zapsal do dějin sportu,“ shrnul šťastný Dienst první závod formule 4, v tomto zápisu ovšem pokračoval i ve druhém ze tří závodů víkendu. Tentokrát startoval z pole-position, čehož perfektně využil ku krasojízdě stylu start-cíl. Týmový kolega Janneau Esmeijer dojel druhý a slibný Estonec Ralf se znovu dostal mezi první tři. Nejlepším nováčkem se tentokrát stal patnáctiletý Ptalo-Číňan, člen Akademie Ferrari, Ahou Juan Au, který dojel celkově osmý. Schumacher skončil za Cecottem na dvanáctém místě.
I v neděli byla zlatá kniha dějin automobilového sportu doširoka otevřena. Mick Schumacher přehloupil hned na startu polemana Thomase Preininga z Rakouska. Šestnáctiletý mladík s velkým jménem, na kterého se k Magdeburgu přijel podívat i děda Ralf, poté s ocelovými nervy odolal náporům týmového kolegy z týmu Vam Amersfoort, Joeye Mawsona a zasloužil se o další vítězství jména Schumacher. „Jsem absolutně šťastný – lépe snad nemohl můj první víkend v monopostech proběhnout. Moc se těším na další závody,“ shrnul Schumacher, který se s ostatními znovu poměří 6. června na Red Bull Ringu. 

Stav šampionátu po třech závodech:

P. Jezdec Stát Tým Body
1 Marvin Dienst Německo HTP 58
2 Aron Ralf Estonsko Prema 45
3 Joey Mawson Austrálie Van Amersfoort 38
4 Mattia Drudi Itálie SMG Swiss 31
5 Mick Schumacher Německo Van Amersfoort 27

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
28.4.2015 12:54 - achard
achard
Myslím, že pro mladého Schumachera bylo mnohem těžší ustát nápor novinářů, než soupeře na trati. A nutno poznamenat, že se mu to podařilo. Jen tak dál!
Novinky ze světové rallyeExterní příspěvek ... Začátek měsíce června se blíží a s ním i další díl z dlouhého seriálu Mistrovství světa v rallye 2014. Prvních pět závodů již máme za sebou a ten šestý, pořádaný na horké a prosluněné italské půdě, pomalu klepe na dveře.
16:46, 05.08.
22:26, 28.07.
21:49, 24.07.
13:02, 22.07.
22:34, 18.07.
22:57, 04.07.
19:44, 02.07.
22:12, 26.06.
22:48, 23.06.
23:36, 22.06.
13:15, 21.06.
09:46, 21.06.
09:36, 21.06.
08:58, 21.06.
14:30, 14.06.
22:10, 12.06.
13:15, 10.06.
22:28, 06.06.
21:49, 28.05.
22:00, 24.05.
19:43, 20.05.
23:05, 19.05.
20:33, 16.05.
19:55, 16.05.
19:23, 15.05.
20:51, 14.05.
19:00, 09.05.
21:51, 08.05.
23:07, 07.05.
17:18, 06.05.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions