jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
WEC: V Silverstone se prosadila Toyota
WEC: V Silverstone se prosadila Toyota Text a foto: Roman Klemm

I po odchodu automobilky Audi zůstala FIA u svého přetechnizovaného konceptu vozů LMP1 a o celkové vítězství prvního podniku World Endurance Championshipu 2017 se v Silverstone přely pouze dvě Toyoty a dvě Porsche. To ovšem zdaleka neznamenalo, že by byl závod špatně obsazen. Třídu LMP1 doplnil sice jen vůz soukromníka dr. Colina Kollese, kterému ke vší smůle na poslední chvíli odskočil jeho hvězdný jezdec Kubica, do závodu se ale vydalo i 9 dobře obsazených prototypů LMP2 a 13 vozů třídy GT.

Japonci pořád ještě trpí traumatem ztraceného vítězství v Le Mans 2016 a letos chtějí všechno napravit. To ukázaly posádky Toyoty-Gazoo-Racingu již v kvalifikaci: Conway-Kobajaši-Lopez si zajistili pro šestihodinový maratón pole-position před kolegy Buemim-Davidsonem-Nakajimou a byli tak o 1,3 s na kolo rychlejší než lepší z obou Porsche posádky Jani-Lotterer-Tandy. Do druhého továrního Porsche 919 usedli Berhard-Bamber-Hartley.

Nejrychlejší z vozů třídy LMP2 byl Oreca stáje G-Drive/Thiriet silné posádky Lynn-Rusinov-Thiriet a byl tak dokonce rychlejší, než Kollesův LMP1, ve kterém se po Kubicově moudrém odchodu měli střídat ebb-Rossiter-Kraihammer. V souboji Fordu proti Ferrari, Astonu Martin a Porsche o vavříny třídy GT se zatím prosadil Ford GT týmu Chipa Ganassiho posádky Priaulx-Tincknell-Derani.
Do první šestihodinovky roku vyrazila „velká čtyřka“ Toyoty a Porsche s rozdílnou strategií a především s rozdílným aerodynamickým konceptem. Zatímco Japonci opatřili své vozy kapotáží vysoké přítlačné síly, zkoušeli Němci aerodynamiku minimálního odporu, jež se pro Silverstone moc nehodila - zato ale sbírali důležité poznatky pro závod v Le Mans.

V začáteční fázi se obě Toyoty usadily na špičce, tým se základnou v Kolíně nad Rýnem ovšem brzy přišel o vůz s číslem 7: Nejdříve ztratil hodně času v boxech kvůli zlomenému stabilizátoru, později ho Argentinec Jose-Maria Lopez zle poničil ve svodidle Copse Corneru.

Ve střední části závodu se zdálo, že má Porsche zase jednou navrch, Švábové ovšem ztratili svou výhodu, když za začínajícího deště vsadili na špatné obutí intermediates. Celý maratón tedy nalezl své vyhrocení těsně před koncem, když musel lídr Hartley (Porsche) šetřit relativně staré pneumatiky a Buemi (Toyota) rychle ujídal z jeho náskoku. Do ukončení šesté hodiny zbývalo jen 13 minut, když se Švýcar brutálně vecpal do vedení a dojel Toyotě pro první vítězství roku.

Nejlepší vůz třídy LMP2 byl klasifikován za druhým Porsche 919 na čtvrté pozici a byl jím Oreca týmu Jackieho Chana. Tung, Jarvis a Laurent se prosadili o pouhých 19 sekund před Rebellion-Orecou Prosta, Senny a Canala. Také ve třídě GT bylo rozhodnutí relativně těsné: Ganassi-Ford Priaulxe, Tincknella a Deraniho byl v cíli jen o 14 sekund před AF-Ferrarim Calada a Pier-Guidiho.
WEC pokračuje podnikem ve Spa začátkem května.

Výsledek 6h Silverstone 2017:

P. Jezdec # Vůz / Motor Kola Čas
1 Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima 8 Toyota 197 6:00:33,211
2 Timo Bernhard, Earl Bamber, Brendon Hartley 2 Porsche 197 6:00:39,384
3 Neel Jani, André Lotterer, Nick Tandy 1 Porsche 197 6:01:20,167
4 Ho-Pin Tung, Oliver Jarvis, Thomas Laurent 38 ORECA/Gibson 184 6:01:34,465
5 Julien Canal, Nicolas Prost, Bruno Senna 31 ORECA/Gibson 184 6:01:53,841
6 François Perrodo, M.Vaxivičre, Emmanuel Collard 28 ORECA/Gibson 184 6:01:55,733
7 Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes, Matt Rao 36 Alpine/Gibson 183 6:00:58,224
8 Roman Rusinov, Pierre Thiriet, Alex Lynn 26 ORECA/Gibson 183 6:01:30,471
9 Tor Graves, Jonathan Hirschi, Jean-Éric Vergne 24 ORECA/Gibson 183 6:02:06,299
10 Roberto González, Simon Trummer, Vitaly Petrov 25 ORECA/Gibson 182 6:01:08,160

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Novinky ze světové rallyeExterní příspěvek ... Začátek měsíce června se blíží a s ním i další díl z dlouhého seriálu Mistrovství světa v rallye 2014. Prvních pět závodů již máme za sebou a ten šestý, pořádaný na horké a prosluněné italské půdě, pomalu klepe na dveře.
20:22, 21.05.
19:42, 21.05.
21:37, 14.05.
21:43, 11.05.
22:06, 06.05.
22:31, 30.04.
13:01, 30.04.
22:01, 26.04.
08:50, 26.04.
13:04, 25.04.
13:54, 24.04.
16:47, 23.04.
22:55, 21.04.
13:20, 17.04.
23:42, 16.04.
12:51, 16.04.
19:39, 11.04.
20:51, 03.04.
21:46, 31.03.
19:28, 30.03.
22:29, 27.03.
20:15, 27.03.
09:18, 27.03.
08:47, 25.03.
22:27, 18.03.
12:34, 17.03.
08:43, 17.03.
12:28, 04.02.
20:09, 03.02.
14:50, 30.01.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions