jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Tom Beckhäuser: „První body mne strašně těší!“
Tom Beckhäuser: „První body mne strašně těší!“

Text a foto: Roman Klemm

Český sympaťák Tom Beckhäuser teprve před jedním rokem vstoupil do světa mezinárodního automobilového sportu. Stalo se tak opravdu nevídaným způsobem: Ve Formuli 4 totiž začal bez jakýchkoliv předešlých zkušeností v nižších třídách nebo dokonce v motokárách, jak tehdy prozradil. Po roce jsme se sešli znovu a ze začátečníka se stal suverén, který v Hockenheimu korunoval svou dosavadní kariéru prvními body v silném neměckém mistrovství.

RK: Jak hodnotíš retrospektivně sezonu 2017, Tvůj první rok v automobilovém sportu vůbec a jak jsi spokojen s vlastními pokroky?

TB: Můj vývoj závodníka byl obrovský – větší, než jsme čekali. Osobně jsem na 100 procent spokojen. Naučil jsem se toho tolik, že jsem poté v zimním šampionátu UAE dokázal vyhrát jeden závod a celkově skončit 3.

RK: Jsi naprostým profesionálem, nebo se soustředíš i na něco jiného než na závody?

TB:
Soustředím se výhradně na závodění ve Formuli 4. Když právě nesedím v kokpitu, tak makám buď na simulátoru nebo v posilovně.

RK: Minulý rok jsi jezdil německé mistrovství za tým Mücke a v Itálii za stáj Cram. Na jihu letos nepojedeš a v Německu jsi změnil tým. Jak to?

TB:
Jsem v první řadě jezdec organizace Antonína Charouze. On od letoška započal svou kooperaci s týmem US Racing pod vedením Ralfa Schumachera a Gerharda Ungara, a proto je to logické, že jezdím za ně. Německý šampionát je mnohem silnější než italský a neviděli jsme již smysl v tom, tříštit naše síly v obou.

RK: Vidíš velké rozdíly mezi prací v italském a německém týmu?

TB:
Naprosto. Spolupracovat s Italy je úplně něco jiného – mají zcala jiné pojetí práce. Je to prostě jiný druh týmu. Jedno ale zůstalo beze změny: S Italy jsem se dorozumíval anglicky a u US-Charouz-Racingu je mým inženýrem Rus – takže mluvíme také anglicky, někdy i česky.

RK: Od letoška je Antonín Charouz podílníkem US-Racingu. V čem spočívá jeho přínos?

TB:
Především jsme to my, závodníci – já a Němec Lirim Zendeli, který také spadá pod Charouzův manažement. Charouz k tomu platí mého inženýra a mechanika. Mimo to pro mne obstaral zcela nové šasi.

RK: Jedním z Tvých šéfů je několikanásobný vítěz Grand Prix Formule 1 Ralf Schumacher. Jak se jeho vliv ukazuje?

TB:
Ralf zde nehraje až tak rozhodující roli. Spíše všechno pozoruje, a když myslí, že musí zasáhnout nebo poradit, tak to udělá. Práci týmu vede hlavně Gerhard Ungar.

RK: Mimo Lirima Zendeliho, se kterým jsi jezdil už minulý rok u Mückeho, jsou tvými kolegy Ralfův syn David Schumacher a Mick Wishofer. Jak spolu vycházíte?

TB:
Výborně si rozumíme a trávíme spolu i mnoho volného času. Lirim je k tomu i výborným učitelem a nezdráhá se mi kdykoliv pomoci. Všechna data vozu mezi jezdci otevřeně diskutujeme. Nemáme před sebou tajnosti.

RK: Minulý rok tě z jezdecké stránky koučoval Honza Charouz...

TB:
S Honzou již nespolupracujeme. Lirim je mi v tomto ohledu největší pomocí. Vyhrává zde závod za závodem a mohu se tak přiučit opravdu od nejlepšího.

RK: V kvalifikaci jsi zde na polemana Zendeliho ztrácel přesně sekundu. Jak to hodnotíš?

TB:
Čekal jsem vlastně menší odstup. Najezdili jsme ale jen hodně málo kol...

RK: Jak jsi se v mezičase spřátelil s Tatuusem-Abarth F4?

TB:
Mám za sebou tři šampionáty s tímto autem, takže mne již ani nedokáže překvapit a vím, co si mohu dovolit. Po posledním závodě šampionátu plánujeme test s vozem jedné z vyšších tříd.

RK: Dnes jsi poprvé dokázal zabodovat. Jak jsi se při tom cítil?

TB:
Jsem strašně rád, že to konečně vyšlo. A jsem spokojen i se způsobem, jakým jsem svého prvního bodu dosáhl: Během závodu jsem na trati předjel tři soupeře, další dva vypadli. Zvláště mne těší skutečnost, že jsem se nedopustil žádné chyby. To je v této našlapané třídě rouzhodující. I ta nejmenší chybička tu stojí čas, který se už prostě nedá dohnat. Štěstí jsem měl trochu také: V prvním kole mn2 zezadu někdo trefil, mohl jsem ale pokračovat.

RK: Letos již nejezdíš v barvách BWT sponzora týmu Mücke, a proto používáš lakování přilby dle vlastních představ. Co Tě k tomuto pojetí vedlo?

TB:
Můj velký idol Sebastian Vettel několikrát startoval s podobně řešeným designem. Ten svůj jsem od toho odvodil.

RK: Co je tento rok Tvým cílem, jaký konečný výsledek by Tě uspokojil?

TB:
Body v Hockenheimu byly výborným vykročením správným směrem. Skvělé by bylo, kdybych byl koncem roku v celkovém hodnocení mezi prvními deseti!

Takové zakončení sezony ovšem vyžaduje, aby jediný český pilot německého šampionátu F4 i v dalších závodech pravidelně bodoval. Přejme mu to a držme mu palce!

 

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Novinky ze světové rallyeExterní příspěvek ... Začátek měsíce června se blíží a s ním i další díl z dlouhého seriálu Mistrovství světa v rallye 2014. Prvních pět závodů již máme za sebou a ten šestý, pořádaný na horké a prosluněné italské půdě, pomalu klepe na dveře.
22:34, 18.07.
22:57, 04.07.
19:44, 02.07.
22:12, 26.06.
22:48, 23.06.
23:36, 22.06.
13:15, 21.06.
09:46, 21.06.
09:36, 21.06.
08:58, 21.06.
14:30, 14.06.
22:10, 12.06.
13:15, 10.06.
22:28, 06.06.
21:49, 28.05.
22:00, 24.05.
19:43, 20.05.
23:05, 19.05.
20:33, 16.05.
19:55, 16.05.
19:23, 15.05.
20:51, 14.05.
19:00, 09.05.
21:51, 08.05.
23:07, 07.05.
17:18, 06.05.
23:35, 03.05.
09:21, 01.05.
09:14, 01.05.
09:08, 01.05.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions