
Marc Márquez (Repsol Honda Team) zvítězil ve Velké ceně Thajska a učinil další velký krok k získání titulu mistra světa MotoGP 2018. Vítězství získal po vyrovnaném souboji s Andreou Doviziosem (Ducati Team), který nakonec dojel do cíle jako druhý. Třetí pozici obsadil Maverick Viñáles (Movistar Yamaha MotoGP), který se zase jednou vrátil na stupně vítězů.
Márquez bleskově odstartoval z pole position, za něho se zařadil Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), který startoval z druhé pozice. Cal Crutchlow (LCR Honda Castrol) dobře odstartoval z páté pozice a dostal se na třetí místo. V nájezdu do třetí zatáčky se ale na třetí pozici dostal Dovizioso, který z této pozice také startoval.
Všichni si drželi své pozice, ale potom Rossi předjel Márqueze ve 4. kole na příjezdu ke 3. zatáčce. Zdálo se, že bude mít závod pod kontrolou. Na rozpáleném thajském okruhu byla klíčovým faktorem životnost pneumatik. V 11. kole Rossi nedokázal dost rychle vyjet z první zatáčky, takže ho předjel Dovi i Márquez. Dovi jel teď v čele.
Časy na kolo se měnily a osmičlenná skupina vpředu se sblížila. Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) vedl před Danim Pedrosou (Repsol Honda Team) a Álexem Rinsem (Team Suzuki Ecstar), těsně za nimi jel Viñáles. Bylo jen otázkou času, kdy se některý z nich rozhodne se do toho pořádně opřít. Když do konce zbývalo 11 kol, Dovizioso zrychlil, Márquez a Rossi se ho drželi. Crutchlow klesl ze čtvrté pozice na sedmou.
Časy na kolo zase byly pomalejší. Viñáles dohnal ztrátu na vedoucí trojici. Pedrosa potom spadl v páté zatáčce, když do konce zbývalo osm kol. Závod vstoupil do rozhodující fáze. O místo v čele začali bojovat Dovizioso a Márquez. Rossi se začal opožďovat a předjel ho jeho týmový kolega Viñáles. Čtyři kola před koncem zahájil Márquez boj o místo v čele. Brzdil pozdě v nájezdu do třetí zatáčky a pokusil se předjet, ale byl dlouhý a Dovi se zase mohl dostat na svou původní pozici.
To byl začátek strhujících závěrečných tří kol v Buriramu. V témže kole se Márquezovi podařilo předjet v 8. zatáčce, ale Dovi mu to hned v 9. zatáčce vrátil. O kolo později Márquez opět předjel v nájezdu do 8. zatáčky, ale Dovizioso tentokrát nepředjel hned v 9. zatáčce. Ve 12. zatáčce se znovu dostal do čela a do posledního kola mířil jako první. Márquez si pro další útok vybral 5. zatáčku, Dovizioso se opět pokusil dostat do vedení v 6. zatáčce, ale nepodařilo se to. Dovi se pokusil o útok v 11. zatáčce, ale nebyl dost rychlý, Márquez se zase vrátil do čela a do cíle dojel jako první. Viñáles dojel jako třetí, na vítěze měl ztrátu pouze 0,270 s.
Rossi přejel cílovou čáru jako čtvrtý. Pro Yamahu byl víkend na okruhu Chang velmi slibný. Zarco předjel Rinse a do cíle dojel na satelitní Yamaze jako pátý, nejlepší jezdec nezávislého týmu. Sedmou pozici obsadil Crutchlow, za ním dojel Álvaro Bautista (Angel Nieto Team). První desítku doplnili jezdci týmu Alma Pramac Racing – Danilo Petrucci a Jack Miller.
Andrea Iannone (Team Suzuki Ecstar) nedokázal zopakovat svůj úspěch z Aragonie, po slabém startu byl nakonec jedenáctý. Nejlepším nováčkem byl dvanáctý Hafizh Syahrin (Monster Yamaha Tech 3) – byl to jeho nejlepší výkon od závodu v Le Mans. Aleix Espargaró jako jediný zvolil pro závod tvrdou zadní pneumatiku, dojel jako třináctý.
Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) spadl v poslední zatáčce třetího kola, nezranil se.
Márquez má na svém kontě 68 vítězných závodů Velké ceny – stejný počet jako Jorge Lorenzo (Ducati Team) – a má teď velkou šanci získat titul v domácím kole Hondy – v japonském Motegi.
P. | Jezdec | Body | # | Tým | Motocykl | Km/h | Čas/Ztráta | |
1. | ![]() |
Marc Márquez | 25 | 93 | Repsol Honda Team | Honda | 177,9 | 39:55,722 |
2. | ![]() |
Andrea Dovizioso | 20 | 4 | Ducati Team | Ducati | 177,9 | 0,115 |
3. | ![]() |
Maverick Viñáles | 16 | 25 | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 177,9 | 0,27 |
4. | ![]() |
Valentino Rossi | 13 | 46 | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 177,8 | 1,564 |
5. | ![]() |
Johann Zarco | 11 | 5 | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 177,7 | 2,747 |
6. | ![]() |
Álex Rins | 10 | 42 | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 177,6 | 3,023 |
7. | ![]() |
Cal Crutchlow | 9 | 35 | LCR Honda CASTROL | Honda | 177,4 | 6,52 |
8. | ![]() |
Álvaro Bautista | 8 | 19 | Angel Nieto Team | Ducati | 177,4 | 6,691 |
9. | ![]() |
Danilo Petrucci | 7 | 9 | Alma Pramac Racing | Ducati | 177,1 | 9,944 |
10. | ![]() |
Jack Miller | 6 | 43 | Alma Pramac Racing | Ducati | 177,1 | 11,077 |
11. | ![]() |
Andrea Iannone | 5 | 29 | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 176,7 | 15,488 |
12. | ![]() |
Hafizh Syahrin | 4 | 55 | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 176,6 | 17,691 |
13. | ![]() |
Aleix Espargaró | 3 | 41 | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 176,3 | 21,413 |
14. | ![]() |
Franco Morbidelli | 2 | 21 | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 176,2 | 22,802 |
15. | ![]() |
Bradley Smith | 1 | 38 | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 176,1 | 23,628 |
16. | ![]() |
Scott Redding | - | 45 | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 176,1 | 23,804 |
17. | ![]() |
Karel Abraham | - | 17 | Angel Nieto Team | Ducati | 175,5 | 32,507 |
18. | ![]() |
Xavier Siméon | - | 10 | Reale Avintia Racing | Ducati | 175,2 | 37,216 |
19. | ![]() |
Jordi Torres | - | 81 | Reale Avintia Racing | Ducati | 175 | 39,204 |
20. | ![]() |
Thomas Lüthi | - | 12 | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 175 | 39,421 |
21. | ![]() |
Pol Espargaró | - | 44 | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 174 | 53,388 |
22. | ![]() |
Takaaki Nakagami | - | 30 | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 162,5 | 2 kola |
- | ![]() |
Dani Pedrosa | DNF | 26 | Repsol Honda Team | Honda | 177,6 | 8 kol |