jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Melandri ukončí svou závodní kariéru
Marco Melandri oznámil, že  letošní sezona WSBK bude jeho poslední sezonou na úrovni mezinárodních motocyklových závodů. Po více než dvaceti letech v mistrovství světa na konci této sezony svou závodní kariéru ukončí.

Melandri má za sebou mnoho úspěchů na nejvyšší úrovni – v MotoGP i v Mistrovství světa Superbike, včetně získání titulu ve třídě 250cc. Stal se jedním z nejúspěšnějších italských motocyklových závodníků.

V současnosti jezdí ve WSBK v soukromém týmu GRT Yamaha. Letos se třikrát dostal na pódium. Uvedl, že je pro něho důležité, aby z tohoto sportu odešel v době, kdy je stale ještě konkurenceschopný.

„Rozhodnutí o ukončení závodní kariéry bylo pro mne velmi těžké,” řekl v oficiální zprávě. „Už nějakou dobu jsem o tom přemýšlel. Před závodem v Imole jsem se konečně rozhodl, že na konci sezony 2019 se závoděním skončím.”

„Stále ještě dokážu obstát v konkurenci a myslím si, že je lepší skončit v této chvíli, kdy mě závodění stále ještě baví, spíš než že bych čekal na dobu, kdy bude těžší dosáhnout dobrých výsledků a užít si závodění.”

„Od doby, kdy jsem k tomuto rozhodnutí dospěl, cítím, že ze mne spadla velká tíha. Teď když všichni vědí, že to je můj poslední rok, mám ještě větší motivaci, abych se v několika posledních závodech maximálně snažil o dobré výsledky.”

„Zčásti kvůli sobě, protože bych rád odešel na vrcholu, ale také proto, abych se odvděčil za důvěru, kterou mi dala Yamaha a tým GRT Yamaha. Tahle sezona je náročná, ale pracovali velmi tvrdě, aby mi pomohli uplatnit můj potenciál.”

„Nikdy to nevzdali, stále mi věřili. A já doufám, že moje zkušenosti týmu pomohly k tomu, aby adaptace na závodění ve WSBK proběhla trochu rychleji. Těším se na to, jak s nimi zakončím poslední sezonu, a mám v úmyslu dát do toho všechno, ke každému kolu budu přistupovat tak, jako by to bylo kvalifikační kolo, budu na sebe vyvíjet tlak, abych se zlepšil a přinesl týmu výsledky, jaké si zaslouží.”

„Potom přijde čas na to, abych se posunul dál a dělal se svým životem něco jiného. Pro mne to byla fantastická cesta. Děkuji všem, s nimiž jsem se na té cestě setkal.”

Melandri byl už od raného věku považován za jezdce, kterého čeká velká kariéra. Postupoval ze třídy 125cc do 250cc, kde v roce 2002 získal titul mistra světa, Během té sezony vyhrál 9 závodů ze šestnácti a vysloužil si postup do třídy MotoGP.

Zpočátku závodil pro Yamahu. Byly to solidní dvě sezony, ale bez výraznějších úspěchů. Potom přešel na Hondu, do satelitního týmu Movistar, který vedl Gresini. Získal řadu pódiových umístění, včetně vítězství v Turecku a Valencii, a skončil na druhém místě za Valentinem Rossim

Po dvou sezonách a dalších třech vítězných závodech na Hondě přešel v roce 2008 do továrního týmu Ducati, ale ukázalo se, že to byl katastrofálně chybný krok, protože se mu nedařilo zvyknout si na odlišné vlastnosti tohoto motocyklu. S tímto problémem se v dalších létech potýkali i takoví jezdci, jako Valentino Rossi nebo Cal Crutchlow.

S týmem Ducati se rozešel po pouhé jedné sezoně, i když měl původně dvouletou smlouvu. Melandri měl smůlu i nadále – podepsal smlouvu s Kawasaki, ale tento výrobce se rozhodl z MotoGP odejít. Projekt pokračoval, pod názvem Hayate, Melandri však neměl šanci dosáhnout dobrých výsledků, protože na vývoji motocyklu se dál nepracovalo, nebyly finanční prostředky. Pro sezonu 2010 se vrátil k Hondě a v roce 2011 přešel do WSBK.

Vrátil se k Yamaze. Nemarnil čas a rychle se ve WSBK adaptoval, v roce 2011 skončil na druhém místě. Potom přešel k BMW a v roce 2012 skončil na třetím místě, ale podle počtu bodů měl k titulu blíž než v kterékoli jiné sezoně.

Půl sezony ještě jezdil v MotoGP pro tým Aprilia Racing, ale výsledky byly velmi slabé. Potom už trvale zakotvil ve WSBK. Podařilo se mu vyhrát závod na každém motocyklu, na kterém jezdil – byla to Yamaha, BMW, Aprilia a Ducati.

Během šesti sezon ve WSBK nikdy neskončil v šampionátu hůř než na pátém místě. Vyhrál celkem 22 závodů – to je víc vítězných závodů, než měl na svém kontě Max Biaggi, šampión z roku 2012, to z něj udělalo zatím nejúspěšnějšího  italského závodníka WSBK.

Melandri oznámil svůj plán před závodním víkendem na Laguna Seca, po němž následuje letní přestávka. Má před sebou už jen pět kol a 15 závodů.

Přehled kariéry Marka Melandriho

Šampionát Aktivní sezony: Vítězství Celkový výsledek
125GP 1998 - 1999 7 1999 – 2. místo
250GP 2000 - 2002 10 mistr světa 2002
MotoGP 2003 - 2010 (2015) 5 2005 – 2. místo
WSBK 2011 - 2014, 2017 - 2019 22 2011 – 2. místo

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Davíes vyhrál svůj první závod roku 2019Chaz Davies podal bezchybný výkon v závěrečném závodě na americkém okruhu Laguna Seca. Přerušil tak řadu vítězství Jonathana Rey. Je teprve čtvrtým různým vítěze letošní sezony. Potěšil svůj tým Aruba.it Ducati, když jeho týmový kolega Álvaro Bautista závod nedokončil.
18:40, 17.08.
22:02, 20.07.
21:10, 17.07.
14:18, 15.07.
11:25, 15.07.
08:50, 15.07.
22:02, 14.07.
21:32, 14.07.
14:30, 14.07.
08:18, 14.07.
21:53, 13.07.
21:10, 13.07.
21:05, 13.07.
21:03, 13.07.
13:52, 13.07.
09:33, 13.07.
22:15, 12.07.
10:40, 12.07.
17:42, 07.07.
12:59, 07.07.
16:15, 06.07.
14:04, 06.07.
10:41, 06.07.
19:19, 05.07.
18:39, 05.07.
12:33, 05.07.
16:33, 04.07.
19:30, 03.07.
15:03, 23.06.
12:01, 23.06.
2.závod Philip Island 1. závod KatarTesty Katar
Testy Phillip Island WSB/WSS